• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslutad kredit kvar på UC

Andersse

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
8 Februari 2016
Meddelanden
157
Mottagna reaktioner
75
Poäng
207
Hej! Jag fick en ny kredit av Sparbanken och de avslutade den gamla för mer än sex månader sen. Men nu står båda på min UC. Är det så att den gamla blir kvar ett år?

Långivare Sörmlands Sparbank/8 Kreditlimit 20.000 kr Kreditnummer xxxxxxxxx
Utnyttjad kredit 20.422 kr Reg först hos UC 2007-07-06 Reg senast hos UC 2016-10-31 Avslutad 2016-11-30
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Det är bara du som ser den avslutade, inget att oroa sig för...och ja du kommer att se den avslutade i ett år.
 
Senast ändrad:

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Är det så? Kan bara jag se en avslutad kredit? Den som tar en upplysning ser den inte?
Stämmer det är bara du som kan se den under ca 1 års tid när den står som avslutad, men den måste stå som avslutad inte nollad. Nollad står kvar som outnyttjad kredit och rapporteras varje månad tills den är avslutad.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Då en fråga om man har två nollade krediter är det bra eller dåligt? Bättre att avsluta? Vad är bäst för kreditbetyget ?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Det är en fråga som har diskuterats här tidigare UC själva skriver att man ska avsluta nollade krediter å andra sidan kan det vara bra att ha en nollad kvar för att visa att man har en buffert i form av en outnyttjad kredit. När jag avslutade min första kredit hade det ingen inverkan på kreditbetyget inte heller den andra avslutade hade någon inverkan. Det som är viktigt är att betala ner sina krediter och inte övertrassera.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Det är en fråga som har diskuterats här tidigare UC själva skriver att man ska avsluta nollade krediter å andra sidan kan det vara bra att ha en nollad kvar för att visa att man har en buffert i form av en outnyttjad kredit. När jag avslutade min första kredit hade det ingen inverkan på kreditbetyget inte heller den andra avslutade hade någon inverkan. Det som är viktigt är att betala ner sina krediter och inte övertrassera.
Så jag gissar att mina 6000 nollade inte spelar någon roll på kreditbetyget
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag nollade och sedan avslutade en kredit på 5000 och det hade ingen effekt på mitt kreditbetyg varken när den var nollad eller när den avslutats.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp