• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bör jag vara orolig ang collector, handläggare arbetar med ansökan?

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
357
Poäng
487
Nej, jag ringde precis och det har fortfarande inte kommit till någon handläggare. Han menade att på grund av rådande coronasitiatuation tar det längre tid för de gör mer ingående bedömningar särskilt av större belopp. Det känns jättejobbigt. Jag signade min ansökan för en vecka sedan nu och varje dag har varit en lång väntan. Det här lånet är så viktigt för mig. Jag har också angett lösen för massor av lån som snart har eller under veckan haft förfallodatum så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas så att få svar idag men har inga högre förhoppningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
D

ddsy

Gäst
Poäng: 0
Nej, jag ringde precis och det har fortfarande inte kommit till någon handläggare. Han menade att på grund av rådande coronasitiatuation tar det längre tid för de gör mer ingående bedömningar särskilt av större belopp. Det känns jättejobbigt. Jag signade min ansökan för en vecka sedan nu och varje dag har varit en lång väntan. Det här lånet är så viktigt för mig. Jag har också angett lösen för massor av lån som snart har eller under veckan haft förfallodatum så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Hoppas så att få svar idag men har inga högre förhoppningar.


Ok. Det var som jag misstänkte, att det inte bara är en ren formell sak som kvarstår utan mer ingående kontroll. Känns inte alls bra med tanke på hur lång tid det tagit.

Tack för att du skrev!
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
357
Poäng
487
Ok. Det var som jag misstänkte, att det inte bara är en ren formell sak som kvarstår utan mer ingående kontroll. Känns inte alls bra med tanke på hur lång tid det tagit.

Tack för att du skrev!

Ring gärna du med och se vad du får för svar... och fråga vad de har för snittbehandlingstider nu, då 48 h uppenbarligen inte stämmer.
 
D

Ddss

Gäst
Poäng: 0
Ringde faktiskt inte idag då jag redan ringt samtliga dagar den här veckan. Tycker det är förvånande dåligt att det står att man ska få svar inom 48h och så kommer det ha gått minst en vecka innan man hör ngt.

Om det nu är så att de har problem med handläggningen så kunde de iaf maila eller kontakta kunderna så man vet?
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
357
Poäng
487
Ringde faktiskt inte idag då jag redan ringt samtliga dagar den här veckan. Tycker det är förvånande dåligt att det står att man ska få svar inom 48h och så kommer det ha gått minst en vecka innan man hör ngt.

Om det nu är så att de har problem med handläggningen så kunde de iaf maila eller kontakta kunderna så man vet?

Verkligen! Det enda som gör att det känns lite bättre är att det är samma för er (förlåt!), annars skulle jag inte haft nåt hopp alls!
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
357
Poäng
487
Ellerär det så att vi alla inte är godkända?

Jag tror att vi då hade fått besked -troligast är faktiskt att de inte kollat på dem än. Vi kan ju dock vara i en grupp som granskas extra. Vad hade ni för förutsättningar?

jag hade 1,1 i UC, 780 k årsinkomst och 1,25 mkr i befintlig belåning. Sökte och blev preliminärt beviljad 500k.
 
D

Ddss

Gäst
Poäng: 0
Jag tror att vi då hade fått besked -troligast är faktiskt att de inte kollat på dem än. Vi kan ju dock vara i en grupp som granskas extra. Vad hade ni för förutsättningar?

jag hade 1,1 i UC, 780 k årsinkomst och 1,25 mkr i befintlig belåning. Sökte och blev preliminärt beviljad 500k.


Ja, jag tror också det är som de säger att de behöver göra en manuell kontroll på större belopp. Mina förutsättningar var 3.4 i uc, 2.7 miljoner i årsinkomst och 1.6 miljoner befintliga lån.
 

Gröningen

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
7 Juli 2020
Meddelanden
33
Mottagna reaktioner
4
Poäng
11
Jag hade : 596 k årsinkomst
Typ 800k Blanco
UC 1,8
Har medsökande oxå. Sökte på 600 o fick erbjudande från collector på 357 o Nordax 320. Tog då collector!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp