• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Behöver hjälp för samlingslån

Larsson6

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
Hej alla. Känns lite som jag känner folk här trots att det är första inlägget. Har hängt i bakgrunden (inte riktigt vågat be om hjälp) i några år och fått otroligt mycket tips, kunskap, knep och annat värdefullt. Inte minst känslan av att inte vara ensam i den här lånekarusellen som bara snurrar snabbare då jag har hållit allt detta skamfyllt för mig själv. Nu inser jag själv att det håller på att gå käpprätt åt h-vete och har panikångest för hur det ska gå att få ihop ekonomin. Går i dagsläget back ca 18k trots hyffsad inkomst (2 jobb). Har bollat lån och utgifter lång tid men nu får jag inte ens de värsta skitlånen längre och måste få ett samlingslån för att lösa de värsta lånen (Vivus, ONEA, Risicum, Ferratum mfl) omedelbart. Behöver er hjälp! Måste söka denna vecka.

Skulle behöva minst 80k för det allra värsta men helst runt 230k för att någorlunda komma ikapp.

Vad tror ni? Har jag någon chans? Hur mycket ska jag söka på för störst chans?

Vilken förmedlare ska jag söka hos, Advisa, Lendo, Sambla Axo etc? Har förstått att de har lite olika profiler och samarbetspartners. Vad ger störst chans med stort underskott i förhållande till årsinkomst? Har idag lån hos de flesta (nästan alla) som tex Nordea, Nordax, BN, Santander, Remember, Balanzia, Avida, Betalkollen, Meddelandelån, Slantar, Fairlo, Credway, mfl.

Jag kommer söka att lösa lån. Hur funkar det i regel med att lösa lånen, göra själv eller långivaren gör? Skulle behöva lösa några av de värsta bovarna som inte syns på UC men inte vissa på UC som har bra ränta. Kan det funka?

Allt under 19% skulle förbättra betydligt.

Förutsättningar i korthet:
Årsnkomst 571k
Underskott 143k
Bolån 1 340k
Blanco synligt på UC 681k
Blanco utanför UC 152k
UC riskprognos 2,37%
UC score 586
UC förfrågningar 3st. (1 bort 1/10 de 2 andra 19/12) Kan tyvärr inte vänta ut någon.
Bisnode 2

Gift och två barn. Frun vet inget (värst av allt och total ångest). Ingen övrig familjemedlem att låna av eller ha som medlånare.

Vet att denna fråga varit uppe många gånger men skulle uppskatta oerhört mycket om någon hade lite tips, råd och pepp att ge.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Hej alla. Känns lite som jag känner folk här trots att det är första inlägget. Har hängt i bakgrunden (inte riktigt vågat be om hjälp) i några år och fått otroligt mycket tips, kunskap, knep och annat värdefullt. Inte minst känslan av att inte vara ensam i den här lånekarusellen som bara snurrar snabbare då jag har hållit allt detta skamfyllt för mig själv. Nu inser jag själv att det håller på att gå käpprätt åt h-vete och har panikångest för hur det ska gå att få ihop ekonomin. Går i dagsläget back ca 18k trots hyffsad inkomst (2 jobb). Har bollat lån och utgifter lång tid men nu får jag inte ens de värsta skitlånen längre och måste få ett samlingslån för att lösa de värsta lånen (Vivus, ONEA, Risicum, Ferratum mfl) omedelbart. Behöver er hjälp! Måste söka denna vecka.

Skulle behöva minst 80k för det allra värsta men helst runt 230k för att någorlunda komma ikapp.

Vad tror ni? Har jag någon chans? Hur mycket ska jag söka på för störst chans?

Vilken förmedlare ska jag söka hos, Advisa, Lendo, Sambla Axo etc? Har förstått att de har lite olika profiler och samarbetspartners. Vad ger störst chans med stort underskott i förhållande till årsinkomst? Har idag lån hos de flesta (nästan alla) som tex Nordea, Nordax, BN, Santander, Remember, Balanzia, Avida, Betalkollen, Meddelandelån, Slantar, Fairlo, Credway, mfl.

Jag kommer söka att lösa lån. Hur funkar det i regel med att lösa lånen, göra själv eller långivaren gör? Skulle behöva lösa några av de värsta bovarna som inte syns på UC men inte vissa på UC som har bra ränta. Kan det funka?

Allt under 19% skulle förbättra betydligt.

Förutsättningar i korthet:
Årsnkomst 571k
Underskott 143k
Bolån 1 340k
Blanco synligt på UC 681k
Blanco utanför UC 152k
UC riskprognos 2,37%
UC score 586
UC förfrågningar 3st. (1 bort 1/10 de 2 andra 19/12) Kan tyvärr inte vänta ut någon.
Bisnode 2

Gift och två barn. Frun vet inget (värst av allt och total ångest). Ingen övrig familjemedlem att låna av eller ha som medlånare.

Vet att denna fråga varit uppe många gånger men skulle uppskatta oerhört mycket om någon hade lite tips, råd och pepp att ge.

Sökte du genom låneförmedlare senast? Om ja, hos vilka ? Och beviljades du lånet?
 

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
736
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Verkar inte som du kan göra så mycket mer än att bara söka ?
UC betyget är ju ganska bra ändå.

Jag skulle nog valt Advisa eller Lendo jag körde Advisa sist när santander räddade mig.
Skulle nog chansat och dragit iväg en ansökan på 200k och du måste nog fylla i att du ska lösa lån för hela beloppet.
Och hoppas att du får lösa själv.

Är inte så jätte insatt så låt några fler lämna förslag innan du drar iväg en ansökan.

Räddningen skulle väl kanske vara att du och din fru söker lånet ihop, gissar på att hon har väldigt bra kreditbetyg om hon inte vet något om detta.
Förstår dock att det känns jobbigt och att du vill lösa detta själv.
 

Larsson6

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
Tack för svar. Har bara sökt via förmedlare en gång för många år sedan men fick inte något ebjudande och blev lite "anti". Så här i efterhand så kan jag förstå att mitt UC då var riktigt dåligt. Har efter det alltid sökt direkt. Nu inser jag hur bra det kan vara att fråga många med bara en UC.
 

Larsson6

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
Tack! @erik23 . jag har också funderat på Advisa. Tyvärr är det inte ett alternativ att ha medsökande men förstår att det skulle vara bättre förutsättningar.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 521
Mottagna reaktioner
969
Poäng
787
Tack för svar. Har bara sökt via förmedlare en gång för många år sedan men fick inte något ebjudande och blev lite "anti". Så här i efterhand så kan jag förstå att mitt UC då var riktigt dåligt. Har efter det alltid sökt direkt. Nu inser jag hur bra det kan vara att fråga många med bara en UC.

Sök hos Lendo och klicka i att du ska samla lån! Lycka till!
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Du kommer få hyfsade erbjudanden. Sök via Advisa eller Lendo. Håll oss uppdaterade hur det går.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Hur ser den långsiktiga planen ut?
 

Larsson6

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
9 Juli 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
11
Poäng
42
Tack för alla svar. Steg 1 är att få undan de dyraste lånen och att inte ta nytt för att täcka upp. Snåla utav bara den och försöka amortera av för att minska antalet krediter som är synliga på UC. I dag är det så många att det inte går att ha koll utan Excel. Har läst tipsen här om snöbollsmetoden. Det kommer bli tufft. Försöka vänta ut uc ff och kanske till våren söka igen för bättre ränta om uc är ok.

Vad tror ni om möjligheterna, kommer jag få nåt erbjudande överhuvudtaget?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 834
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
Hur stora är lånen hos de ställena du räknade upp i första inlägget? Och ränta?
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp