Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Baka ihop/Samlingslån?

Diskussion i 'Större lån' startad av Clintan, 11 juni 2018.

Tags: Add Tags
  1. Clintan

Clintan Gäst

Tjena!

Jag tänkte att jag vänder mig till proffsen här på Lånforum innan jag beger mig ut i låneträsket igen. Mina förutsättningar ser ut som såhär:
    Tax. inkomst: 301K
    Totalt blanco och krediter: 330K

Totalt 9 olika krediter och lån, hos 8 olika långivare. Dessa tickar ju naturligtvis massvis med ränta i månaden, men ungefärligt nästan 7k.
    2 styck mindre icke synliga lån, som kostar nära på 3k. Totalt betalar jag nästan 10k varje månad, och minimalt med amortering.
    Inga förfrågningar. Senaste försvann i januari.
    Inga betalningsanmärkningar.
    1.2 % i riskprognos på UC.

För bästa chans tänker jag använda mig av en låneförmedlare. Nu till frågan: Vad är rimligt att söka på, och finns det ens en rimlig chans att få igenom något? Jobbat hårt det senaste 1.5 åren med att få ner så mycket som går, samt att inte söka något lån. Det tar ju inte en långivare hänsyn till såklart men.. Vad tror ni? :)

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 727
    Trofépoäng:
    967
    Hade jag varit du hade jag sökt på Lendo till att börja med.
    Beloppet jag hade sökt var 250.000, helt enkelt eftersom det är det beloppet i princip alla aktörer erbjuder. Med 250.000 kommer du NÄSTAN kunna baka in allting.
    Du hade nog blivit beviljad lån på 300.000 också av exempelvis Remember,Bank Norwegian eller Collector men då med en högre ränta,
    Så om jag hade varit du hade jag som sagt kört 250K och sen betalat av allting.
    Ett lån kommer du att få garanterat.
    Håll oss gärna uppdaterade och skriv om du behöver mer hjälp, här är vi "dessvärre" experter på krediter och räntor :D

3. Jolu85

Jolu85 Gäst

Rekommenderar Advisa!
    Dem har fler aktörer än Lendo.
    Jag tror du har goda chanser att samla hela beloppet.

Lycka till och uppdatera gärna hur det gått!

4. Clintan

Clintan Gäst

Hej igen!

Har ännu inte sökt något, men jag har riktat in mig på advisa. Känns som att jag borde kunna få ganska bra där. Men jag har två frågeställningar till:

Jag har nyligen fått en ny tjänst inom samma koncern, och därmed en högre bruttoinkomst. 27000. Det är en fast anställning. Hur påverkar detta min ansökan, då jag i dagsläget har en preliminär årsinkomst på 334000?

Och jag har även ett relativt stort underskott av kapital. Kan detta ställa till det? I övrigt så har inget förändrats sen senast, förutom att totalskulden sjunkit lite då! :)

5. Clintan

Clintan Gäst

Bumpar, eftersom jag inte kan redigera mitt inlägg. Någon som vet? :)

6. 495509

495509 V.I.P

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    136
    Jag hade testat att söka på lendo 350 000. Underskott av kapital verkar inte göra så stor skillnad på kreditbetyg osv. Jag har 71 000 i underskott. nästan 20% av årsinkomsten men blev ändå beviljad ett lån på 350 000. Fast jag var belånad långt över årsinkomsten.

7. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    336
    Trofépoäng:
    496
    Men du blev inte erbjuden av någon av de som ger de bästa räntorna, ICA, SEB mfl.

8. 495509

495509 V.I.P

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    136
    Blev beviljad av marginalen på 6.2% ränta. Så inte det absolut bästa men var mycket bättre än vad jag hade hoppats på.

9. 495509

495509 V.I.P

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    136
    Fast ber om ursäkt, läste inte allting först. Enligt Lendo så rekommenderar dom en inte att söka över 80% av årsinkomsten. Så som Terry skrev så kanske ett lån på 250 000 är bättre än 350 000.

10. Clintan

Clintan Gäst

Hehe, ingen fara! Tacksam för alla svar som kommer in. Ska söka i eftermiddag. Har anställningsbevis redo och etc ifall det skulle behövas ändå. Hoppas att det blir bra!

Dela sidan