• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Beroendegenen....den är inte att leka med

samillan

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
28 April 2014
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
91
Poäng
257
Jag har varit spelmissbrukare i ca 30 år.....till och med ännu längre än så...kommer ihåg när jag var 11-12 år och drog i enarmade banditer i spellägen på Kivik. Jag var i 7 himlen.
När jag var aktiv spelare var jag nöjd bara jag fick spela..mat var inte viktigt.
Nu när jag är nykter spelare har det där beroendet flyttats över till maten....skitjobbigt. Lika väl som jag inte kunde spela för 100 kr kan jag inte bara äta 1 macka utan vräker i mig 5 istället. Kan inte ha något hemma förrän jag äter upp det. Trist nog visar det sig på vågen också.
Undrar varför vissa har denna fasansfulla gen och inte andra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 295
Mottagna reaktioner
13 399
Poäng
8 917
Ett tips : Bli beroende utav träning,promenader,sex och böcker. Det gör dig gott.

Är också beroendetorsk. Blir beroende av allt. Serier,sprit,sex,droger,spel,allt som inte är bra :D
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Tror nog lite att kroppen stänger av när man är stillasittande och spelar och man inte känner hungern på samma sätt. Gick också upp lite i vikt efter spelstopp. Hellre en macka för mycket än spelångest. Och sen kanske du orkar träna. Huvudsaken är att du känner dig okej med den du är och val du gjort, det är svårt att acceptera men man får se det som ”i människans natur” att vara benägen att göra fel (men också att lära) du är liksom begränsad att kunna vara perfekt, vi bara är såhär och får försöka vårt bästa. Folk som lyckas vara självdisciplinerade kanske suger på något område du briljerar i. :)
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 527
Mottagna reaktioner
6 125
Poäng
4 147
Sexbrroende är nog inte så kul det heller ja inget beroende.
Har du gått behandling, tolvsteg ?
Idag innefattar det även sockerberoende och matmissbruk.
 

*Trött-i-själen*

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
180
Poäng
357
Jag kan även lägga till "Vagabondsjukan" till min beroendeöroblematik!!... Vi åker till Turkiet i 14 dagar på Söndag och det ska bli helt underbart.. Sol, bad och Mat i massor... Inga problem eller tankar som skapar ångest på hela 14 dagar.... Problemet kommer när vi landar i Sverige igen.

Att längta tillbaka i ett par dagar är ju relativt normalt. Det gör ju de flesta.

Men jag som är en beroendemänniska blir sjuk när jag kommer hem, jag har svårt att acceptera att semestern faktiskt är slut, jag vill tillbaka på sturt och helst stanna på All inklusive Hotellet ett par månader... Det blir så illa när jag kommer hem till vardagen igen så jag går ner mig i en depression..... Tänkte strunta i att boka i år bara för att slippa bli sjuk av längtan tillbaka igen...

Sitter och kollar sista minutenresor som en besatt i flera månader fast än jag vet att jag inte har ekonomisk möjlighet att resa igen på länge...

Så ja!... Det är INTE kul att leva med en beroendepersonlighet!?
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Dopamin är belöningssystemet, spel, mat, socker, nikotin, alkohol, sex, sport...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp