• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Banknorwegian inkasso kfm

Drolzan

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
990
Mottagna reaktioner
484
Poäng
537
Hej.
Någon som har haft ett lån hos banknorwegian som sedan gått till inkasso och kronofogden?

Jag har inte betalat på 3 månader så fakturan är väldigt hög och lär inte kunna betala.
Vilket inkassobolag har dom?

Jag har försökt dealat med dom att dom ska baka in fakturan i lånet plus ränta. Men ser ej ljust ut.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Japp, jag har det. De har Intrum som inkassobolag. Tyvärr gick räntan från 15% hos BN till 30% hos Intrum :( Det gick att få avbetalningsplan hos Intrum, men de ville ha för mycket per månad, samt att de ville att jag skulle betala ännu mer efter 6 månader. Har nu löneutmätning, men håller på att söka skuldsanering eftersom räntorna knäcker allt.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Norwegian Bank är verkligen inte schyssta när ett lån förfaller. Dom erbjuder verkligen ingenting för att underlätta återbetalningen.
 

Drolzan

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
990
Mottagna reaktioner
484
Poäng
537
Japp, jag har det. De har Intrum som inkassobolag. Tyvärr gick räntan från 15% hos BN till 30% hos Intrum :( Det gick att få avbetalningsplan hos Intrum, men de ville ha för mycket per månad, samt att de ville att jag skulle betala ännu mer efter 6 månader. Har nu löneutmätning, men håller på att söka skuldsanering eftersom räntorna knäcker allt.
Hur stor skuld hade du hos BN? Jag har 180.000 där. Känns förjävligt å låta det gå så långt. :(
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
400 tkr, så det är inte lite pengar vi talar om :(

Ska du ansöka om skuldsanering? Jag hoppas det! Låt dom öka räntan hur mycket dom än vill!

Jävla äckel, från 15 till 30, som om det skulle förenkla det för dig.
 

Drolzan

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
990
Mottagna reaktioner
484
Poäng
537
400 tkr, så det är inte lite pengar vi talar om :(
Usch va hemskt. :( Jag får också en löneutmätningen på mig snart, alla mina små sms lån har gått till kronofogden, och snart BN lånet också snart kanske. Bara kämpa på, blir några tuffa år framför sig. Men ljus framtid finns de.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 087
Mottagna reaktioner
2 455
Poäng
1 557
Ska du ansöka om skuldsanering? Jag hoppas det! Låt dom öka räntan hur mycket dom än vill!

Jävla äckel, från 15 till 30, som om det skulle förenkla det för dig.
Håller helt med. Tyvärr har det inte gått att förhandla varken ränta eller ackord med någon av mina fordringsägare, så det enda som återstår är att hålla tummarna så att skuldsaneringen går igenom.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Håller helt med. Tyvärr har det inte gått att förhandla varken ränta eller ackord med någon av mina fordringsägare, så det enda som återstår är att hålla tummarna så att skuldsaneringen går igenom.

Jag hoppas också att den går igenom för dig!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp