Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Bank norwegian inkasso

Diskussion i 'Inkasso' startad av Ledsentjej, 26 december 2017.

1. Ledsentjej

Ledsentjej Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    41
    Nu har mitt bank norwegian lån på 150 000 gått till inkasso, tidigare i veckan fick jag ett brev från intrum men ingen UC där det står att jag fått en missbrukad kredit-anmärkning.. kan det komma senare eller kan man ha sluppit undan det?
    Och vad jag kunnat läsa mig till så erbjuder inte intrum speciellt medmänskliga avbet. planer va?

2. Skogsmulle

Skogsmulle V.I.P

Mottagna gillanden:
    109
    Trofépoäng:
    287
    Trist och jobbigt. Intrum brukar man få 6 månaders avbetalningar i taget och sen omförhandla. Du får tjata på dem. Böna och be

3. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    Det kan nog komma när som helst. Om du bara fått inkassobrevet så är det nog maskinell hantering fortfarande.

4. tröttmössa

tröttmössa V.I.P

Mottagna gillanden:
    247
    Trofépoäng:
    397
    Så hade jag också och den kom sen på uc så tyvärr så är det nog inget annat att vänta

5. Ledsentjej

Ledsentjej Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    41
    Jaha ok :( jävla norwegian.. man har väl det tillräckligt illa om man inte klarar att betala sina räkningar, varför ge en anmärkning innan KF..

6. F.d Sms lånaren.

F.d Sms lånaren. V.I.P

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    137
    Intrum har nästan alltid bara 6 månaders avbetalningsplan.Angående missbruk av kredit så kan det dröja ett tag innan den syns på dina sidor/"UC".Man får ju hoppas att dom ökar upp din avbetalningsplan flera månader än det där fjuttiga halvåret.

7. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    329
    Trofépoäng:
    467
    När min mans BN lån hamna hos dom ville de ha 8000 i månaden.... Visserligen var det lånet på 240.000 men de var inte tillmötesgående alls. Å räntan tickar på GANSKA bra med dom summorna. Lycka till och hoppas du får en bra avbetalning!

8. Lize

Lize V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    691
    Trofépoäng:
    617
    Håller helt med. När mitt BN-lån gick till Intrum så ville de ha 9.000 kr/månad (tidigare hade jag betalt 7.000 kr/månad) i ett halvår sedan tyckte de att vi skulle diskutera en höjning av månadsbeloppet... plus att räntan höjdes kraftigt, detta var omöjligt för mej eftersom jag hade flera andra lån att betala på också, så jag släppte allt till KFM. Intrum var stört omöjliga att ha att göra med, gick inte att varken förhandla månadsbelopp eller ränta.

Trias och Mjau 74 gillar detta.
  9. F.d Sms lånaren.

F.d Sms lånaren. V.I.P

Mottagna gillanden:
    32
    Trofépoäng:
    137
    Tror dessutom att detta Inkassobolaget inte vill eller har någon skyldighet att erbjuda längre avbetalningsplaner än det halvåret.

10. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    Ska man se till det väldigt strikt så har om inte någon skyldighet att erbjuda en avbetalningsplan alls, det är en möjlighet, inte skyldighet.

Dela sidan