• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslag efter invändning

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Hej på er!

Finns det några siffror som visar på hur många som får avslag efter att förslag om betalplan är utskickad till fordringsägarna? Dvs efter att någon haft invändning?
Den information jag hittat är lite äldre där några på kfm/insatta hävdar att de aldrig varit med om det.
Vad har ni för erfarenhet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Hej på er!

Finns det några siffror som visar på hur många som får avslag efter att förslag om betalplan är utskickad till fordringsägarna? Dvs efter att någon haft invändning?
Den information jag hittat är lite äldre där några på kfm/insatta hävdar att de aldrig varit med om det.
Vad har ni för erfarenhet?

Ingen statistik om det publiceras. Det är nog från kfms sida inte så himla intressant att veta i vilket skede man avslår.

Jag vet att det avslagits saneringar i efter inledandet och när förslaget skickats ut. Jag har från tidigare jobb gjort invändningar som renderat i avslag sedan.
 

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Ingen statistik om det publiceras. Det är nog från kfms sida inte så himla intressant att veta i vilket skede man avslår.

Jag vet att det avslagits saneringar i efter inledandet och när förslaget skickats ut. Jag har från tidigare jobb gjort invändningar som renderat i avslag sedan.

Okej, så då förekommer det i alla fall. Tack för svar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Okej, så då förekommer det i alla fall. Tack för svar.

Det är liksom först då borgenärerna ser vad kfm kommit fram till och det kan ju vara stora felaktigheter där som antingen missats eller som gäldenären försökt ducka att nämna.
 

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Det är liksom först då borgenärerna ser vad kfm kommit fram till och det kan ju vara stora felaktigheter där som antingen missats eller som gäldenären försökt ducka att nämna.
Ja, men bör vara ganska stora "missar" som gör att det blir avslag?
Med tanke på att skusan gör en ganska ordentlig efterforskning vad jag förstått.
Det står så lite om just detta, allt annat hittar man info om. Fast det är klart, kanske inte så många som vill blotta om varför de fått avslag så långt fram i processen..
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Ja, men bör vara ganska stora "missar" som gör att det blir avslag?
Med tanke på att skusan gör en ganska ordentlig efterforskning vad jag förstått.
Det står så lite om just detta, allt annat hittar man info om. Fast det är klart, kanske inte så många som vill blotta om varför de fått avslag så långt fram i processen..

Ingen aning om hur stora eller små. Varit felaktiga uppgifter om inkomster och skuldernas uppkomst och allt möjligt
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Tänker tvärtom att alltför många människor tycks tro idag att så fort de hamnar i minsta lilla knipa så ska de få sanering. För några år sedan (hoppas det fortfarande är så) så fick man sanering om skulderna icke kunde betalas inom ”överskådlig” tid. På detta forum (inte du TS) sitter 25-åringar med en skuld på 80.000 och tror de kan få en sanering.... något är väldigt vajsing
 

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Ingen aning om hur stora eller små. Varit felaktiga uppgifter om inkomster och skuldernas uppkomst och allt möjligt
ja man ska väl inte tro allt man läser. För nu när du svarat så får jag känslan av att det är många fler som snubblar på målsnöret än man tror.
Har som sagt tidigare bara läst att invändningarna ska vara av väldigt starka skäl och att handläggare/jurister ändå brukar gå på bedömningen som första handläggaren gjort.
 

Meningenmedlivet

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
30 Augusti 2017
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Tänker tvärtom att alltför många människor tycks tro idag att så fort de hamnar i minsta lilla knipa så ska de få sanering. För några år sedan (hoppas det fortfarande är så) så fick man sanering om skulderna icke kunde betalas inom ”överskådlig” tid. På detta forum (inte du TS) sitter 25-åringar med en skuld på 80.000 och tror de kan få en sanering.... något är väldigt vajsing
Ja så är det säkert.
Fast frågan jag ställde nu var ju när man kommit så långt i skuldsaneringsprocessen att endast svar från borgenärer inväntas till ett beslut. Hur många som får avslag då.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Ja så är det säkert.
Fast frågan jag ställde nu var ju när man kommit så långt i skuldsaneringsprocessen att endast svar från borgenärer inväntas till ett beslut. Hur många som får avslag då.
Sorry, läste nog inte själva huvudfrågan. Kan inte svara heller för den delen. Skön kväll sålänge
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp