• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Berg av ångest

Oldspice

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hallo ! följt er en stund och nu tagit tag i mitt lååååååånga problem.
Levt antagligen som de flesta här inne med skulder hela livet.
med skulder upp till 1,5 milijoner. det mesta genom spel och nya lån för att betala av gamla och ekorrehjulet drog igång med en jävla fart.
Tjänar rätt ok ändå. Runt 30 ut. Men inte i närheten av att gå runt.
Ett "LITET" problem här är att jag skuldsatt min fru också till säkert 800K
Hon sliter som ett djur i vården och kroppen går väl snart sönder.

Tog tag i spelberoendet för runt 3mån sen. Varför inte förr? Mmm kan man ju undra. IDIOT helt enkelt.
vårdprogrammet går bra och suget ska väl försvinna. Men nu kommer det STORA PROBLEMET.
Det ramlar ju givetvis in skulder till fogden. Ska söka sanering när jag fått ihop allt som krävs. Alla skulder och in/utgifter.
Antar att jag inte får ta med min frus skulder i en ansökan trots hon tagit dessa lån till mig.
Hon vet givetvis om problemet. Men antagligen tror hon att jag får ta med dessa lån in i en ansökan.

Finns inte på kartan att jag kommer klara ut detta utan hjälp från sanering. Lär väl också förlora fru/hem/husdjur/livet. i detta skit.
Får väl antagligen be henne att söka tillsammas med mig. Lär väl sluta i blodbad.Men ORKAR inte med denna skiten längre.

Finns det ens en möjlighet att få en sanering? Vilka är era erfarenheter?

52år med grov ångest över sista delen av livet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Det låter inte omöjligt om du inte har alltför färska transaktioner för spel.
Betala på dina skulder allt du kan så du vid en ev ansökan kan påvisa att du gjort det du kunnat.
Blir det ändå avslag så kan du söka igen längre fram.
Bra att du har vaknat upp och i sett att det inte går att fortsätta så här.
Hur din fru kommer reagera vet man inte men jag hoppas att ni klarar detta.
Fortsätt också söka hjälp för ditt spelberoende, viktigt!
 

Calibra

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Mars 2021
Meddelanden
29
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hallo ! följt er en stund och nu tagit tag i mitt lååååååånga problem.
Levt antagligen som de flesta här inne med skulder hela livet.
med skulder upp till 1,5 milijoner. det mesta genom spel och nya lån för att betala av gamla och ekorrehjulet drog igång med en jävla fart.
Tjänar rätt ok ändå. Runt 30 ut. Men inte i närheten av att gå runt.
Ett "LITET" problem här är att jag skuldsatt min fru också till säkert 800K
Hon sliter som ett djur i vården och kroppen går väl snart sönder.

Tog tag i spelberoendet för runt 3mån sen. Varför inte förr? Mmm kan man ju undra. IDIOT helt enkelt.
vårdprogrammet går bra och suget ska väl försvinna. Men nu kommer det STORA PROBLEMET.
Det ramlar ju givetvis in skulder till fogden. Ska söka sanering när jag fått ihop allt som krävs. Alla skulder och in/utgifter.
Antar att jag inte får ta med min frus skulder i en ansökan trots hon tagit dessa lån till mig.
Hon vet givetvis om problemet. Men antagligen tror hon att jag får ta med dessa lån in i en ansökan.

Finns inte på kartan att jag kommer klara ut detta utan hjälp från sanering. Lär väl också förlora fru/hem/husdjur/livet. i detta skit.
Får väl antagligen be henne att söka tillsammas med mig. Lär väl sluta i blodbad.Men ORKAR inte med denna skiten längre.

Finns det ens en möjlighet att få en sanering? Vilka är era erfarenheter?

52år med grov ångest över sista delen av livet.
Jag har ett tips. (Är också spelberoende, nykter sådan) har haft samma ångest som dig och satt min familj i duktig skit med.
Det ni kan försöka göra, för att komma runt lånen som står på frun.
Nu har hon säkert tagit som frivilligt åt dig för det är bara sista gången hon behövt hjälpa dig och nu löser det sig och bla bla, den har du nog kört med :) (gjorde jag)
Polisanmäl dig själv för bedrägeri och urkundsförfalskning osv, pusha på att du tagit lånen i hennes namn utan hennes vetskap. Då kan hon klara sig , dock åker du på mer saker men de jag vet gjort ungefär så som jag säger har fått villkorlig dom och dagsböter typ.
En idé.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Jag har ett tips. (Är också spelberoende, nykter sådan) har haft samma ångest som dig och satt min familj i duktig skit med.
Det ni kan försöka göra, för att komma runt lånen som står på frun.
Nu har hon säkert tagit som frivilligt åt dig för det är bara sista gången hon behövt hjälpa dig och nu löser det sig och bla bla, den har du nog kört med :) (gjorde jag)
Polisanmäl dig själv för bedrägeri och urkundsförfalskning osv, pusha på att du tagit lånen i hennes namn utan hennes vetskap. Då kan hon klara sig , dock åker du på mer saker men de jag vet gjort ungefär så som jag säger har fått villkorlig dom och dagsböter typ.
En idé.
Syns villkorlig dom för alltid i ens register?
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Jag har ett tips. (Är också spelberoende, nykter sådan) har haft samma ångest som dig och satt min familj i duktig skit med.
Det ni kan försöka göra, för att komma runt lånen som står på frun.
Nu har hon säkert tagit som frivilligt åt dig för det är bara sista gången hon behövt hjälpa dig och nu löser det sig och bla bla, den har du nog kört med :) (gjorde jag)
Polisanmäl dig själv för bedrägeri och urkundsförfalskning osv, pusha på att du tagit lånen i hennes namn utan hennes vetskap. Då kan hon klara sig , dock åker du på mer saker men de jag vet gjort ungefär så som jag säger har fått villkorlig dom och dagsböter typ.
En idé.

