• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Behöver hjälp med bolån.

MrBiggie

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
1 Augusti 2017
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
hej.

Tänkte jag frågar här innan jag vänder mig till en bank för att få lite mer kött på benen.

Jag och min sambo har hittat ett hus vi är intresserade av och har bokat in oss på en visning.

Huset ligger ute för 995.000:- och det vi undrar nu är vad allt betyder samt om vi kan bli beviljade ett bolån som täcker kostnaden (tänkt skambuda till att börja med)
Vad är pantbrev?
Vad betyder det att man kan lösa in befintliga lån när man tar bolån för lånekostnaden ändras inte?

Samt kan vi få lån?
I dagsläget har jag 2 lån på totalt 370.000:- med ett UC betyg på 7%.
Min sambo har 0:- i lån och UC 0.3%.

Kommer jag behöva uppge mina lån till banken eller kan man utesluta det?
Vill gärna veta hur allt detta går till innan vi ringer banken.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
hej.

Tänkte jag frågar här innan jag vänder mig till en bank för att få lite mer kött på benen.

Jag och min sambo har hittat ett hus vi är intresserade av och har bokat in oss på en visning.

Huset ligger ute för 995.000:- och det vi undrar nu är vad allt betyder samt om vi kan bli beviljade ett bolån som täcker kostnaden (tänkt skambuda till att börja med)
Vad är pantbrev?
Vad betyder det att man kan lösa in befintliga lån när man tar bolån för lånekostnaden ändras inte?

Samt kan vi få lån?
I dagsläget har jag 2 lån på totalt 370.000:- med ett UC betyg på 7%.
Min sambo har 0:- i lån och UC 0.3%.

Kommer jag behöva uppge mina lån till banken eller kan man utesluta det?
Vill gärna veta hur allt detta går till innan vi ringer banken.
Godmorgon.
Vad har ni för inkomst?
Synd dina lån på UC? Issfall ja, du måste ange de för att banken kommer se de ändå när de gör en kreditupplysning.
Din sambo har ju inga problem att få lån med 0.3 i betyg. Vad har du för underskott och inkomst 2017? Hur mängd ff?
 

MrBiggie

Aktiv medlem
Poäng: 127
Blev medlem
1 Augusti 2017
Meddelanden
45
Mottagna reaktioner
30
Poäng
127
Jag h
Godmorgon.
Vad har ni för inkomst?
Synd dina lån på UC? Issfall ja, du måste ange de för att banken kommer se de ändå när de gör en kreditupplysning.
Din sambo har ju inga problem att få lån med 0.3 i betyg. Vad har du för underskott och inkomst 2017? Hur mängd ff?

Jag har inkomst på 29.000:- Före skatt.
Hon har en inkomst på 15.000:- Före skatt.

Lånen syns i UC.

2017:
Underskott: 66
Inkomst: 329

Har 12ff och ALLA kommer ha försvunnit i December. Den äldsta ff försvinner 16e Juli och den senaste 19e Dec.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
hej.

Tänkte jag frågar här innan jag vänder mig till en bank för att få lite mer kött på benen.

Jag och min sambo har hittat ett hus vi är intresserade av och har bokat in oss på en visning.

Huset ligger ute för 995.000:- och det vi undrar nu är vad allt betyder samt om vi kan bli beviljade ett bolån som täcker kostnaden (tänkt skambuda till att börja med)
Vad är pantbrev?
Vad betyder det att man kan lösa in befintliga lån när man tar bolån för lånekostnaden ändras inte?

Samt kan vi få lån?
I dagsläget har jag 2 lån på totalt 370.000:- med ett UC betyg på 7%.
Min sambo har 0:- i lån och UC 0.3%.

Kommer jag behöva uppge mina lån till banken eller kan man utesluta det?
Vill gärna veta hur allt detta går till innan vi ringer banken.

Vill inte låta otrevlig men är ni verkligen redo för ett bolån? Låter som att ni behöver läsa på lite. Hur som, banken räknar fram hur dyrt ni får köpa. Ni skulle till exempel kanske få ett lånelöfte på 1,5 miljoner. Så länge du har handpenningen (15%) och banken godkänner objektet så är det bara tuta och köra. Banken kommer att få reda på era synliga lån då de tar en kreditupplysning på er båda. Kom ihåg amorteringskravet också samt att hus kan vara dyra att värma upp / underhålla. Återkom gärna och berätta hur det gått!!
Mvh
 

Alex1985

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
7 Juli 2018
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Är lite nyfiken, hur har det gått för er? :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp