• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Banknorwigan, kassa förutsättningar dålig ucscore

R

Ruben

Gäst
Poäng: 0
Hej ! Någon med kassa förutsättningar dålig ucscore som blivit beviljad ett lån hos bn ? Hur såg eran historik ut isf ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 264
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
Vill faktiskt med ha lite information om Bank Norwegian.

Förutsatt att man har få UC-förfråningar, ingen anmärkning och så. Hur lätta är dessa att få lån utav på 350-500.000 egentligen?
 

trolov

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
24 November 2017
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Hej ! Någon med kassa förutsättningar dålig ucscore som blivit beviljad ett lån hos bn ? Hur såg eran historik ut isf ?

Hej! Jag sökte ett litet samlingslån på 20.000 hos Bank Norwegian i höstas. Förutsättningarna 21% i Kreditbetyg, Taxerad inkomst förra året på ca 70.000, två kreditkort på totalt 20.000 och två avbetalningar på tot 28.200 som syntes i UCn. Blev beviljad och erbjuden att låna 200.000, dock med ockerränta på 22% effektivt. Har inga betalningsanmärkningar eller ärenden hos kronofogden, fick dessutom komplettera min ansökan med två senaste lönespecifikationerna.

Så mitt intryck är att BN inte är särskilt svåra, men det kostar därefter. Nu betalar jag av mitt lån på betydligt kortare tid än 24 månader, så den höga räntan slår inte så hårt, speciellt inte på ett så litet lån :) Jag hade prövat via Lendo innan men fick inte ett enda erbjudande därifrån.
 
R

Ruben

Gäst
Poäng: 0
Ok ! Hade du många ucff ? Själv har ja 12ff 20% ! Tänkte söka runt 60000 kr,men blir man erbjuden ett annat belopp än vad man söker ?
 

trolov

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
24 November 2017
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
70
Poäng
217
Ok ! Hade du många ucff ? Själv har ja 12ff 20% ! Tänkte söka runt 60000 kr,men blir man erbjuden ett annat belopp än vad man söker ?

Jag hade 11FF. Det verkar som dom erbjuder dig det högsta dom kan, men du väljer själv om du vill ta det eller bara det belopp du sökte :) Men 60k för dig ska inte vara några problem med tanke på vad jag erbjöds!
 
R

Ruben

Gäst
Poäng: 0
Ok ! Ja har 335000 inkomst 31000 underskott, inga bet anmärkningar, inget hos kronofogden. Men kräver dom alltid lönespec ? Ja har varit föräldraledig nu i 2 mån så blir svårt o visa lönespec då !!!!
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag har ett lån där på 50 000 kr. Riktigt hög ränta så är inte värt det. Ta det tillfälligt tills din UC är bättre och lämna dom sedan.

Dock väldigt lätta att få lån hos!
 
R

Ruben

Gäst
Poäng: 0
Hej vad hade du för ucff score pala87 ? Sökte du på 50 oxå ? Har ni ansökt om att samla lån då ? /Ruben
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Jag hade nog många förfrågningar.
Min erfarenhet är att dom är lättast och även Cash2you o Cashbuddy!
Men det är inga bra lån så jag hade verkligen undvikit lånegivare som erbjuder 20-30 % ränta.

Varför ska du ta ett lån på 50 000?
 
G

Grodan_

Gäst
Poäng: 0
Hej! Jag sökte ett litet samlingslån på 20.000 hos Bank Norwegian i höstas. Förutsättningarna 21% i Kreditbetyg, Taxerad inkomst förra året på ca 70.000, två kreditkort på totalt 20.000 och två avbetalningar på tot 28.200 som syntes i UCn. Blev beviljad och erbjuden att låna 200.000, dock med ockerränta på 22% effektivt. Har inga betalningsanmärkningar eller ärenden hos kronofogden, fick dessutom komplettera min ansökan med två senaste lönespecifikationerna.

Så mitt intryck är att BN inte är särskilt svåra, men det kostar därefter. Nu betalar jag av mitt lån på betydligt kortare tid än 24 månader, så den höga räntan slår inte så hårt, speciellt inte på ett så litet lån :) Jag hade prövat via Lendo innan men fick inte ett enda erbjudande därifrån.

Hade du lån eller kredit hos dem innan samlinglånet?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp