• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Avida kredit inkasso

Marrrr

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Hej!

Är det någon som vet om Avida krediten går till inkasso eller direkt till KFM?

Har fyra förfallna avier och fick idag ett brev där det stod att jag hade till början på november att betala dessa annars går hela lånet till Kronofogden.

Vet att vissa brukar "hota" med detta. Någon som vet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 191
Mottagna reaktioner
905
Poäng
817
Hej!

Är det någon som vet om Avida krediten går till inkasso eller direkt till KFM?

Har fyra förfallna avier och fick idag ett brev där det stod att jag hade till början på november att betala dessa annars går hela lånet till Kronofogden.

Vet att vissa brukar "hota" med detta. Någon som vet?
Går till inkasso men ger missbrukad kredit när den kommer ditt
 

Lavendel

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
29 December 2016
Meddelanden
175
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Min hamnade hos deras egna inkasso först och jag fick avbetalningsplan men ligger numera hos Intrum . Du får räkna med minst 7500 kr/ månad i avbetalningsplan hos Intrum om du har högsta krediten . Jag fick ingen missbrukad kredit men detta var förra året 2020 så kan ju ha ändrats . Om jag minns rätt så fick jag möjlighet av Avida att lägga upp en plan innan det gick så långt som inkasso för att komma i kapp. Detta var dock för att jag hörde av mig själv .
 

Marrrr

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Min hamnade hos deras egna inkasso först och jag fick avbetalningsplan men ligger numera hos Intrum . Du får räkna med minst 7500 kr/ månad i avbetalningsplan hos Intrum om du har högsta krediten . Jag fick ingen missbrukad kredit men detta var förra året 2020 så kan ju ha ändrats . Om jag minns rätt så fick jag möjlighet av Avida att lägga upp en plan innan det gick så långt som inkasso för att komma i kapp. Detta var dock för att jag hörde av mig själv .
Tack så mycket!
 

Marrrr

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
22 April 2021
Meddelanden
63
Mottagna reaktioner
26
Poäng
102
Min hamnade hos deras egna inkasso först och jag fick avbetalningsplan men ligger numera hos Intrum . Du får räkna med minst 7500 kr/ månad i avbetalningsplan hos Intrum om du har högsta krediten . Jag fick ingen missbrukad kredit men detta var förra året 2020 så kan ju ha ändrats . Om jag minns rätt så fick jag möjlighet av Avida att lägga upp en plan innan det gick så långt som inkasso för att komma i kapp. Detta var dock för att jag hörde av mig själv .
Minns du vilken summa du fick på avbetalningsplanen hos deras egna inkasso?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp