Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
6. Binly - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Lån utan UC

Bedrövad

Tyana

Aktiv medlem
Poäng: 47
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
16
Poäng
47
Jag mår, på riktigt, dåligt av att läsa alla inlägg om förslag på ”nya kreditbolag””nya lån” som kan rädda folk från ”en månad” eller ett ” nytt liv”.
OFTAST så fungerar det inte så bra.
Bara släpp. Kan du inte betala nu så kommer du inte att kunna betala sen. Det byggs upp, du tar ett nytt lån, ett till , ännu ett…… du ser själv. Det är kört!
Tro mig, jag vet! Släpp innan det är för sent.
jag vet, tro mig, jag vet!
skuldberget växte, jag släppte, bästa beslutet någonsin.
är faktiskt förvånad över att detta forum, som hjälpt mig så mycket (genom att läsa) godkänner att folk kan hitta länkar till skitlån som sätter dom ännu mer skiten.
Gör det ni är bra på! Rädda dom som räddas kan❤️

• Nystartslån
  • Lån utan UC

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Meddelanden
1 099
Mottagna reaktioner
595
Poäng
597
Jag har varit där själv och kan precis som du, känna så när jag ser alla dessa förslag om än det ena lånebolaget värre än det andra. Men, jag förstår oxå desperationen. Och åtminstone jag kände att man vart fartblind på vägen. Man hade redan så mkt lån så nått fler betydde som inget. Lite så..
Men det bästa jag o min man gjorde var att släppa allt och sluta kämpa för något som inte gick att rädda m nya lån. Dessutom vart det ju faktiskt stopp till slut att kunna låna. Ett år tidigare hade en bankman på ortens bank sagt åt oss: "Ni är överskuldsatta. Sälj huset o sök skuldsanering.." Det kändes hårt då men ett år senare gjorde vi det. Vi släppte våra skulder, sålde huset, flyttade till det som var o fortf är vår drömlgh och sökte skuldsanering. Idag är vi skuldfria efter att ha genomgått skuldsanering. Det bästa vi gjort! Nu är det ju inte alla förunnat att få skuldsanering. Men man kanske kan få hjälp av någon som är duktig på budget o siffror att reda upp sin ekonomi.

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 607
Meddelanden
5 501
Mottagna reaktioner
5 761
Poäng
3 607
Jag mår, på riktigt, dåligt av att läsa alla inlägg om förslag på ”nya kreditbolag””nya lån” som kan rädda folk från ”en månad” eller ett ” nytt liv”.
OFTAST så fungerar det inte så bra.
Bara släpp. Kan du inte betala nu så kommer du inte att kunna betala sen. Det byggs upp, du tar ett nytt lån, ett till , ännu ett…… du ser själv. Det är kört!
Tro mig, jag vet! Släpp innan det är för sent.
jag vet, tro mig, jag vet!
skuldberget växte, jag släppte, bästa beslutet någonsin.
är faktiskt förvånad över att detta forum, som hjälpt mig så mycket (genom att läsa) godkänner att folk kan hitta länkar till skitlån som sätter dom ännu mer skiten.
Gör det ni är bra på! Rädda dom som räddas kan❤️
Jag förstår och kan sååå väl relatera till det Du skriver, men faktum är likväl att detta är ett ”Lånforum” och här ska man kunna diskutera just lån.
Att det sedan har uppstått andra trådar om överskuldsatthet, löneutmätning, skuldsanering etc är ju många gånger en konsekvens av just överbelåning, men likväl så är detta ett lånforum…

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 437
Meddelanden
397
Mottagna reaktioner
285
Poäng
437
För det mesta ett bra forum med många hjälpsamma insändare.
Emellanåt alldeles för mycket tjat från spelfolk som vill jaga pengar som de kan spela bort, och en del
som hänger läpp för att deras konton blivit spärrade och de skyller allt på banken.
Man får läsa mellan raderna helt enkelt.

Fuklan

Aktiv medlem
Poäng: 37
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Det finns ju många tillfällen då lån faktiskt kan vara bra.
Först och främst om man tex ska köpa boende, bil eller sommarstuga.
Sen om man kräver ett blankolån för att rädda uppkomna situationer, tex en trasig värmepump eller läckande tak så är det ju en fördel om det åtgärdas snabbt och inte förvärrar situationen.

Men för all del finns det många hemska banker med ockerräntor som lånar ut till desperata människor som gräver ett djupare hål, dessa ska man inte låna av och då må det vara bättre att "släppa".

Uppskattar forumet och det finns mycket kunskap här.

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Meddelanden
2 199
Mottagna reaktioner
1 270
Poäng
997
Instämmer med Fuklan. Det finns situationer där lån är motiverat och bra att vi hjälps åt här att diskutera frågor kring det, inkl jämkning och annat.

Det man bör undvika är att hamna i den onda spiralen, där man betalar av sina lån med nya lån. Jag har varit där och vet att det inte löser något på sikt. Bara skönt för stunden, men på sikt blir man ju bara mer och mer skuldsatt, till hysteriska räntor.

Kraputt

V.I.P
Poäng: 517
Årets nya medlem
Meddelanden
403
Mottagna reaktioner
420
Poäng
517
Lån och skulder är i sig, i min i och för sig ringa åsikt, inte problematiskt. Ibland måste man ta på sig en skuld för att kunna åstadkomma någonting. Jag kan förstå lockelsen hos överskuldsatta att bli skuldfria, och jag minimerar inte på något sätt den önskan. Men, och det säger jag som en som befinner sig i skuldträsket, det är i sig inget fel att ha skulder. Men jag håller med om att en del här klistrar in länkar till sådana som i den snällaste betydelsen kan beskrivas som lånehajar och ockrare för att man jagar ännu ett smålån för att hålla näsan över vattnet. Det vore ju bättre om lagstiftningen återvände till ockerförbud, kan man tänka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp