• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Behöver tips från kunnigt folk, samlingslån på 90.000kr

P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Hej!
Det är så att jag har satt mig i skiten ordentligt och jag skulle verkligen behöva ett blanco/samlingslån på 90.000kr. Jag har redan skulder som jag betalar av varje månad som går

22 år gammal, inga betalningsanmärkningar. Jobbar heltid med 336.000 kr i årsinkomst, dock började jag på det här jobbet för några månader sedan.

Problemet ligger väl egentligen mest hos UC (fast egentligen mig själv), där min riskprognos ligger på 22,35% och mina 12 förfrågningar de senaste 12 månaderna. Mitt kreditbetyg på UC är 7,1%.
EN av förfrågningarna hos UC försvinner 12 december om det spelar någon roll.

Tot utnyttjat som syns på UC är ca 100.000kr. Jag har tidigare haft kredit/lån hos euroloan och opr och betalat tillbaka de utan bekymmer, utöver det så är det upp mot samma summa fast som visas på creditsafe/bisnode.
En del av det som syns på UC är ett banklån med jättebra ränta och med medlåntagare med superstabilinkomst och jättebra kreditbetyg. Det andra är min kredit hos euroloan.

I det här fallet MÅSTE jag försöka få det här lånet ensam, det finns inget annat alernativ.

Så jag undrar HUR och på vilket sätt om är bäst/lättast/störst möjlighet att få något lån överhuvudtaget är.
Hur ska jag gå tillväga???

Hjälp uppskattas jättemycket!!!
Tack på förhand!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

flixor

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
28 Mars 2019
Meddelanden
78
Mottagna reaktioner
40
Poäng
137
De senaste 12 förfrågningarna, vad har det varit? Har du varit hos Lendo/Advisa och fått avslag, eller kommer de tolv förfrågningarna från lite här och där?
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
De senaste 12 förfrågningarna, vad har det varit? Har du varit hos Lendo/Advisa och fått avslag, eller kommer de tolv förfrågningarna från lite här och där?

190717: Nordea
190607: Freedom finance
190530: Lendo
190529: Ikano
190104: Consector
190104: Freedom finance
190104: Thorn
190103: Länsförsäkringar
190103: Danske bank
181212: Ambrion finans

Det är historiken 12 månader tillbaka, avslag från alla om jag minns rätt. Men när jag sökte lånen då så var min ekonomi verkligen i botten. Gick i princip back per månad.
i nuläget får jag en hel del över när räkningarna är betalda osv.

Under 2018 så studerade jag på komvux så där har jag bara sammanräknad inkomst på 75000kr. Under 2017 har jag 225000kr sammanräknad inkomst. Min nuvaranade inkomst står ju dock inte med i ff ännu och den kommer ju att vara högre.

Har läst lite om Balanzia? Är det värt att maila dom och förklara min situation eller finns det andra möjligheter??
mvh
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Kan du klara dig till 5:e januari när hälften av dessa förfrågningar har försvunnit? 7% i UC-betyg är inte katastrofalt och du hade fått ett lån med det betyget också.
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
Kan du klara dig till 5:e januari när hälften av dessa förfrågningar har försvunnit? 7% i UC-betyg är inte katastrofalt och du hade fått ett lån med det betyget också.

Alltså det blir väldigt svårt att klara mig till den 5 januari. Det innebär att 5st fakturor inte kommer att betalas vid slutet på december i sådana fall. Sen är det ju iofs mycket ledigheter vid den tiden och så vidare men räntan och avgifterna tickar ju på...

Är det värt att dra på sig förseningsavgifter och så vidare och låna kanske 100.000kr den 5 januari då istället eller är det lika bra att göra det i princip nu?
Hur stor chans är det att jag skulle kunna få ett lån idag enligt er? Vad jag har läst här på forumet så är det vissa som har fått beviljat nästan tre gånger så mycket som jag tänker låna med ännu sämre förutsättningar..??
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Till 5:e januari är det definitivt värt att vänta, knappt påminnelsen hinner skickas ut.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
5 januari borde det gå bra, se till att inte ha någon övertrassering 30 november
 
P

pmgg22

Gäst
Poäng: 0
5 januari borde det gå bra, se till att inte ha någon övertrassering 30 november
Okej. Ja denna månaden är helt lugnt. Det är i slutet på december det kommer att smälla till rejält så att säga.

Borde det gå bra i januari?? Alltså hur mycket större chans är det att få ett lån i januari jämfört med nu? Och vad är det för typ av ansökan jag ska göra där i januari isåfall? Är det via te.x lendo då eller har ni något annat tips? Allting är verkligen jätteuppskattat.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Okej. Ja denna månaden är helt lugnt. Det är i slutet på december det kommer att smälla till rejält så att säga.

Borde det gå bra i januari?? Alltså hur mycket större chans är det att få ett lån i januari jämfört med nu? Och vad är det för typ av ansökan jag ska göra där i januari isåfall? Är det via te.x lendo då eller har ni något annat tips? Allting är verkligen jätteuppskattat.
Lendo advisa eller sambla
Betydligt större, din risk rasar ner en god bit
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp