• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bör jag vara orolig ang collector, handläggare arbetar med ansökan?

D

ddsy

Gäst
Poäng: 0
Sökte genom lendo och signerade i söndags. På måndag stod det på sajten att jag skulle slutföra ansökan genom att skicka in lönespec, gjorde det under em. Stod sen att de skulle återkomma inom 48 timmar men fortfarande står det att ansökan är under behandling på hemsidan.

Ringde kundtjänsten som sa en handläggare arbetade på det..

Ngn mer erfarenhet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
543
Mottagna reaktioner
342
Poäng
487
Sökte genom lendo och signerade i söndags. På måndag stod det på sajten att jag skulle slutföra ansökan genom att skicka in lönespec, gjorde det under em. Stod sen att de skulle återkomma inom 48 timmar men fortfarande står det att ansökan är under behandling på hemsidan.

Ringde kundtjänsten som sa en handläggare arbetade på det..

Ngn mer erfarenhet?

Jag sitter i exakt samma läge -jag signade hos dem i Fredags Och kompletterade i måndags med lönespec. De verkar ha mycket att göra. Kundtjänsten kunde inte se några tveksamheter utan det väntade bara på att någon skulle göra sista kollen.
 
D

ddsy

Gäst
Poäng: 0
Ok. Då känns det lite bättre ändå. Kanske att de är underbemannade under sommaren.

Skriv gärna här om det blir ngn utveckling för dig så gör jag samma sak =)
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
543
Mottagna reaktioner
342
Poäng
487
Ok. Då känns det lite bättre ändå. Kanske att de är underbemannade under sommaren.

Skriv gärna här om det blir ngn utveckling för dig så gör jag samma sak =)

Detsamma,blev lite lugnare nu. :)
 

pinnen222

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Maj 2018
Meddelanden
353
Mottagna reaktioner
98
Poäng
267
Collector är bra. Pengarna kom snabbt ..ladda ner deras app samt ha koll på om dom kopplat upp autogiro på din bank. Är d kopplat så är d klart!!
 

Gröningen

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
7 Juli 2020
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Hej! Fått erbjudande hos collector genom Advisa men alla har inte svarat än. Undrar om collector alltid har lösenkrav på allt lr om man går lösa själv. Och kan man ändra sig om man accepterar deras erbjudande och ångrar sig o vill ha tex Nordax som jag fick erbjudande från oxå?!
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Hej! Fått erbjudande hos collector genom Advisa men alla har inte svarat än. Undrar om collector alltid har lösenkrav på allt lr om man går lösa själv. Och kan man ändra sig om man accepterar deras erbjudande och ångrar sig o vill ha tex Nordax som jag fick erbjudande från oxå?!

Du kan se vad lösenkravet är på. Ja, det går att ångra sig. Samma ifall Collector(eller annan bank) ger avslag av nån anledning, då kan du välja ett annat erbjudande.
 
D

ddsy

Gäst
Poäng: 0
Hur har det gått för dig Betty?

Jag ringde på eftermiddagen och fick då till svar att man tittat på min lönespec och att en handläggare nu ska göra en sista körning typ.

Med tanke på att det gått 4 dagar nu och ingenting händer så börjar man ju undra om något strular?
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
543
Mottagna reaktioner
342
Poäng
487
Hur har det gått för dig Betty?

Jag ringde på eftermiddagen och fick då till svar att man tittat på min lönespec och att en handläggare nu ska göra en sista körning typ.

Med tanke på att det gått 4 dagar nu och ingenting händer så börjar man ju undra om något strular?

Det var exakt samma svar jag fick igår. Jag skickade in lönespecen i måndags, gjorde ansökan i fredags. Inte hört något idag. Valde du samla lån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp