• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Bör jag ta ett nytt lånelöfte

B

Björn

Gäst
Poäng: 0
Jag har kikat efter hus en period och och nu hittat ett jag verkligen fastnat för. Därför skaffade jag ett lånelöfte för att vara förberedd. Jag gick på den första av två visningar och har lagt ett bud. Hittills har ingen bjudit över mig.

Saken är den att jag skaffade lånelöftet till ett för lågt belopp. Min budget är 1 miljon men har sökt för 900.000. Dumt, jag vet. Om vi nu räknar med att det blir budgivning, kan det då bli problem om jag bjuder upp till 1.000.000 och sen ringer banken för att slutföra bolånet? Jag har ju då bjudit mer än jag blivit "lovad".

Jag ska väl betona att det endast är kontantinsatsen som begränsar lånet, ej månadskostnaden på denna nivån. Jag vill inte lägga mer än 150.000 kr kontant för att ha utrymme för pantbrev/lagfart och behålla en bekväm buffert efter det. Tjänar i snitt 41.000 kr/m före skatt och har omdöme "mycket god" hos UC.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 821
Poäng
1 277
Ja, det kan bli problem. Kontakta banken och hör om det går att höja lånelöftet innan du budar mer än du har.
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Kontakta banken och fråga hur långt du kan gå, som max.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp