• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

bankernas fiffel...

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Vet inte om det är nån fler än jag som reflekterat över att om man ex lämnar en låneansökan via Lendo o jag skriver att jag vill lösa lån för 150 000 kr o då låna den summan.
Får man det....Nja, sist fick jag ett erbj på 87000 ist. En annan gång var erbj 60000 o då tror jag att jag ville låna 125000. Även ytterligare en gång blev det så.
Tittade på lyxf'llan där en kvinna just varit med om detta flera gånger o då förklarade de för henne att det är så här lånebolagen jobbar...De erbjuder ist en lägre summa o oftast tar personerna det för man behöver pengar...

Nästa gång jag ev behöver låna pengar för att samla alla lån så funderar jag på att ta i rejält! Plocka in sånt som jag inte haft en tanke på att baka in i nått lån...

Säg att jag har div smålån för 150 000...Då kommer jag dra till med 300000 o ta med ex billånet o sånt som jag inte alls har tänkt lösa...

Har god lust göra det...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vaenni

Kunnig medlem
Poäng: 17
Blev medlem
6 September 2012
Meddelanden
101
Mottagna reaktioner
0
Poäng
17
Är det alltid så eller gäller det bara om man vill låna mycket, säg över 100 000? Och om man säger att man INTE ska lösa dyra lån, då kanske de godkänner den summan man ansökte om från början... eller? Blir det samma sak om jag, som letar efter ett lån på runt 70 000, ansöker men inte säger att jag tänker lösa dyra lån?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 640
Mottagna reaktioner
929
Poäng
787
Jag har varit med om det även då det gällt summor under 100 000. Blir bara arg för jag kommer ju ingen vart med låt sej 40 000 om jag behöver 90 000 för att samla ihop småskulder.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp