Lånforum.se rekommenderar

1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Klara lån - Jämför 20 lån utan UC
5. Loanstep - Lån utan UC

Begäran om upplysning av transaktioner Sparbank

Jan88

Aktiv medlem
Poäng: 2
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej.
Nån som kan hjälpa mig? Min bank ha skickat in blankett till mig. Dom vill att jag ska komplettera med kvitto på vinnser som gjorts. Vad menar dom. Jag förstår inte det. Allt pengar jag fått på kontot kommer från min arbetsgivare och spel och då var det 400000 på 12 månader bara från spel hur ska jag bevisa det? Vilken kvittot dem vill ha?

Jappp

V.I.P
Poäng: 367
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
178
Poäng
367
Hej.
Nån som kan hjälpa mig? Min bank ha skickat in blankett till mig. Dom vill att jag ska komplettera med kvitto på vinnser som gjorts. Vad menar dom. Jag förstår inte det. Allt pengar jag fått på kontot kommer från min arbetsgivare och spel och då var det 400000 på 12 månader bara från spel hur ska jag bevisa det? Vilken kvittot dem vill ha?
Jag löste den genom att besöka lokal kontor Swedbank och sa till dem, ni vill se varifrån kommer pengarna på mitt konto….jag är här, kan logga mig in på spelsajter och genom min historik visa mina transaktioner.Dem ställde till mig frågor till typ 10 transaktioner och jag öppnade min historik via mobil och visade dem.Det tog 10-15 minuter att lösa det här.Du kan ta skärmdump om du inte vill gå till kontoret och bifoga dem.

Jan88

Aktiv medlem
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej.
Jag sickade till dom bilder på nästan alla uttag från spel sidor med de skriver att dem vill ha kvitto på vinsterna som gjorts inte bilder från spelsidor

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 6 847
Årets medlem
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
14 636
Mottagna reaktioner
10 259
Poäng
6 847
Dessa kontroller är så tröttsamma alltså...

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Meddelanden
1 398
Mottagna reaktioner
588
Poäng
597
Jag hade bytt bank, jävla stasi metoder.

Jan88

Aktiv medlem
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Tror inte att jag kan byta bank eftersom jag ha kronofogden... Vet inte vad jag ska göra om Sparbanken stänger av mitt konto...

Doodles

Kunnig medlem
Poäng: 306
Meddelanden
266
Mottagna reaktioner
111
Poäng
306
Jag skulle, som Jappp berättat, gå till ett kontor och visa, förklara och berätta. Var fullkomlig öppen och transparent.
Bäst om du bokar en tid med någon som skulle kunna vara din ”bankman”.

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 177
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Tror inte att jag kan byta bank eftersom jag ha kronofogden... Vet inte vad jag ska göra om Sparbanken stänger av mitt konto...
Stänger de ner så kan du få konto hos andra banker även om du är hos KFM. Senast jag testade gick det hos Skandiabanken(dock ej kort), Marginalen med Visa Debet och även Danske Bank gick bra med deras Mastercard...

lanaren360

V.I.P
Poäng: 347
Meddelanden
498
Mottagna reaktioner
174
Poäng
347
Älskar hur bankerna nu är ”hårda” mot penningtvätt för vanligt folk. Men när någon organisation tvättar pengar för miljarder då behövs det inte att visa vart pengarna kommer ifrån.

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 6 847
Årets medlem
Årets mest hjälpsamma
Meddelanden
14 636
Mottagna reaktioner
10 259
Poäng
6 847
Älskar hur bankerna nu är ”hårda” mot penningtvätt för vanligt folk. Men när någon organisation tvättar pengar för miljarder då behövs det inte att visa vart pengarna kommer ifrån.

Exakt så. Swishar man sin sambo för hyran 5.000 vänder dom upp och ner på en medan organisationer i öststater tvättar miljarder utan frågor.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp