• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver prata av mig lite!

Ravine

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
17 Januari 2019
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
21
Poäng
102
Hej. Läst runt här ett tag nu å lärt mig mycket. Som dom flesta här inne så har jag spelproblem och en ohåll bar sits, har bara mig själv att skylla. Nu till min historia drog på mig 300 k i snabblån, hade nog hos dom flesta jävla skit bolagen. När jag väl insåg att min gräns va nådd så berättade jag för min sambo och familj som hjälpte mig att betala av skulderna och allt kändes så jävla bra, livet va på topp igen med samlingslån till bra ränta. Dum som jag va så spärrade jag mig inte hos sms bolagen men hos många spelbolag. Och efter några månader va jag tebax på samma spår. Lyckades komma runt alla bolagen jag spärrat mig på hittade andra sajter att spela på å dragit på mig nya lån på 150 k. Mådde så jävla dåligt igen över å inte veta hur fan jag skulle få ihop månaderna, till slut berättade jag för min sambo å familj som blev besvika på mig.
När spelpaus kom så spärrade jag mig direkt skrev oxå till alla smsbolagen att jag aldrig mer vill ta några lån utav dom. Min underbara sambo bokar in möten med kurator å den biten. Vet inte vad jag skulle göra utan henne eller min familj. Som det är just nu så kommer jag inte att gå runt varje månad och ingen aning om hur jag ska lösa detta men som jag läser här i forumet så är jag inte ensam! Tillsammans är vi starka och ska klara oss utan dom här jövla spelbolagen!

Ps, sorry för långt inlägg
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hej. Läst runt här ett tag nu å lärt mig mycket. Som dom flesta här inne så har jag spelproblem och en ohåll bar sits, har bara mig själv att skylla. Nu till min historia drog på mig 300 k i snabblån, hade nog hos dom flesta jävla skit bolagen. När jag väl insåg att min gräns va nådd så berättade jag för min sambo och familj som hjälpte mig att betala av skulderna och allt kändes så jävla bra, livet va på topp igen med samlingslån till bra ränta. Dum som jag va så spärrade jag mig inte hos sms bolagen men hos många spelbolag. Och efter några månader va jag tebax på samma spår. Lyckades komma runt alla bolagen jag spärrat mig på hittade andra sajter att spela på å dragit på mig nya lån på 150 k. Mådde så jävla dåligt igen över å inte veta hur fan jag skulle få ihop månaderna, till slut berättade jag för min sambo å familj som blev besvika på mig.
När spelpaus kom så spärrade jag mig direkt skrev oxå till alla smsbolagen att jag aldrig mer vill ta några lån utav dom. Min underbara sambo bokar in möten med kurator å den biten. Vet inte vad jag skulle göra utan henne eller min familj. Som det är just nu så kommer jag inte att gå runt varje månad och ingen aning om hur jag ska lösa detta men som jag läser här i forumet så är jag inte ensam! Tillsammans är vi starka och ska klara oss utan dom här jövla spelbolagen!

Ps, sorry för långt inlägg
Hej har samma problem!orkar inte bolla längre man blir psykisk påverkad och jag vet inte när jag sov bra sist utan att vakna kallsvettig och fylld av ångest!
Trodde aldrig mitt liv skulle bli så här!
Förstört o raserat hela ekonomin och då har jag bra inkomst ligger i år på ca 550000kr och det borde man klara men alla lån o räntor gör att man absolut inte orkar med! Ligger ett spelberoende bakom som ingen vet om än så länge!
Man skäms o vågar inte berätta!
Så du är långt ifrån ensam om detta!
Styrkekram
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hej. Läst runt här ett tag nu å lärt mig mycket. Som dom flesta här inne så har jag spelproblem och en ohåll bar sits, har bara mig själv att skylla. Nu till min historia drog på mig 300 k i snabblån, hade nog hos dom flesta jävla skit bolagen. När jag väl insåg att min gräns va nådd så berättade jag för min sambo och familj som hjälpte mig att betala av skulderna och allt kändes så jävla bra, livet va på topp igen med samlingslån till bra ränta. Dum som jag va så spärrade jag mig inte hos sms bolagen men hos många spelbolag. Och efter några månader va jag tebax på samma spår. Lyckades komma runt alla bolagen jag spärrat mig på hittade andra sajter att spela på å dragit på mig nya lån på 150 k. Mådde så jävla dåligt igen över å inte veta hur fan jag skulle få ihop månaderna, till slut berättade jag för min sambo å familj som blev besvika på mig.
När spelpaus kom så spärrade jag mig direkt skrev oxå till alla smsbolagen att jag aldrig mer vill ta några lån utav dom. Min underbara sambo bokar in möten med kurator å den biten. Vet inte vad jag skulle göra utan henne eller min familj. Som det är just nu så kommer jag inte att gå runt varje månad och ingen aning om hur jag ska lösa detta men som jag läser här i forumet så är jag inte ensam! Tillsammans är vi starka och ska klara oss utan dom här jövla spelbolagen!

Ps, sorry för långt inlägg
Det värsta är att familjen blir drabbad så man förstör för andra också!
Avskyr dessa spelbolag som skor sig på oss! Började som många andra med små summor som växte och när jag vann ville jag vinna ännu mer!
Blev aldrig nöjd!
Sista tiden har man spelat (spelar ej nu) för att kunna vinna pengar o betala skulder o lån vilket inte går bra och gör att man hamnar i ännu sämre sits med flera Sms lån!
Har absolut inte tänkt klart under denna tid!
Och absolut inte tänkt på konsekvenserna!
Vill så gärna få en ny chans o börja om från schratch!
Men tyvärr har det gått för långt och allt känns kört!
Vet inte hur jag ska förklara när inkasso o kravbreven börjar komma och KFM!
Vilket helvete detta är som bara började med småsummor på skoj och blev förödande!
Och då är jag ingen ungdom heller kommer väl ha utmätning o skulder livet ut!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Är spelberoende men ändå realist, är inte spel bolagens fel skulle jag säga. De flesta människor kan ändå hantera spel och spelar i den mån dom har råd och har möjlighet till då.

Problemet anser jag är dessa långivare, är du spelberoende eller annan beroende form spelar väl ingen roll vilken. Är alldeles för lätt att låna pengar, sedan att vissa lån inte ska synas på UC osv.
Hra du ett missbruk är det alldeles för lätt att skuldsätta dig till sinnessjuka räntor. Man försöker lägga mycket ansvar på spelbolagen dock så anser jag man bör lägga ansvar mer på långivarna.

De stora bankerna tar ju rätt bra ansvar menar mest dessa skitlån som finns. Även om du inte missbrukar dessa lån så är det faktiskt inte en lån någon bör ta någonsin.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Hej. Läst runt här ett tag nu å lärt mig mycket. Som dom flesta här inne så har jag spelproblem och en ohåll bar sits, har bara mig själv att skylla. Nu till min historia drog på mig 300 k i snabblån, hade nog hos dom flesta jävla skit bolagen. När jag väl insåg att min gräns va nådd så berättade jag för min sambo och familj som hjälpte mig att betala av skulderna och allt kändes så jävla bra, livet va på topp igen med samlingslån till bra ränta. Dum som jag va så spärrade jag mig inte hos sms bolagen men hos många spelbolag. Och efter några månader va jag tebax på samma spår. Lyckades komma runt alla bolagen jag spärrat mig på hittade andra sajter att spela på å dragit på mig nya lån på 150 k. Mådde så jävla dåligt igen över å inte veta hur fan jag skulle få ihop månaderna, till slut berättade jag för min sambo å familj som blev besvika på mig.
När spelpaus kom så spärrade jag mig direkt skrev oxå till alla smsbolagen att jag aldrig mer vill ta några lån utav dom. Min underbara sambo bokar in möten med kurator å den biten. Vet inte vad jag skulle göra utan henne eller min familj. Som det är just nu så kommer jag inte att gå runt varje månad och ingen aning om hur jag ska lösa detta men som jag läser här i forumet så är jag inte ensam! Tillsammans är vi starka och ska klara oss utan dom här jövla spelbolagen!

Ps, sorry för långt inlägg

Kämpa på!
Jag slutade spela när jag hade ca 80 k i sms lån, 115 k privatskuld och andra blancolån och krediter på ca 200 k och det sög för jag visste att jag inte skulle ha någon livlina. Om jag har otur kommer jag inte heller gå runt varje månad men jag intalar mig själv varje dag och sekund att jag ska vara tacksam över att inte vara fast i något och att OM det värsta inträffar, det vill säga att jag ett halvår från nu till slut hamnar hos kronofogden t.ex., så är det bara tillfälligt och inte något som behöver definiera hur resten av livet ska gå.
Jag har ändå klarat en tenta och fått heltidsjobb efter att jag blockade mig, man kanske tror man inte kommer fungera normalt men livet tickar på.
Det är på ett sätt bra att du föll dit så att du fick den där käftsmällen, tydligen behövs den för många av oss. Ett riktigt bakslag eller en månad utan vinster och bara förluster. Så att allt känns värdelöst.

Försök att inte bli helt nedslagen över att du fick hjälp förut och sabbade det. Om din familj älskar dig och ser att du mår bättre kommer det nog bli glädjetårar istället för misstro. Jag vet hur det känns, jag är skyldig någon 115 000 och vill betala allt nu direkt men måste också prioritera lån som inte kan vänta. Du lever trots allt och har gett dig själv en chans om du nu stänger dörren till allt spel och det är värt alla guldskatter i världen för det kan vara början på ett helt underbart liv jämfört med motpolen: ensam, lämnad av alla, hemlös, högt skuldsatt, självhat -- andra missbruk? Allt som kan hända om det fortsätter och fortsätter.
Du behöver bara ta emot gåvan att välja att få ett okej liv. Om det inte går runt och lite hamnar hos inkasso och sen kronofogden . so what, din värsta resa är ändå över då, för inget kan väl bli värre än att hata sig själv och inte tycka att man är värd något för att man är en svikare. Det kommer gå bra! Ett steg i taget och lite jävlar anamma eller bara gå upp och göra sitt bästa tills det blir bättre.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Det värsta är att familjen blir drabbad så man förstör för andra också!
Avskyr dessa spelbolag som skor sig på oss! Började som många andra med små summor som växte och när jag vann ville jag vinna ännu mer!
Blev aldrig nöjd!
Sista tiden har man spelat (spelar ej nu) för att kunna vinna pengar o betala skulder o lån vilket inte går bra och gör att man hamnar i ännu sämre sits med flera Sms lån!
Har absolut inte tänkt klart under denna tid!
Och absolut inte tänkt på konsekvenserna!
Vill så gärna få en ny chans o börja om från schratch!
Men tyvärr har det gått för långt och allt känns kört!
Vet inte hur jag ska förklara när inkasso o kravbreven börjar komma och KFM!
Vilket helvete detta är som bara började med småsummor på skoj och blev förödande!
Och då är jag ingen ungdom heller kommer väl ha utmätning o skulder livet ut!

Det låter inte kul... men du lever. Vi är många som våndas över fel beslut. :l Vi måste ta konsekvenserna som kommer som ett brev på posten så fort vi slutar.
Du är inte dålig, du gjorde något dåligt men du kan rätta till det även om det tar lång tid. Jag förstår varför du inte vill berätta på ett sätt, man blir inte mött med hurrarop direkt. Hur kört är det? Är inte skuldsanering ett alternativ? Jag hade blivit skitarg om den jag lever med hade dömt mig för mitt spelmissbruk precis som om jag var kass på alla sätt för att jag sabbat ekonomin. Det är ett flyktbeteende eller ett rop på hjälp eller något, inte ett tecken på att man inte förtjänar kärlek och förståelse.
Jag hade sagt "du, jag har inte mått så bra, någon konstig tanke har tagit sig in i min hjärna den senaste tiden och påverkat mig att ta dumma beslut som att spela för pengar. Jag trodde aldrig det skulle hända mig men nu har det gjort det. Följden är att jag kommer ha det väldigt svårt ekonomiskt i rätt många år om inte ett under sker. Jag vill att du ska veta det och ha i åtanke att dessa beslut inte har något med mina känslor för dig att göra utan är ett mänskligt beteende som alla sorts människor råkar ut för. Ett vanligt stort misstag med ordentliga följder. Jämför det vid en lång mardröm man inte kan vakna ur, så känns det".

Eller så gör du som du vill. ;) Är ledsen för din och min skull och alla andras men det finns en bra sak i det här med, vi kommer ur det.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Det låter inte kul... men du lever. Vi är många som våndas över fel beslut. :l Vi måste ta konsekvenserna som kommer som ett brev på posten så fort vi slutar.
Du är inte dålig, du gjorde något dåligt men du kan rätta till det även om det tar lång tid. Jag förstår varför du inte vill berätta på ett sätt, man blir inte mött med hurrarop direkt. Hur kört är det? Är inte skuldsanering ett alternativ? Jag hade blivit skitarg om den jag lever med hade dömt mig för mitt spelmissbruk precis som om jag var kass på alla sätt för att jag sabbat ekonomin. Det är ett flyktbeteende eller ett rop på hjälp eller något, inte ett tecken på att man inte förtjänar kärlek och förståelse.
Jag hade sagt "du, jag har inte mått så bra, någon konstig tanke har tagit sig in i min hjärna den senaste tiden och påverkat mig att ta dumma beslut som att spela för pengar. Jag trodde aldrig det skulle hända mig men nu har det gjort det. Följden är att jag kommer ha det väldigt svårt ekonomiskt i rätt många år om inte ett under sker. Jag vill att du ska veta det och ha i åtanke att dessa beslut inte har något med mina känslor för dig att göra utan är ett mänskligt beteende som alla sorts människor råkar ut för. Ett vanligt stort misstag med ordentliga följder. Jämför det vid en lång mardröm man inte kan vakna ur, så känns det".

Eller så gör du som du vill. ;) Är ledsen för din och min skull och alla andras men det finns en bra sak i det här med, vi kommer ur det.
Åh tack för dina ord!!
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Spelberoende och lån. Jag väljer att inte skylla på något av det. Mitt val att fly in i spelets värld då det var oroligt i mitt liv och låna pengar från alla som var villiga och det var de..30 tal långivare. Dåliga beslut som jag får leva med, kan inte göra det ogjort men jag kan göra rätt framåt och det gör jag. Med mina 200 Spelfria dagar är jag stolt. Lärt mig hur jag fungerar och väljer numera inte att fly. Jag har stängt dörren och det hjälper inte att spelet knackar på min axel för jag säger nej. Tillhör skaran som inte har något spelsug, har bytt det mot att gå ut öppet med mitt Spelberoende och hjälpa andra som hamnat i detta tragiska beroende. Dock får jag leva med mitt Spelberoende och väljer att göra det som Spelfri.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Känner inte heller nått sug av spel längre!
Har insett vilket skit det är och hur det förstör!
Synd bara att man inte upptäckte detta i tid! Så länge man vann pengar gick det bra man tänkte jag spelar lite till så kanske jag vinner ännu mer och till slut var vinstpengarna borta och man satt in ännu mer!
Helt galet!!
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Spelberoende och lån. Jag väljer att inte skylla på något av det. Mitt val att fly in i spelets värld då det var oroligt i mitt liv och låna pengar från alla som var villiga och det var de..30 tal långivare. Dåliga beslut som jag får leva med, kan inte göra det ogjort men jag kan göra rätt framåt och det gör jag. Med mina 200 Spelfria dagar är jag stolt. Lärt mig hur jag fungerar och väljer numera inte att fly. Jag har stängt dörren och det hjälper inte att spelet knackar på min axel för jag säger nej. Tillhör skaran som inte har något spelsug, har bytt det mot att gå ut öppet med mitt Spelberoende och hjälpa andra som hamnat i detta tragiska beroende. Dock får jag leva med mitt Spelberoende och väljer att göra det som Spelfri.
Du ger styrka och dina inlägg är guld värda!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp