• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avida Inkasso

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Fler än jag som haft problem med dessa?

Hade en avbetalningsplan med dessa, men efter strul med sjukpenning halkade jag efter med en avbetalning. De skickade till KFM i senare delen av juni, men jag ringde dom direkt och de återkallade det mot att jag betalade in en slant. Jag skulle sedan få en ny avbetalningsplan som de sa skulle börja i juli. I mitten av juli får jag brev från KFM att denna skuld åter igen kommit till dem för föreläggande. Jag ringde Avida och ifrågasatte eftersom avbetalningsplanen skulle börja i juli och detta var innan. De nekade det och påstod att det var juni och att de därmed inte fått in nån betalning och avbetalningsplanen hävs. Full betalning gäller. Har inte skrivit på föreläggandet än. (Har bara fått ett brev). Mejlade och frågade om man kunde få betala kapitalbeloppet och få betala resterande kostnader i slutet av månaden men fick till svar att de tyvärr inte kan återkalla ärendet en andra gång utan att de erhåller full betalning och att ”vi kan inte garantera att Kronofogden inte hinner utfärda ett utslag innan vi mottar din betalning.”
Seriöst?
Jag har betalat in hela skulden nu med hjälp av anhörig, men är så arg.
Riskerar jag att få en anmärkning?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Fler än jag som haft problem med dessa?

Hade en avbetalningsplan med dessa, men efter strul med sjukpenning halkade jag efter med en avbetalning. De skickade till KFM i senare delen av juni, men jag ringde dom direkt och de återkallade det mot att jag betalade in en slant. Jag skulle sedan få en ny avbetalningsplan som de sa skulle börja i juli. I mitten av juli får jag brev från KFM att denna skuld åter igen kommit till dem för föreläggande. Jag ringde Avida och ifrågasatte eftersom avbetalningsplanen skulle börja i juli och detta var innan. De nekade det och påstod att det var juni och att de därmed inte fått in nån betalning och avbetalningsplanen hävs. Full betalning gäller. Har inte skrivit på föreläggandet än. (Har bara fått ett brev). Mejlade och frågade om man kunde få betala kapitalbeloppet och få betala resterande kostnader i slutet av månaden men fick till svar att de tyvärr inte kan återkalla ärendet en andra gång utan att de erhåller full betalning och att ”vi kan inte garantera att Kronofogden inte hinner utfärda ett utslag innan vi mottar din betalning.”
Seriöst?
Jag har betalat in hela skulden nu med hjälp av anhörig, men är så arg.
Riskerar jag att få en anmärkning?

Om du inte skrivit på föreläggandet bör det vara lungt. Du kan ju delges utan att ha skrivit på men det brukar ts någon månad extra
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Om du inte skrivit på föreläggandet bör det vara lungt. Du kan ju delges utan att ha skrivit på men det brukar ts någon månad extra

Tack snälla för hjälpen Lasseman!
Hoppas verkligen det är lugnt, fick första föreläggande-brevet i början av förra veckan och betalade igår. Inte fått någon påminnelse.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Tack snälla för hjälpen Lasseman!
Hoppas verkligen det är lugnt, fick första föreläggande-brevet i början av förra veckan och betalade igår. Inte fått någon påminnelse.

Då är det nog inga problem, långt ifrån en spikning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp