• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Balanzia, era förutsättningar?

L

Lån201801

Gäst
Poäng: 0
hej! Ni som fått lån hos balanzia , era förutsättningar? Hur mycket fick ni?

Har mailat dom min UC, är dom snabba på att svara? Hur ser räntan ut??

Mvh!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
hej! Ni som fått lån hos balanzia , era förutsättningar? Hur mycket fick ni?

Har mailat dom min UC, är dom snabba på att svara? Hur ser räntan ut??

Mvh!
Dom är snabba på att svara...

Dom är bra! Blev nekad överallt, men beviljades där trots ett antal betalningsanmärkningar. Räntan (brukar ligga på runt 10-15) duger i väntan på ett samlingslån.
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Trias, hade du många UC förfrågningar?
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Alltså jag får ingen riktig grepp om detta med UC betyg/score och allt vad det heter. Ska man ligga åt 0% eller 100%? Säg att jag har 13,5%, menar du att jag kan vara kvalificerad för ett lån där då eftersom jag ligger "under" 15 procent?

(från minUC)
https://imgur.com/YbweZit
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Alltså jag får ingen riktig grepp om detta med UC betyg/score och allt vad det heter. Ska man ligga åt 0% eller 100%? Säg att jag har 13,5%, menar du att jag kan vara kvalificerad för ett lån där då eftersom jag ligger "under" 15 procent?

(från minUC)
https://imgur.com/YbweZit

Ja, exakt! Ju lägre procent, desto bättre betyg.

Ta det lugnt med ansökningar om du siktar på ett samlingslån senare. Men är det kris och du har betyget 13,5, är Balanzia rätt bolag att vända sig till.
 

655321

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 November 2017
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
46
Poäng
147
Ja, exakt! Ju lägre procent, desto bättre betyg.

Ta det lugnt med ansökningar om du siktar på ett samlingslån senare. Men är det kris och du har betyget 13,5, är Balanzia rätt bolag att vända sig till.

Ok tack. Konstigt att jag har så "bra" betyg med tanke på att de gånger jag suttit i tel med diverse låneföretag (senast nu för en vecka sen) så hette det "oj, vad har hänt här?" Antar att 13,5% är högt sett från deras perspektiv....

Behöver i första hand samla diverse blancolån som månadsvis tuggar upp hela min lön, bokstavligen. Räntan bryr jag mig inte om i nuläget. Sedan när jag har bättre möjligheter får jag välja och vraka bland samlingslånen.

Hittar dock endast Privatlån hos Balanzia, inget Samlingslån.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Ok tack. Konstigt att jag har så "bra" betyg med tanke på att de gånger jag suttit i tel med diverse låneföretag (senast nu för en vecka sen) så hette det "oj, vad har hänt här?" Antar att 13,5% är högt sett från deras perspektiv....

Behöver i första hand samla diverse blancolån som månadsvis tuggar upp hela min lön, bokstavligen. Räntan bryr jag mig inte om i nuläget. Sedan när jag har bättre möjligheter får jag välja och vraka bland samlingslånen.

Hittar dock endast Privatlån hos Balanzia, inget Samlingslån.

Man brukar kalla det för samlingslån även vid privatlån. Du använder lånet att lösa ett antal lån=samlingslån.

Över 4 procent och du räknas som risk hos nästan alla storbanker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp