Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Avbetalning med Klarna?

Så här säger Klarna "En kreditupplysning görs ibland i samband med att du väljer att betala mot faktura eller delbetalning. Upplysningen utgör en del av vår kreditbedömning och hämtas när vi antingen saknar information om dig eller behöver uppdatera den vi redan har. Eftersom upplysningen är en så kallad mikroupplysning syns den inte hos banker eller andra kreditgivare och påverkar därför inte din kreditvärdighet". Om det nu är så innebär det att de ser
Namn och adress, Betalningsanmärkningar och Skuldsaldo hos Kronofogden

Så här säger Klarna "En kreditupplysning görs ibland i samband med att du väljer att betala mot faktura eller delbetalning. Upplysningen utgör en del av vår kreditbedömning och hämtas när vi antingen saknar information om dig eller behöver uppdatera den vi redan har. Eftersom upplysningen är en så kallad mikroupplysning syns den inte hos banker eller andra kreditgivare och påverkar därför inte din kreditvärdighet". Om det nu är så innebär det att de ser Namn och adress, Betalningsanmärkningar och Skuldsaldo hos Kronofogden
Jag har också Klarna konto har haft i flera år och de har aldrig tagit en full UC på mig vad jag minns däremot har jag blivit nekad köp ibland men när jag gjort min månadsbetalning så kan jag handla igen på faktura eller delbetalning.

klarna tar den där mindre UC grejjen när man påbörjar ett konto, jag har haft ett pågående konto i ett par år utan att nya upplysningar tagits, däremot slutbetalade jag och någon månad senare gjorde jag något köp igen, då togs en ny sån där mindre uc.

Kollade. Creditsafe tog dom

klarna tar den där mindre UC grejjen när man påbörjar ett konto, jag har haft ett pågående konto i ett par år utan att nya upplysningar tagits, däremot slutbetalade jag och någon månad senare gjorde jag något köp igen, då togs en ny sån där mindre uc.
Kollade. Creditsafe tog dom
Vad menar du Lasseman ? Creditsafe är kreditupplysning från Creditsafe group och UC13 mikroupplysning är kreditupplysning från Upplysningscentralen:confused:

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp