• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Avslutad skuldsanering, var sen med betalningar

R

Ridåner

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Jag har avslutat skuldsanering för några månader sedan. Jag var dock sen med rätt många betalningar. Det är något i mig som säger att detta inte är över trots att allt nu är inbetalt sedan en tid. Behöver jag vara orolig eller är allt över?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Hej!

Jag har avslutat skuldsanering för några månader sedan. Jag var dock sen med rätt många betalningar. Det är något i mig som säger att detta inte är över trots att allt nu är inbetalt sedan en tid. Behöver jag vara orolig eller är allt över?
Jag antar att Du hade den gamla skuldsaneringen med inga betalfria månader & att Du betalde direkt till Dina borgenärer eller ?!
Vad menade du med sen med betalningar? Om Du betalade ikapp så borde det ju inte vara några problem så här långt efteråt…
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Hej!

Jag har avslutat skuldsanering för några månader sedan. Jag var dock sen med rätt många betalningar. Det är något i mig som säger att detta inte är över trots att allt nu är inbetalt sedan en tid. Behöver jag vara orolig eller är allt över?
Det är väl bara att ringa KF och fråga??
 
R

Ridåner

Gäst
Poäng: 0
Jag antar att Du hade den gamla skuldsaneringen med inga betalfria månader & att Du betalde direkt till Dina borgenärer eller ?!
Vad menade du med sen med betalningar? Om Du betalade ikapp så borde det ju inte vara några problem så här långt efteråt…
Ja jag hade den gamla utan betalfria månader. Ja jag betalade ikapp allt. Men kan dom i efterhand säga att jag ej skött det som jag skulle och att det kan förlängas eller likande?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Ja jag hade den gamla utan betalfria månader. Ja jag betalade ikapp allt. Men kan dom i efterhand säga att jag ej skött det som jag skulle och att det kan förlängas eller likande?
Låter oerhört osannolikt. Det borde dom ju ha gjort direkt när du låg back med inbetalningar som Du då gjorde direkt till Dina borgenärer…tänker jag ?!
 
R

Ridåner

Gäst
Poäng: 0
Låter oerhört osannolikt. Det borde dom ju ha gjort direkt när du låg back med inbetalningar som Du då gjorde direkt till Dina borgenärer…tänker jag ?!
Nja för att förtydliga. Jag hade den "gamla" men jag betalade ändå till kfm. Då jag gjorde omprövning en gång kunde jag välja det som alternativ. Men jag kanske bara oroar mig i onödan
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Gå in på din UC och kolla om din anmärkning är borta, är den borta så är din sanering över.
Jag har mycket svårt att tro att det kan komma något i efterhand.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Nja för att förtydliga. Jag hade den "gamla" men jag betalade ändå till kfm. Då jag gjorde omprövning en gång kunde jag välja det som alternativ. Men jag kanske bara oroar mig i onödan

Tror likväl inte att du behöver oroa Dig alls.
Så länge borgenärerna nu har fått det dom ska ha, så kan dom ju inte komma bakefter och säga annorlunda.
Du betalade ikapp. Allt är reglerat. Din skuldsanering är därmed avslutad.
Njut !
 
R

Ridåner

Gäst
Poäng: 0
Tack för era svar. Allt är betalt och anmärkningen är borta sedan ett tag. Har bara läst någonstans att borgenärerna kan begära omprövning i efterhand men det kanske inte alls stämmer
 

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Ska inte vara något problem är det avslutat så är det det. Kanske kfm lasseman har något annat svar ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp