• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Bankkort tar de UC?

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Tack för alla svar :)

Problemet är inte att jag inte kommer få kortet utan att jag vill inte ta en UC för det. Nästa år i oktober har jag 0 ff (har 2 st nu) och tänkte då få till ett lån med riktigt bra ränta har ett med 5,75 % och ett med 7%.

Visst jag kan ta kortet nu och sedan bara vänta tills november nästa år. Inte hela världen. Men jag tycker bara att Swedbank bara kunde kolla om man har skött sitt förra kort hos dem osv utan UC .

Har inte haft en annan bank så.
Jag försökte få kreditkort hos Swedbank (efter min skuldsaneringen) eftersom jag hade dom som min bank. Fick till svar att jag inte kunde få ett nytt eftersom mitt "gamla" kreditkort gick till inkasso, ja det hamnade i rullan då jag skulle få skuldsanering så jag lära släppa det. Det andra skälet var väl det är ju Mastercard som gör kontrollen om man får ett. Jag hade för dålig inkomst så de skulle ändå neka mig. Så det verkar som det är Mastercard som gör kollen inte banken.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Det andra skälet var väl det är ju Mastercard som gör kontrollen om man får ett. Jag hade för dålig inkomst så de skulle ändå neka mig. Så det verkar som det är Mastercard som gör kollen inte banken.

Nä, det är banken.
 

Mimosa

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
28 September 2011
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Nä, det är banken.
Hm, kanske missförstod dom. Kan inte kolla meddelandet, svaret eftersom jag inte längre har kvar Swedbank. Detta avgjorde att jag böt bank. Tyckte det var onödigt då att betala för ett bankkonto när det finns gratis alternativ.
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Gammal tråd men jag sitter och kollar igenom lite på forumet. Ringde min bank, fristående sparbank, igår och ville byta mitt Maestro till Mastercard, debit. Frågade även om det togs UC eftersom jag till sommaren vill låna lite pengar till renovering av mitt hus. Jag fick svaret at det inte togs någon UC så länge det inte gällde kredit.
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Gammal tråd men jag sitter och kollar igenom lite på forumet. Ringde min bank, fristående sparbank, igår och ville byta mitt Maestro till Mastercard, debit. Frågade även om det togs UC eftersom jag till sommaren vill låna lite pengar till renovering av mitt hus. Jag fick svaret at det inte togs någon UC så länge det inte gällde kredit.
tyvärr så säger många banker detta, men ändå så tas en kreditupplysning :(
 

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Syns inget och har inte fått något i Kivra
Har haft Länsförsäkring bank ,Swedbank och Nordea med olika kort, maestro, visa och mastercard. Det har aldrig tagits nån upplysning när jag byte bank. Inte heller när jag fick de olika kort. Så ingen kredit kopplat till kort-ingen upplysning!
 

Tuffatider

Viktig medlem
Poäng: 206
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
74
Poäng
206
Har haft Länsförsäkring bank ,Swedbank och Nordea med olika kort, maestro, visa och mastercard. Det har aldrig tagits nån upplysning när jag byte bank. Inte heller när jag fick de olika kort. Så ingen kredit kopplat till kort-ingen upplysning!
Jag skulle byta bank till Länsförsäkringar bank 2018-09 för att kunna få lite billigare försäkringar. De tog full UC och jag fick inget konto där. Jag hade skuldsanering då.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp