Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Profilkredit - 25 000 kr, nu utan UC!
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Behöver verkligen er hjälp! Förbättra kreditbetyg

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Sommarnatt, 25 mars 2020.

1. Sommarnatt

Sommarnatt Viktig medlem - Trofépoäng: 11

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    Så efter 3e ff försvann (6kvar)gick min riskprognos ner till 12,2, väntade spänt vad det skulle landa på efter att min 4e försvann nu den 23e men ingenting har hänt -.-... och ingenting har hänt med uc score den står kvar på 442 som tidigare som den gjort länge.. känner att paniken börjar krypa på då jag tänkte försökt söka ett ihopbak nu.. tror inte jag har så bra chanser.
    Deklarerar jag utan ändringar så kan jag betala ner någon kredit I början av april, dock har jag ett underskott på 60.000 och det är inte bra I förhållande till min årsinkomst på 350k..
    Har även en till ff som går ut 19april...

FRÅGAN är ska man försöka söka något så man kan betala ner/av 3 krediter och fixa till underskottet och sen hålla sig flytande till maj och hoppas på att ff inte tagit för mkt stryk på uc ? Kanske lyckas man få ett bättre betyg rent generellt om man blir av med ett par krediter(även om ett lån tillkommer) och betala ner på något lån om det ges utrymme? Kan betyget då kanske va någorlunda trots 5ff men att man betalat in och avslutat diverse krediter? Måste verkligen få hjälp med detta och har ingen annan att fråga.

2. Sommarnatt

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    Mina förutsättningar nu-
    Årsinkomst 309k
    Underskott 0
    Överskott 4K

lån/krediter/Blanco 505k

ff 5
    Uc 12,2

3. Otroligt

Otroligt Medlem - Trofépoäng: 36

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Hur mycket tänkte du låna? När tog senast FF? Har du några kreditkort som är övertrasserade?

4. Sommarnatt

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    vet inte om du läste mitt långa inlägg ovanför.. min fråga är hur jag skall gå tillväga.. hade egentligen behövt 350k men det vet jag inte går med denna ucn.. min fråga ovan I det långa inlägget är om jag ska försöka ta ett mindre och städa till min uc med att ta bort krediter och så vidare och om min ff som försvinner I april tillsammans med en uppstädad uc (50k mer I inkomst efter deklaration också) kan göra det möjligt att ta ett ihopbak I juni istället?

sista ff gjordes tyvärr 9/2 efter att jag missförstod min uc(hade gjorts en mini så men trodde det var vanlig så trodde jag skulle kunna köra ihop allt då hade dock 27,3 egentligen-.-)

Ingenting är övertrasserat och inga anmärkningar.

5. Sommarnatt

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    Tillägg: hade då tänkt 100-120k nu och ”städa ” får bort 4krediter och ett lån som syns på uc då

6. Otroligt

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Okej, jag fick 220k samlingslån på bank norwegian på 52% så helt uteslutet är det inte.

Sökte på Advisa.

Jag hade nog försökt "städa" som du beskriver det, fått bort massa skit.

Last edited: 26 mars 2020
  7. Sommarnatt

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    Hur såg dina förutsättningar ut förutom själva 52 I riskbedömning, vet du vad ditt score låg på? Inkomst underskott etc?

Vilka lån hjälpte bn dig med? Bara synliga på ?

jag är skit rädd för att göra det, har liksom bara ett försök på mig. Går det inte måste jag släppa saker till inkasso etc.

8. Otroligt

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Ja jag lider med dig, var ungefär liknande situation för mig, gick på knäna varje månad och visste att mitt kreditbetyg skulle bli ännu sämre när credway, credigo osv skulle rapporteras in, så jag drog en rövare, kommer inte ihåg själva score, men hade 15 FF och alla var över 7 månader gamla, ca 240k inkomst ca 30k underskott, ca 8-9 lån synliga på uc till en summa på 220k, jag gjorde så att jag löste sånt som fanns på UC för ca 190 och resten la jag på lån som inte syns på UC, jag ringde BN och frågade hur mycket jag var tvungen att lösa för då jag ville ha lite pengar över, då sa dom bara att det var upp till ekonomiavdelningen att bestämma detta men att jag inte skulle bli nekad lånet pga det. Jag har läst att dom kan neka om man försöker samla lån utanför UC..

9. Sommarnatt

Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    11
    ja usch för att sätta sig I sådana här situationen. Ska verkligen spärra mig över allt om jag lyckas lösa denna situationen! Och jag hoppas regeringen kan ta fram en ”lånpaus” precis som ”spelpaus” går väl hand I hand det där.

skönt att du lyckades! Vad fick du för ränta?hur många år är lånet på? hur mycket gick din ucrisk upp med efter den förfrågan?

10. Otroligt

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    36
    Ja, jag mailade alla sms-långivare(ringde vissa) och spärrade mig på livstid. Jag vet inte ännu då UC inte har hunnit uppdaterat mina lån ännu, det höjdes från 52 till typ 56 efter förfrågan iaf, jag kan återkomma. Fick en riktig pissränta på ca 15% i 15år med en månadskostnad på ca 3700, innan la jag ungefär 15-16k på lån, så detta räddade mig något enormt plus att jag kommer ha 3 synliga lån på uc endast, mina sista förfrågningar går ut i augusti så då ska jag förhoppningsvis lösa ut bank norwegian och få ned räntan.

Dela sidan