• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver eran input, planerar för ett samlingslån

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Hej
Behöver snabbt RÅD..
I deklarationen nu har jag ett högt underskott- 120tkr, inkomst 650tkr ca. Deklarerade igår och gjorde så att jag tog bort ränteutgifter på 30TKR så underskottet landar på 90tkr ca, vet att det ej bör vara mer än 10-20%.

Det är så att jag planerar för ett samlingslån och vill ju vänta in så de nya inkomstuppg syns( ökat inkomst med ca 270tkr) jämfört med förra årets deklaration. Men insåg nu att har jag gjort ändringar i deklarationen så kommer väl ink inte synas förrän aug? O jag hade verkligen behövt söka o få i JUNI.

SÅ VAD tror ni? Ska jag strunta i att reglera ngt underskott och att det står kvar på 120tkr med 650tkr inkomst och att den då med förhoppning syns i JUNI? Finns det ngn chans att få lån med det underskottet? Ligger då på ca 20%, i underskott.i JUNI har jag då
7 ff,
kreditbetyg borde då ligga runt 6-8% fast vet ju aldrig.
Blanco 3st- marginalen 218tkr
Collector 119tkr
Nystart 158tkr tot
2 kreditkort tot 20tkr
Osynliga på ca 85tkr
Helst ett samlingslån men måste absolut ha bort de osynliga krediterna och nystart där jag har en skyhög ränta...
Önskar få lite input?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Deklarerade du igår vilket väl är innan deadline och inte har några näringsbilagor så är det juni det ska komma. Sen skulle jag tagit bort bra mycket mer räntor för att få effekt men.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Deklarerade du igår vilket väl är innan deadline och inte har några näringsbilagor så är det juni det ska komma. Sen skulle jag tagit bort bra mycket mer räntor för att få effekt men.
I detta fall är det nog så, men hur är det om man har kvarskatt men inga näringsbilagor? Är det augusti som gäller då?
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Tack för svar, ok ska väl tillägga att jag fick kvarskatt förmodligen pga jämkning bla, så jag har ju mer att bet nu då när jag tagit bort lite räntor men anser det får vara värt om det ser bättre ut. Så du tror att ink syns i juni ändå om jag förstått dig rätt? @Lasseman
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Tack för svar, ok ska väl tillägga att jag fick kvarskatt förmodligen pga jämkning bla, så jag har ju mer att bet nu då när jag tagit bort lite räntor men anser det får vara värt om det ser bättre ut. Så du tror att ink syns i juni ändå om jag förstått dig rätt? @Lasseman

Så tror jag ja
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag brukar ha kvarskatt och jag ändrar aldrig i deklaration. Enligt vad jag ser på Kivra får jag som regel slutskattebeskedet i början på augusti. UC får väl inga siffror från skatteverket innan man själv får besked väl?Det verkar vara regel att har man kvarskatt så gäller augusti.
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Jag brukar ha kvarskatt och jag ändrar aldrig i deklaration. Enligt vad jag ser på Kivra får jag som regel slutskattebeskedet i början på augusti. UC får väl inga siffror från skatteverket innan man själv får besked väl?Det verkar vara regel att har man kvarskatt så gäller augusti.
Ja ok, jag hade hoppats på JUNI för att kunna söka lån med de nya inkomstuppgifter..tack för era svar!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Jag hade saker att ändra i min deklaration och en rejäl kvarskatt. Uppdaterades i juni
 

denise77

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
8 Januari 2013
Meddelanden
74
Mottagna reaktioner
18
Poäng
62
Ok, låter ju lovande,jag hoppas på detsamma! Tog bort underskott så det matchade de synliga lånen så nästan hälften.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp