Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Behöver få hjälp på lite frågor.

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Katz, 16 maj 2018.

1. Katz

Katz Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    27
    Jag håller på att gå sönder betalar enorma summor varje månad till olika lånebolag pågrund av att jag har ett spelberoende, jag funderar på att släppa allting för att kunna få en framtida skuldsanering. Jag tjänar lixom 20k i månaden efter skatt men betalar nästan 27k i månaden i lån o krediter. Jag mår
    Psykiskt dålig och mitt UC är ett skämt. Jag har suttit hos KF tidigare i livet. Anledningen till att jag ens började spela var stress och sen att mannen alltid satt o spela sitt wow, jag blev uttråkad. Jag har adhd och fick min diagnos bara för några månader sen så rastlösheten bara tog över mig tillslut. Nu ska jag få hjälp o medicin som kanske ska hjälpa mig att kunna samla mina tankar och hjälp mot Mona impulser och rastlöshet. Men tankarna springer till inkasso och att skulderna bara kommer växa. Jag orkar inte utsätta min man för mer. Ja han är otroligt medveten om mitt spelmissbruk. Vi har en fin och öppen attityd mot det. Plus jag vill gärna ha barn snart oxå. egentligen känns det bästa att bara släppa allt, och att eventuellt sen kunna få en skuldsanering, eller kan man söka om en redan nu? Jag är rädd att jag annars kommer bli sjuk på riktigt, och sjukskriven vilket jag inte vill då jag älskar mitt jobb. Plus jag vill ha en framtid med min man. Finns det nån som kan berätta på ett tydligt och förstående sätt, så att min kaos hjärna verkligen förstår hur jag ska gå tillväga med detta. För jag lever helldre på existens minimum och absolut inte har pengar till att kunna spela och efter 5 år har möjlighet att börja om mitt liv. Snälla.

2. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    386
    De flesta på detta forum som har släppt allt tycks genast må bättre och upplever en känsla av lättnad, så det är nog att rekommendera. För övrigt håller jag helt med Ursula, skaffa förfasen inte barn när du inte är på fötterna ekonomiskt. Om du går back 7000 i månaden nu så kan du nästan dubbla det med ett barn med i bilden. Vore helt vansinnigt att skaffa barn just nu

Helmer gillar detta.
  3. Katz

Katz Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Trofépoäng:
    27
    När jag menade snart angående barn så menade jag inte närmsta åren utan mer längre fram när jag lyckats stabilisera mina skulder.

Helmer gillar detta.
  4. Helmer

Helmer V.I.P

Mottagna gillanden:
    202
    Trofépoäng:
    376
    Du överdriver. Visst ska man inte sitta helt i skiten när man får barn men värt att nämna är att man får behålla medel till barnet när man är löneutmätt eller skuldsanering. Första året är det dessutom bara en liten kostnad för barnet då barnet mest sover och dricker välling. Att vänta på att man har en buffert på 200000kr är väldigt överdrivet.

Last edited by a moderator: 18 maj 2018
    Terry_, rollercoaster, Laika och 6 andra gillar detta.
  5. Hope777

Hope777 V.I.P

Mottagna gillanden:
    416
    Trofépoäng:
    496
    Oj 200000kr !!!!! jag har tre barn ( vuxna nu) jag har aldrig ägt så mycket pengar..skulle nog inte överlevt utan mina barn ♥️

Helmer, Terry_, rollercoaster och 2 andra gillar detta.
  6. IHope

IHope V.I.P

Mottagna gillanden:
    127
    Trofépoäng:
    317
    Nej man behöver inte en buffert på 200.000. Jag har två barn

Helmer och Kimsan72 gillar detta.
  7. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 051
    Trofépoäng:
    817
    Förlåt mig, men detta var ett av de mest dummaste inlägg som jag har läst på detta forum...
    Självklart tycker jag att man ska ha både ett stabilt förhållande samt en ordnad ekonomi innan man skaffar barn, men några 200.000kr på banken (WTF) behöver man sannerligen inte ha....
    Förklara var du har fått den siffran ifrån...för det inlägg känns absurt ?!

Helmer, Terry_, rollercoaster och 4 andra gillar detta.
  8. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    573
    Trofépoäng:
    537
    Förutom innehållet är tonen och ditt sätt att uttrycka dig inte speciellt trevligt. På forumet stöttar vi och hjälper varandra och försöker komma med konstruktiv och saklig kritik. Ditt inlägg var rena motsatsen.

Helmer, Terry_, Hope777 och 3 andra gillar detta.
  9. Släpptallt

Släpptallt V.I.P

Mottagna gillanden:
    573
    Trofépoäng:
    537
    Jag tycker att du skall söka tid hos budget- och skuldrådgivare i din kommun. Där kan du få bra stöd och förslag på vad som är bäst i din situation. Om du dock släpper iväg allt till KF så finns det mycket info och kunskap på forumet från flera, inkl mig själv, som släppt skulderna till KF.
    https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/löneutmätning-i-vilken-ordning-händer-det.7154/page-7

Angående ditt spelande så finns det organisationer som hjälper till med stöd och hjälp. Då jag inte haft/har spelproblem själv kan jag tyvärr inte så mycket om detta men det finns flera som kan det här på forumet.

Last edited: 17 maj 2018
    Helmer och Katz gillar detta.
  10. rollercoaster

rollercoaster Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    70
    Trofépoäng:
    181
    Jag förstår precis hur du känner. Sitter också med enorma skulder på grund av spelmissbruk och går back stora summor varje månad. Mycket av skulderna står tyvärr på min man med som "räddat" situationen alltför många gånger under åren, men jag har fortsatt att förvärra allt så nu sitter vi i samma båt pga mig. Nu har jag slutat spela och har varit spelfri i drygt fyra veckor. Vi släppte alla skulder förra månadsskiftet och jag ser skuldsanering som enda utväg nu. Jag hoppas att vi kan få den chansen. Jag har hört av mig till skuldrådgivare och väntar på att få tid för besök där. Kontakta skuldrådgivare snarast, så kan du få råd om hur du ska gå vidare. Efter vad jag har hört, så tycker de flesta att de fått mycket hjälp och stöd på det sättet.

Sedan är det viktigt att du håller dig spelfri! Det är prio nummer ett! Om man bara slutar spela för gott, så finns alla förutsättningar att vända ekonomin även om det kan ta lång tid. Gå gärna på stödgruppsmöten hos Spelberoendes förening om det finns någon sådan grupp nära dig (www.spelberoende.se). Där träffar man andra i samma sits och det hjälper mycket tycker jag. Även här på forumet finns många som ger stöd och uppmuntran när man behöver det!

Lycka till!

Helmer, Hope777, Katz och 1 annan gillar detta.

Dela sidan