- Meddelanden
- 38
- Mottagna reaktioner
- 7
- Poäng
- 32
Hej jag fick beviljad skuldsanering för några månader sen och samma månad jag blev beviljad så hade jag jobbat en del övertid så fick ca 15k mer i lön än vanligt. Hörde då med skuldsanerings handläggaren om jag skulle göra en omprövning. Hon sa då att jag inte skulle göra det om jag inte skulle fortsätta tjäna så mycket, eller om jag fick ett engångsbelopp över 50k
Nu till min fråga denna månaden fick jag en lön på 50,500 före skatt, pga en löneförhöjning som betalats retroaktivt
min betalplan är räknad på att jag har en lön på 34,000.
Bör jag ompröva då eller ? Om jag räknar min lön totalt i år delat på antalet månader som gått så har jag tjänat ca 41k i genomsnitt tack vare dom 2 högre lönerna. Om jag inte gör en omprövning och någon av borgenärerna gör en kreditupplysning på mig nästa år och ser att jag tjänat 41k i månaden så är väl risken stor att jag blir av med saneringen?
Nu till min fråga denna månaden fick jag en lön på 50,500 före skatt, pga en löneförhöjning som betalats retroaktivt
min betalplan är räknad på att jag har en lön på 34,000.
Bör jag ompröva då eller ? Om jag räknar min lön totalt i år delat på antalet månader som gått så har jag tjänat ca 41k i genomsnitt tack vare dom 2 högre lönerna. Om jag inte gör en omprövning och någon av borgenärerna gör en kreditupplysning på mig nästa år och ser att jag tjänat 41k i månaden så är väl risken stor att jag blir av med saneringen?