Fast då är chansen till en skuldsanering extremt långt borta.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Hallo ! följt er en stund och nu tagit tag i mitt lååååååånga problem.
Levt antagligen som de flesta här inne med skulder hela livet.
med skulder upp till 1,5 milijoner. det mesta genom spel och nya lån för att betala av gamla och ekorrehjulet drog igång med en jävla fart.
Tjänar rätt ok ändå. Runt 30 ut. Men inte i närheten av att gå runt.
Ett "LITET" problem här är att jag skuldsatt min fru också till säkert 800K
Hon sliter som ett djur i vården och kroppen går väl snart sönder.

Tog tag i spelberoendet för runt 3mån sen. Varför inte förr? Mmm kan man ju undra. IDIOT helt enkelt.
vårdprogrammet går bra och suget ska väl försvinna. Men nu kommer det STORA PROBLEMET.
Det ramlar ju givetvis in skulder till fogden. Ska söka sanering när jag fått ihop allt som krävs. Alla skulder och in/utgifter.
Antar att jag inte får ta med min frus skulder i en ansökan trots hon tagit dessa lån till mig.
Hon vet givetvis om problemet. Men antagligen tror hon att jag får ta med dessa lån in i en ansökan.

Finns inte på kartan att jag kommer klara ut detta utan hjälp från sanering. Lär väl också förlora fru/hem/husdjur/livet. i detta skit.
Får väl antagligen be henne att söka tillsammas med mig. Lär väl sluta i blodbad.Men ORKAR inte med denna skiten längre.

Finns det ens en möjlighet att få en sanering? Vilka är era erfarenheter?

52år med grov ångest över sista delen av livet.

Lånen din fru har tagit i sitt namn åt dig får du uppge i din ansökan om sanering. Hon måste dock fortsätta betala på lånen under tiden du har sanering och sen kommer en del pengar från din sanering betalas på lånen.

Om din fru inte kan betala på lånen så kommer ju hon tillslut också hamna hos kronofogden och då får hon isf göra en egen ansökan om sanering ifall det är aktuellt.

Man kan inte söka sanering tillsammans.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag har ett tips. (Är också spelberoende, nykter sådan) har haft samma ångest som dig och satt min familj i duktig skit med.
Det ni kan försöka göra, för att komma runt lånen som står på frun.
Nu har hon säkert tagit som frivilligt åt dig för det är bara sista gången hon behövt hjälpa dig och nu löser det sig och bla bla, den har du nog kört med :) (gjorde jag)
Polisanmäl dig själv för bedrägeri och urkundsförfalskning osv, pusha på att du tagit lånen i hennes namn utan hennes vetskap. Då kan hon klara sig , dock åker du på mer saker men de jag vet gjort ungefär så som jag säger har fått villkorlig dom och dagsböter typ.
En idé.
Det låter inte som en bra plan.
Varför ljuga när frun självmant ställt upp på detta ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Lånen din fru har tagit i sitt namn åt dig får du uppge i din ansökan om sanering. Hon måste dock fortsätta betala på lånen under tiden du har sanering och sen kommer en del pengar från din sanering betalas på lånen.

Om din fru inte kan betala på lånen så kommer ju hon tillslut också hamna hos kronofogden och då får hon isf göra en egen ansökan om sanering ifall det är aktuellt.

Man kan inte söka sanering tillsammans.
Bara om hon är medlåntagare tillsammans med ts annars är det hennes lån och dessa ingår inte i ts ev sanering.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Bara om hon är medlåntagare tillsammans med ts annars är det hennes lån och dessa ingår inte i ts ev sanering.

Nej det stämmer inte. Min särbo tog ett lån i sitt namn för att hjälpa mig, alltså det lånet gick till mina skulder och hon får pengar från min sanering.

Hon tog ett lån åt mig vilket innebär att jag är skyldig henne dom pengarna, alltså får jag uppge den skulden i min sanering.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Hur ser ekonomin ut för frun? Är hon så skuldsatt så att hon kan få skuldsanering? Isåfall ska ju båda söka, det blir två enskilda ansökningar ej gemensam. Och det genererar ju anmärkning. Risken är att hon får avslag för att hon lånat och gett bort pengar till dig utan att försöka få tillbaka dem ( som @Gunma). Tror att hon bör försöka driva in dem via kronofogden ( om det är görbart mellan makar) och att du tar upp dina skulder till henne i din ansökan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp