Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Behöver hjälp för samlingslån

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Larsson67, 22 juli 2019.

Tags:
  1. Larsson67

Larsson67 Aktiv medlem - Trofépoäng: 36

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Hej alla. Känns lite som jag känner folk här trots att det är första inlägget. Har hängt i bakgrunden (inte riktigt vågat be om hjälp) i några år och fått otroligt mycket tips, kunskap, knep och annat värdefullt. Inte minst känslan av att inte vara ensam i den här lånekarusellen som bara snurrar snabbare då jag har hållit allt detta skamfyllt för mig själv. Nu inser jag själv att det håller på att gå käpprätt åt h-vete och har panikångest för hur det ska gå att få ihop ekonomin. Går i dagsläget back ca 18k trots hyffsad inkomst (2 jobb). Har bollat lån och utgifter lång tid men nu får jag inte ens de värsta skitlånen längre och måste få ett samlingslån för att lösa de värsta lånen (Vivus, ONEA, Risicum, Ferratum mfl) omedelbart. Behöver er hjälp! Måste söka denna vecka.

Skulle behöva minst 80k för det allra värsta men helst runt 230k för att någorlunda komma ikapp.

Vad tror ni? Har jag någon chans? Hur mycket ska jag söka på för störst chans?

Vilken förmedlare ska jag söka hos, Advisa, Lendo, Sambla Axo etc? Har förstått att de har lite olika profiler och samarbetspartners. Vad ger störst chans med stort underskott i förhållande till årsinkomst? Har idag lån hos de flesta (nästan alla) som tex Nordea, Nordax, BN, Santander, Remember, Balanzia, Avida, Betalkollen, Meddelandelån, Slantar, Fairlo, Credway, mfl.

Jag kommer söka att lösa lån. Hur funkar det i regel med att lösa lånen, göra själv eller långivaren gör? Skulle behöva lösa några av de värsta bovarna som inte syns på UC men inte vissa på UC som har bra ränta. Kan det funka?

Allt under 19% skulle förbättra betydligt.

Förutsättningar i korthet:
    Årsnkomst 571k
    Underskott 143k
    Bolån 1 340k
    Blanco synligt på UC 681k
    Blanco utanför UC 152k
    UC riskprognos 2,37%
    UC score 586
    UC förfrågningar 3st. (1 bort 1/10 de 2 andra 19/12) Kan tyvärr inte vänta ut någon.
    Bisnode 2

Gift och två barn. Frun vet inget (värst av allt och total ångest). Ingen övrig familjemedlem att låna av eller ha som medlånare.

Vet att denna fråga varit uppe många gånger men skulle uppskatta oerhört mycket om någon hade lite tips, råd och pepp att ge.

Gaston gillar detta.
  2. Trias

Trias V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 657

Mottagna gillanden:
    716
    Trofépoäng:
    657
    Sökte du genom låneförmedlare senast? Om ja, hos vilka ? Och beviljades du lånet?

Lasseman gillar detta.
  3. erik23

erik23 V.I.P - Trofépoäng: 387

Mottagna gillanden:
    237
    Trofépoäng:
    387
    Verkar inte som du kan göra så mycket mer än att bara söka ?
    UC betyget är ju ganska bra ändå.

Jag skulle nog valt Advisa eller Lendo jag körde Advisa sist när santander räddade mig.
    Skulle nog chansat och dragit iväg en ansökan på 200k och du måste nog fylla i att du ska lösa lån för hela beloppet.
    Och hoppas att du får lösa själv.

Är inte så jätte insatt så låt några fler lämna förslag innan du drar iväg en ansökan.

Räddningen skulle väl kanske vara att du och din fru söker lånet ihop, gissar på att hon har väldigt bra kreditbetyg om hon inte vet något om detta.
    Förstår dock att det känns jobbigt och att du vill lösa detta själv.

Lasseman gillar detta.
  4. Larsson67

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Tack för svar. Har bara sökt via förmedlare en gång för många år sedan men fick inte något ebjudande och blev lite "anti". Så här i efterhand så kan jag förstå att mitt UC då var riktigt dåligt. Har efter det alltid sökt direkt. Nu inser jag hur bra det kan vara att fråga många med bara en UC.

5. Larsson67

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Tack! @erik23 . jag har också funderat på Advisa. Tyvärr är det inte ett alternativ att ha medsökande men förstår att det skulle vara bättre förutsättningar.

6. Trias

Trias V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 657

Mottagna gillanden:
    716
    Trofépoäng:
    657
    Sök hos Lendo och klicka i att du ska samla lån! Lycka till!

7. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 647

Mottagna gillanden:
    645
    Trofépoäng:
    647
    Du kommer få hyfsade erbjudanden. Sök via Advisa eller Lendo. Håll oss uppdaterade hur det går.

8. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 897 Moderator

Mottagna gillanden:
    4 189
    Trofépoäng:
    2 897
    Hur ser den långsiktiga planen ut?

A27 och Floppen gillar detta.
  9. Larsson67

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Tack för alla svar. Steg 1 är att få undan de dyraste lånen och att inte ta nytt för att täcka upp. Snåla utav bara den och försöka amortera av för att minska antalet krediter som är synliga på UC. I dag är det så många att det inte går att ha koll utan Excel. Har läst tipsen här om snöbollsmetoden. Det kommer bli tufft. Försöka vänta ut uc ff och kanske till våren söka igen för bättre ränta om uc är ok.

Vad tror ni om möjligheterna, kommer jag få nåt erbjudande överhuvudtaget?

Floppen, Mjau 74 och Lasseman gillar detta.
  10. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 2 897 Moderator

Mottagna gillanden:
    4 189
    Trofépoäng:
    2 897
    Hur stora är lånen hos de ställena du räknade upp i första inlägget? Och ränta?

Last edited: 22 juli 2019

Dela sidan