Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Belåna lägenhet

Hej. Tänkte höra vad ni tror.
jag och min sambo äger en lägenhet som vi har lån på ca 1.4, den är värderad till nästan 2 miljoner. Jag har två skulder sammanlagt på 70k hos två olika banker och 5 UC förfrågningar. Min sambo har ingen UC förfrågning. Och ingen av oss har några betalningsanmärkningar. Jag får ut ca 22000kr efter skatt och sambon ca 13000 efter skatt.
Vad tror ni är möjligheterna för oss att belåna lägenheten med 300 000kr? Kommer banken neka? Vi har SBAB och har haft i många år. Vågar inte fråga dom känner jag ifall jag får ett nej.

Hej. Tänkte höra vad ni tror.
jag och min sambo äger en lägenhet som vi har lån på ca 1.4, den är värderad till nästan 2 miljoner. Jag har två skulder sammanlagt på 70k hos två olika banker och 5 UC förfrågningar. Min sambo har ingen UC förfrågning. Och ingen av oss har några betalningsanmärkningar. Jag får ut ca 22000kr efter skatt och sambon ca 13000 efter skatt.
Vad tror ni är möjligheterna för oss att belåna lägenheten med 300 000kr? Kommer banken neka? Vi har SBAB och har haft i många år. Vågar inte fråga dom känner jag ifall jag får ett nej.

Logga in på sbab, där har du en knapp som heter "låna mer" där ser du om dom tycker lgh kan vara värd som du tycker, eller mer eller mindre. Du har en kalkyl också på deras hemsida som du bara fyller i allt så får du veta om saker går runt. 5 UC lät inte så farligt, så det kan nog gå bra det.

Ja jag har gått in där, där har vi belåningsbary utrymme, mer än 300k. Men jag tänker att dom två lånen på 35k, sammalagt 70k, gör att dom nekar

Tänkte ansöka om belåning i slutet av november. Då kommer jag endast ha 5 UC förfrågningar. Någon som har erfarenhet av SBAB i denna situation?

Minns inte riktigt men jag hade säkert 5 uc när jag lånade där.. ta de på telefon så du kan reda ut med dom att de lånen ska lösas

Okej. Tänkte även höra. Om någon vet att bankerna är lite mer medgörliga när det handlar om att belåna en lägenhet som ökat mycket i värde?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp