Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Avbetalningsplan onea

Diskussion i 'Smslån' startad av Kharin, 8 juli 2018.

1. Kharin

Kharin Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    26
    Är det någon som fått en avbetalningsplan hos onea. Är sen två veckor med betalningen och kan inte hitta en lösning att betala. Ångrar så att jag lånade hos dom men hade inget val. Kan man få till en avbetalningsplan hos dom? Berätta gärna hur lång tid det tog innan ni fick en avbetalningsplan efter att ni inte kunnat betala och hur stor skuld ni hade och vilken summa i månaden ni fick betala och hur länge. Jätte tacksam för svar.

2. Mirakel

Mirakel Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Trofépoäng:
    146
    Jag ringde dem häromdagen .. dryga .. otrevliga.. hånfull.. så det kändes omöjligt ..

Mitt samtal var så här ...
    .. jag -Hej.. -jag här vad du säger och jag vill betala och får lön normalt igen efter sjukdom i juli .. med start v31
    Onea: - begriper du inte att du måste betala du har ju en avb.plan på xxx kronor?
    -jo jag kan betala men inte denna månaden
    Onea - vad är det du inte begriper
    - jag -ok.. då är vi överens om att jag gör mitt bästa?
    - du måste betala, hejdå .. o där la onea luren i örat
    Så lyckas du så berätta gärna ...

3. Kharin

Kharin Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    26
    Har ju fått till en bra avbetalningsplan på vivus men där var skulden betydligt mindre. Jag vet dom är otroligt jobbiga att ha att göra med. Ringer och skickar sms och mail redan efter två dagar om man inte betalt och fortsätter så varje dag. Det är enormt stressande. Om dom kunde ha mer normala räntor och lånen på längre tid så skulle dom få in sina pengar i större utsträckning. Kommer spärra mig hos både vivus och onea den dagen skulderna är borta. Det är hemskt att behöva ha såna här lån.

Mirakel gillar detta.
  4. Mirakel

Mirakel Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Trofépoäng:
    146

5. Mirakel

Mirakel Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Trofépoäng:
    146
    Kan bara hålla med dig fullt ut. Ska själv spärra mig på allt jag kan.
    Lycka till - nu kör vi ett nytt beteende ✌️

6. Onea

Onea Gäst

Har en avbetalning på onea. Högsta lånet.. betalar 3000 i månaden. Men då är det betydligt mindre ränta och mer på själva lånet.
    Jag låg efter med en betalning i ca 2veckor. Mailade att jag skulle vara sen. Och anledningen, vilket dom inte för en sekund var intresserad av att höra..
    Minns inte hur länge det tog, men dom ringde och vi kom överens.. 3000 är hög summa att betala, men som sagt lånet försvinner snabbare..

Jag spärrade mig själv samtidigt för möjligheten till att få låna mer. Vet inte om det hjälpte.
    Betalar jag inte in så det dras 3000 den 27e varje månad, går hela skulden till kfm. Utan pardon..

Aldrig i helvetet jag kommer göra om samma skit igen...

7. Kroken

Kroken V.I.P

Mottagna gillanden:
    21
    Trofépoäng:
    102
    Som jag skrev i en tidigare tråd, så är mitt lån påväg till kronofogden, jag var några dagar sen, har bönat och bett om att få upprätta en ny svbetalnings plan, men det är bom stopp..

8. kex

kex Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Trofépoäng:
    32
    jag var 1 månad sen utan några problem dom brukar skicka det efter 25-30 dagar sent till kfm

9. Kharin

Kharin Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    26
    Tack alla för era svar. Kommer betala nästa vecka men då är jag nästan en månad sen. Har skrivit ett mail till dom idag så får se vad dom säger. Tror jag avvaktar med avbetalningsplan i nuläget om de nu inte själva föreslår det vilket vivus gjorde.

10. Mirakel

Mirakel Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    58
    Trofépoäng:
    146
    Ledsamt när man ändå försöker förklara att man faktiskt kan betala 2 veckor senare .. eller fixar det om man får lite space.. jag ska försöka för de är hemska men hur det blir vet jag inte.. kan jag inte betala fullt ska jag försöka betala något .. respons måste det ju bli tycker jag

Dela sidan