• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Behöver hjälp av någon kunnig person ang. potentiell skuldsanering

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
Hej,

Jag vill helst inte ha några frågor som inte rör det huvudsakliga ämnet.

Jag har i dagsläget c.a tolv miljoner i skulder fördelat på fem privat och blancolån samt sju miljoner där jag gått i borgen för diverse företagslån.

Jag har i dagsläget ett AB som går hyfsat okej samt taxerar c.a 1,1 miljoner senaste året.

Utöver ovan har jag inga betalningsanmärkningar, skuld hos kfm eller dyl.

Hela skuldbördan ligger till grund för tidigare skulder som fått täckas upp på olika håll.

Min fråga går ut till någon kunnig person inom ämnet skuldsanering.

Jag får ut c.a 50,000 SEK efter skatt och har utöver detta ett nettoresultat på 250-300,000 SEK.

Mina amorteringar ligger i dagsläget på 185,000 SEK/mån och detta kommer endast hålla i max ett år till innan det går åt pipsvängen.

Jag har inga missbruk såsom spel och dyl och undrar således om någon kunnig här inne skulle kunna avgöra om jag skulle få skuldsanering baserad på informationen ovan?

Enligt min matematik när man ser till min inkomst hade det tagit mig minst 20-30 år att betala av ovan vilket jag inte är särskilt sugen på.

Jag är 31 år gammal om den informationen är av vikt.

Återigen är jag endast intresserad av en professionell bedömning kring huruvida skuldsanering skulle accepteras eller ej.

Tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 279
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
När man söker skuldsanering som företagare är ett av grundkraven att skulderna inte är kopplade till verksamheten. Jag har själv blivit nekad samtliga gånger jag sökt på grund av att jag inte uppfyllde detta. Om skulderna däremot inte har koppling till företaget och företaget i övrigt är solvent så ser det bättre ut.
 

Egon

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
21 September 2020
Meddelanden
819
Mottagna reaktioner
303
Poäng
497
När man söker skuldsanering som företagare är ett av grundkraven att skulderna inte är kopplade till verksamheten. Jag har själv blivit nekad samtliga gånger jag sökt på grund av att jag inte uppfyllde detta. Om skulderna däremot inte har koppling till företaget och företaget i övrigt är solvent så ser det bättre ut.

Hej

De är inte kopplade till min befintliga verksamhet så det ska vara grönt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp