• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avbetalningsplan inkassobolag

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
243
Poäng
447
Hej!
Mina lån börjar rulla in till inkasso nu,
Har just nu fyra ärenden hos Ghotia! Credigo, expresskredit, monetti och kredit 365. Ska göra en avbetalningsplan med expresskredit då det nyligen kom in. Men de ville ha 2000 kr för credigo,kredit365 och monetti. Alltså 6000 kr. Och expresskredit är närmare 37 tusen och vill de även ha 2000 för de så är det 8000 kr och det känns verkligen inte hållbart. Hade hellre börjar lågt och tryckt in mer sen. Är de så svåra att få till en låg avbetalningsplan?
Alektum är svåra men förklarade läget och får se vad de säger.
axactor har jag inte pratat med än men ska försöka att få ner det till 1000 kr igen.
svea var väldigt lätta att ha och göra med!

vad har ni för erfarenheter av olika planer hos inkasso?
jag har ansökt om skuldsanering då jag känner att det är det ända sättet att bli skuld fri, men vill gärna ha en plan B OM jag skulle få avslag på inledande. Känner att jag aldrig kommer bli skuldfri med löneutmätning och vill helst undervika detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kanki

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 Juni 2016
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
Gothia är det inkassobolag jag haft svårast med av alla! Kom inte ihåg exakt summa men behövde betala typ 15 000 för att kunna få en avbetalningsplan på en 60 000 skuld.
Alektum, Svea och Axactor har jag upplevt som lättare.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Intressant att många har så olika. Har 3 lån på 50 000kr,betalar 3500kr vilket jag endå tycker är ok.
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Har tre ärenden hos Gothia, betalar 2000 kr månaden. Tror skulden totalt alla tre är runt 57k
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Har för övrigt bra erfarenhet av Axactor, Svea, sileo, fsi inkasso då alla de var villiga ge mig bra avbetalningsplaner.
Alektum kan dra åt *piiiiiiip* o_O
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 627
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 787
Mottagna reaktioner
581
Poäng
627
Oj, det verkar hårt. Mycket beror nog på handläggaren och endel på vilken långivare det är (eftersom långivare har olika krav de ställer på låntagare) och Gothia måste således driva in skulden utefter långivarnas krav.
Hade en skuld på runt 77-78k för något år sedan. Betalade 3000 först sedan 3500, sen hjälpte en närstående att lösa ut mig.
Hade Smspengar, Credigo samt Credway.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp