• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Baka in blanco i bolån? Har du lyckats?

Revlon

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Har planer på att flytta vårt bolån till SBAB. I dagsläget bolån på 1.9 milj.
Värde på hus ca 2.9 milj.
Detta innebär att vi borde ha utrymme att baka in våra blancolån när vi flyttar lånet.
till saken hör då att jag har inkomst på 300k & blanco på 450k.
Sambon har inkomst på 400k & lån på 370.
Får vi in dryga 500 i bolånet så har vi bara ett blanco kvar på ca 300. Det skulle göra sån enorm skillnad. Men får vi det tror ni? Eller är det kört direkt med så
Höga blanco? Vi har en bil värd ca 130 k som är avbetalad. På sbabs sida blir det autonekat vid blanco över 500. Men ska man skriva 300 där? Som det ju isf blir om det blir beviljat. Så många tankar, sån stress… vill ju inte dra på mig fler uc om det är kört på förhand. Jag har uc på 1.6 sambon på 0.2
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 819
Mottagna reaktioner
1 835
Poäng
1 277
Har planer på att flytta vårt bolån till SBAB. I dagsläget bolån på 1.9 milj.
Värde på hus ca 2.9 milj.
Detta innebär att vi borde ha utrymme att baka in våra blancolån när vi flyttar lånet.
till saken hör då att jag har inkomst på 300k & blanco på 450k.
Sambon har inkomst på 400k & lån på 370.
Får vi in dryga 500 i bolånet så har vi bara ett blanco kvar på ca 300. Det skulle göra sån enorm skillnad. Men får vi det tror ni? Eller är det kört direkt med så
Höga blanco? Vi har en bil värd ca 130 k som är avbetalad. På sbabs sida blir det autonekat vid blanco över 500. Men ska man skriva 300 där? Som det ju isf blir om det blir beviljat. Så många tankar, sån stress… vill ju inte dra på mig fler uc om det är kört på förhand. Jag har uc på 1.6 sambon på 0.2
Man fyller väl i de skulder man har och att de ska lösas?
Annars skriv en fråga. De svarar snabbt.
 

Revlon

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Fortfarande aktuellt! Någon måste ju vart med om att baka blanco i bolån & samtidigt som det flyttas till en annan bank. Eller för den delen har kvar befintlig bank. Där syns ju dock transaktioner från Holm bank, fairlo, flexlimit osv… så därför känns det säkrare att fråga en ny bank, som inte ser ens pissiga historik. Nu är min uc nere på 0.39…
 

Moffen87

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
28 Oktober 2020
Meddelanden
273
Mottagna reaktioner
61
Poäng
207
Det går om du har ett övervärde i fastigheten du har idag och om bankernas kalkyler går ihop
 

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
48
Poäng
157
Fortfarande aktuellt! Någon måste ju vart med om att baka blanco i bolån & samtidigt som det flyttas till en annan bank. Eller för den delen har kvar befintlig bank. Där syns ju dock transaktioner från Holm bank, fairlo, flexlimit osv… så därför känns det säkrare att fråga en ny bank, som inte ser ens pissiga historik. Nu är min uc nere på 0.39…

Jag bakade in 658k i mitt befintliga bolån, ensamstående med en årsinkomst på lite över 400k.
Dock sa SBAB tvärnej när jag från början ville byta till dom.
 

Revlon

Aktiv medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 Oktober 2020
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
Vilken bank rör det sig om? Har pratat med SBAB.den jag pratade med sa att jag isf måste baka in dessa blanco hos min nuvarande bank. För att sedan flytta över till dem. Vet inte om det ÄR så, eller det vara något just Hon fick för sig. Hur som ca 400 tusen var i blanco. Känns som att banken kommer tycka att det är helt sjukt mycket & därför neka oss att baka in det….
 

Varatliv

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
31
Mottagna reaktioner
19
Poäng
52
Fortfarande aktuellt! Någon måste ju vart med om att baka blanco i bolån & samtidigt som det flyttas till en annan bank. Eller för den delen har kvar befintlig bank. Där syns ju dock transaktioner från Holm bank, fairlo, flexlimit osv… så därför känns det säkrare att fråga en ny bank, som inte ser ens pissiga historik. Nu är min uc nere på 0.39…
Vi har nyligen flyttat vårat bolån och bytt bank för att få baka in blancolån i bolånet. Vi hade ca 780 000:- tillsammans i lån och bakade in 400 000:- när vi flyttade lånet.
Vår bank vi hade innan nekade oss att öka bolånet.
Vi tog kontakt med Swedbank istället och där var det inga konstigheter alls att få utöka bolånet och flytta det.
 

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
48
Poäng
157
Vilken bank rör det sig om? Har pratat med SBAB.den jag pratade med sa att jag isf måste baka in dessa blanco hos min nuvarande bank. För att sedan flytta över till dem. Vet inte om det ÄR så, eller det vara något just Hon fick för sig. Hur som ca 400 tusen var i blanco. Känns som att banken kommer tycka att det är helt sjukt mycket & därför neka oss att baka in det….
Handelsbanken.
Ju mer du lånar hos banken desto mer pengar tjänar dom, och pengar vill dom tjäna. Det skadar ingenting att ta ett möte med nuvarande bank och se om ni kan baka in lånen hos dom.
 

Viola111

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Någon som vet om bankerna bryr sig om gamla skulder som numera är avslutade på UC?
 

Viola111

Aktiv medlem
Poäng: 11
Blev medlem
8 Februari 2022
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
3
Poäng
11
Vid ansökan om bolån alltså, om den ena har avslutade skulder på sin UC och den andre har jättegod ekonomi och aldrig haft ett lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp