• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avbryt i tid

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Hej på er alla som kämpar! Jag var tvungen att ta en liten paus från forumet. I år har jag varit i klorna på inkassobolag och förelägganden till och från i 10 år. Är inte i hamn men iaf stabil för stunden.
Jag har bara ett råd att ge er alla. Avbryt i tid. Dvs ta inte mer lån. Pussla med inkassobolag om det går. Om inte lämna till kfm och ta en utmätning eller två.
Kan säga från djupet av mitt hjärta att jag önskar inget det utdragna helvete som jag på egen hand skapat. Mitt psyke är förstört sedan länge och har på ett sätt kastat bort många år av mitt liv på att må dåligt när jag kunde mått bra. Jag vet att jag nu kastar sten i glashus men vi lever vad vi vet bara en gång och det livet är inte värt att må dåligt över pengar för! Vi har ett system i detta land som möjliggör ett normalt liv trots skulder. Vi borde vara glada för det istället. Kram & kärlek!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Geggam

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 December 2015
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Tigerkatten007 har jag försökt säga dig att inte ta mer lån. Ta mer lån löser det sig inte! Om du har mer än 10-30 lån så jag rekommenderar dig att släppa allihopa till KFM då kommer du må mycket bättre och sluta ta mer lån. :) tro mig, jag säger av min egna erfarenhet efter drabbats av enbart kreditkort som hostade upp alldeles för mycket. Men gör det som jag säger, släpp allt. är bättre, tro mig.
 

Geggam

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 December 2015
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Eller är du för alldeles rädd för KFM? Nä, de är absolut trevliga att göra med om du är medgörliga. De kommer hjälpa dig med nåt sätt. Men ta inte mer lån.

FÖRESTÄLLA DIG SJÄLV: Varför vill du ta lån mer? för du är rädd på grund KFM? Eller annat orsak?

Så i allafallet kan du försöka göra budget på din sit och amortera hårdast på lån då klarar du till slut eller släpp allihop till KFM och ta inte lån mer då mår du bättre. :)

Nu när nån har läst detta, så hoppas jag alla gör det som jag säger. det är bästa råd... än kämpa att låna mer för det löser sig absolut inte.
 

Geggam

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 December 2015
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Och... Titta på lyxfällor! Det är bästa som ni kan lära er att vad ni ska göra. Jag har gjort det faktiskt. Började titta på ifjol sen har hållit tills nu. mer än 5 säsonger. Mycket rekommenderat. :)
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Du har säkert rätt i det du skriver Geggam . Men av olika orsaker så kan inte jag tillex. släppa allt
Har ingen lust att förklara här , men det är i mitt fall också att bara kämpa vidare med inkasso betalningsanmärkningar och som jag precis haft till kf Just nu lite ostabilt men kämpar vidare
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Är i stabilt läge nu så det känns ok och det blir bara bättre. Just nu behöver jag inte överväga att släppa då jag klarar mig bra. Och tar inga nya lån. Men hade jag vetat det jag vet idag hade jag släppt när det var som värst. Jag har full förståelse för om man inte kan göra det av olika skäl. Skriver bara ur egen situation.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Du har säkert rätt i det du skriver Geggam . Men av olika orsaker så kan inte jag tillex. släppa allt
Har ingen lust att förklara här , men det är i mitt fall också att bara kämpa vidare med inkasso betalningsanmärkningar och som jag precis haft till kf Just nu lite ostabilt men kämpar vidare

Jag hejar på dig!
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Jag kämpade på i 10 år och "förlorade" i princip mina år mellan 20-30. Hade jag vetat då vad jag vet idag hade jag släppt direkt till KFM när det blev ohållbart och funnit mig i att det skulle vara lite pinsamt med löneutmätning på det lilla företaget jag deltidsarbetade för.

Men det gick att ta sig ur den långa vägen också, i slutändan krävdes dock en flytt på 30 mil till ett mer välbetalt jobb.
 

Geggam

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 December 2015
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Du har säkert rätt i det du skriver Geggam . Men av olika orsaker så kan inte jag tillex. släppa allt
Har ingen lust att förklara här , men det är i mitt fall också att bara kämpa vidare med inkasso betalningsanmärkningar och som jag precis haft till kf Just nu lite ostabilt men kämpar vidare

Jo, det stämmer. Det är upp till er själv vad ni vill göra. :)

Men jag vet, att om ni kämpar på utan släppa allt till KFM, så kommer ni förlora förtjänta pengar i tusentals peng på sparandet. Om ni inte kämpar på och släppa allt då kommer ni nog spara mycket mer pengar än ni kan tro. Räntor växer bara alltid om man kämpar tills allting är i ordning ändå förlorar man tusentals peng än släppa allt till KFM.
 

Geggam

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
26 December 2015
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
15
Poäng
52
Jag har blivit mer ordentlighet med att beräkna räntor. Så sanningen är sanningen att ni förlorar mer pengar med att kämpa att lösa allt.

Ni har fyra alternativ om ni KAN:

1: Samla alla lån till en lån med låg ränta.
2: Om inte, försök söka andra att ta gärna emot ett företag ta in alla lån allihop och förblir en lån att få dig betala av.
3: Byt bank om du frågar ha en nya konto hos andra bank (självklart inte alltid, men oftast de vill ha nya kunder och bedömningar på din transaktion-historisk enligt PUL, frågar dig personlighet vid möte så de får en helbild efter dig att de ser du betalar bra trots svårt med fler lån)
4: Många vill inte ha dig som kund, så släppa till KFM.

Lycka till och jag hoppas det går helt vägen för er. :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp