• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver råd, kan inte betala tillbaka lån 14 dagar på mig

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
122
Poäng
297
Hej, risk att det blir ett långt inlägg. Börjar med en TL;DR högst upp för att komma till sak. Vill ni läsa resten, gör det.

TL;DR
Jag behöver rådgivning kring min situation.

Detta är mina lån och utgifter, saknas kanske några....
  • Norweigan 280 000:- / 6400SEK per månad
  • Wasa Kredit 150 000:- / 1920SEK per månad
  • Santander 100 000:- / 1300SEK per månad
  • SMSPengar 30 000:- / 3400SEK per månad
  • Everyday 25 000:- / 2500SEK per månad
  • Fairlo 5000:- / 300SEK per månad
  • ViaConto 2000:- / 800SEK per månad
  • Loanstep 5000:- / 1890SEK per månad
  • MedMera Bank (11 000:- kvar!) / 300SEK per månad
  • Två kreditkort 35 000:- / ca 1500SEK per månad
Ca 28 000 i utgifter bara på dessa lån...
Utöver dessa har jag en hyra på 5000SEK och bensinutgifter som går runt ca 2000SEK per månad.

Inkomst innan skatt ca 33 000 och efter skatt runt 22-24 000 beroende på provision.
Jobbar heltid och har gjort det i ett år nu.
13% på UC Score
Vet ej på Bisnode då jag ej köpt det där betyget

Bränt alla krediter alltså.​

Först och främst; Spelat lite för mycket slots de senaste åren, främst efter att jag vann 300 000 på Dead or Alive med en insats på 90kr gick det överstyr. Redan då hade jag en del lån men det var inget att tala om hur det ser ut idag..

Betalade av nästan alla lån med de vinstpengarna och tänkte att nu kan livet börja på nytt. Dessvärre spelade jag mer och mer och gjorde större och större insättningar. Tog SMSlån som tickar på än idag (2 år senare) och har fått flera chanser att betala av alla skulder tack vare mina föräldrar som tagit två lån på 300 000KR. Har betalat av och kunnat andas ut i en månad innan speleriet började igen.. Suck.

Men nu använde jag mig av spelpaus och det funkade klockrent, tills jag hittade några sidor på nätet som lät mig spela. Dessa sidor hade inte svensk spellicens dock och annan valuta. Vann lite där, tog ut betalade av, andades... sen satte jag in och spelade bort igen.

Nu försvann spärren för några dagar sedan och jag tänkte att jag bara skulle prova spela lite igen och det gick åt helvete. Zimpler brände jag 5000SEK på direkt. Som tur var är SMSVoucher blockerat sen tidigare.

Tog ett lån på Lumify på 2000SEK.

Så inom 14 dagar behöver jag betala de där Zimpler-fakturorna, det är omöjligt. Jag har idag 86kr kvar på kontot, det är den 4 juli.


Jag har satt mig på spelpaus igen, men behöver ha en lösning på de här problemen. Redan lyckats fixa så jag betalat halva hyran men behöver betala hela + halva nästa månad, det är 7500SEK det ...

Har många FF både på Bisnode och UC, ca 10-15 försvinner när året är slut. Men innan dess är jag nog hemlös.

Vad ska jag göra? Jag har ångest och panikattackerna kommer inte långt efter varandra med jämna mellanrum...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Landa

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
123
Poäng
307
Hej, risk att det blir ett långt inlägg. Börjar med en TL;DR högst upp för att komma till sak. Vill ni läsa resten, gör det.

TL;DR
Jag behöver rådgivning kring min situation.

Detta är mina lån och utgifter, saknas kanske några....
  • Norweigan 280 000:- / 6400SEK per månad
  • Wasa Kredit 150 000:- / 1920SEK per månad
  • Santander 100 000:- / 1300SEK per månad
  • SMSPengar 30 000:- / 3400SEK per månad
  • Everyday 25 000:- / 2500SEK per månad
  • Fairlo 5000:- / 300SEK per månad
  • ViaConto 2000:- / 800SEK per månad
  • Loanstep 5000:- / 1890SEK per månad
  • MedMera Bank (11 000:- kvar!) / 300SEK per månad
  • Två kreditkort 35 000:- / ca 1500SEK per månad
Ca 28 000 i utgifter bara på dessa lån...
Utöver dessa har jag en hyra på 5000SEK och bensinutgifter som går runt ca 2000SEK per månad.

Inkomst innan skatt ca 33 000 och efter skatt runt 22-24 000 beroende på provision.
Jobbar heltid och har gjort det i ett år nu.
13% på UC Score
Vet ej på Bisnode då jag ej köpt det där betyget

Bränt alla krediter alltså.​

Först och främst; Spelat lite för mycket slots de senaste åren, främst efter att jag vann 300 000 på Dead or Alive med en insats på 90kr gick det överstyr. Redan då hade jag en del lån men det var inget att tala om hur det ser ut idag..

Betalade av nästan alla lån med de vinstpengarna och tänkte att nu kan livet börja på nytt. Dessvärre spelade jag mer och mer och gjorde större och större insättningar. Tog SMSlån som tickar på än idag (2 år senare) och har fått flera chanser att betala av alla skulder tack vare mina föräldrar som tagit två lån på 300 000KR. Har betalat av och kunnat andas ut i en månad innan speleriet började igen.. Suck.

Men nu använde jag mig av spelpaus och det funkade klockrent, tills jag hittade några sidor på nätet som lät mig spela. Dessa sidor hade inte svensk spellicens dock och annan valuta. Vann lite där, tog ut betalade av, andades... sen satte jag in och spelade bort igen.

Nu försvann spärren för några dagar sedan och jag tänkte att jag bara skulle prova spela lite igen och det gick åt helvete. Zimpler brände jag 5000SEK på direkt. Som tur var är SMSVoucher blockerat sen tidigare.

Tog ett lån på Lumify på 2000SEK.

Så inom 14 dagar behöver jag betala de där Zimpler-fakturorna, det är omöjligt. Jag har idag 86kr kvar på kontot, det är den 4 juli.


Jag har satt mig på spelpaus igen, men behöver ha en lösning på de här problemen. Redan lyckats fixa så jag betalat halva hyran men behöver betala hela + halva nästa månad, det är 7500SEK det ...

Har många FF både på Bisnode och UC, ca 10-15 försvinner när året är slut. Men innan dess är jag nog hemlös.

Vad ska jag göra? Jag har ångest och panikattackerna kommer inte långt efter varandra med jämna mellanrum...
Har du kollat om några har betalfria mån?

Paniken kommer att gå över. Den är som allra värst just nu. Det kommer att gå.

Nr ett medans ångesten är hög: skriv till samtliga sidor du kunnat spela på att du vill spärra dej pga spelberoende. Du måste agera snabbt.

Har du kollat om någon bank kan ge dig betalfri mån?

Har du nåt att sälja? Många bäckar små. Allt man har går att ersätta senare. Sälj

Ta pengar till det lån som brinner mest. Ex det nu på 2000
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 420
Mottagna reaktioner
995
Poäng
817
Hmmmm…. belånad lite mer än 1.6X inkomst.

Fick att lånen kostade dig 20310/mån, är det fler lån?

Börja med att kontakta Norwegian, ser inte ut som det lånet är på MAX återbetalningstid om inte räntan är HELT galen på det lånet. Skicka inte något mail utan ring och förklara att du vill lösa detta. Kanske du kan skala ner det till hälften av den kostnaden. Kika över återbetalningstiden på övriga även.

Skitbolagen som SMS pengar enligt min erfarenhet hjälper en inte att sänka kostnader.

Kan du leva utan bil? Och använda kollektivt till jobb? I sånt fall sälj bilen. Alternativt finns det något värde i bilen och sedan skaffa en billigare?
Är själv spelberoende och spelade ju bort saker att sälja innan jag ens gav upp så är nog inte ovanligt man gjort som mig.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Viktigast är hyran framför något annat!

Spärra dug från allt som har med spel att göra.

Kolla med Bank N om betalningsfri månad (går att söka om man loggar in), kolla att du har maximal längd på återbetalningstid (tror det är max 15 år).

Men som sagt, viktigast är hyran!

*styrkekram
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Du borde också söka hjälp för ditt spelande. Det är bra att du är registrerad på spelpaus.se men det är inte tillräckligt.
 

skuldmannen87

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 September 2018
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
122
Poäng
297
Tack för svaren!

Kan inte leva utan bil och kan ej pendla då det inte är möjligt där jag bor, har redan en billig bil som inte är av något värde. Vart hos psykolog för spelberoende tidigare, det enda som funkade var spelpaus så bara av att känna att spärren sitter där igen känns skönt. Dock finns det ju fortfarande sidor att spela på men har spärrat mig från dessa nu.

Har nog endel junk in the trunk att sälja av, försökt flera gånger till vrakpriser men det verkar inte vara någon som är intresserad av mina prylar. :-(

Bank N har jag redan nyttjat en betalningsfri månad på i år och blev inte beviljad en ny. Jag tog lånet där som ett samlingslån för att rensa, men återigen är jag fast i SMS-lånträsket. Fy fan så äcklad man blir. Räntan är stört hög (20%+ tror jag), har pratat med dem om att få den ändrad men det går ej. Tror jag satte lånet på 10 år, så kanske kan ändra till 15 då. Det hade ju varit bra för månadskostnaden kanske.

Det jag glömde radda upp var nog Ferratum, Meddelandelån och nåt mer... :| Jag tänker att det löser sig säkert. Visualisera mera..
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Du borde också söka hjälp för ditt spelande. Det är bra att du är registrerad på spelpaus.se men det är inte tillräckligt.

Precis... beroendet ligger väl kvar. Jag sitter och låtsasspelar ibland i provspel. Förlänger väl bara tillfrisknandet.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Kanske inte det bästa rådet men bumpar från Terrys tidigare tips. Köp grejer via Telias hemsida och sälj sedan vidare på typ tradera. Du får lätt 20-30 K i kredit via Telia Finance (bra ränta) vilket inte heller genererar någon ff hos UC (Telia använder Sergel). Du kommer såklart torska pengar då du självklart måste sälja till en billigare peng än du betalar. Får du grejerna sålda hindrar det åtminstone dig från att hamna på gatan...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp