Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Bestrida faktura

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Markus, 29 april 2018.

1. Markus

Markus Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    41
    Jag undrar om man kan bestrida en faktura genom att skriva över fakturan ”bestrida” och sedan skicka bild på detta till lånbolaget via mejl?
    Eller måste jag posta tillbaka fakturan till dom?

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 278
    Trofépoäng:
    997
    Mail funkar säkert men jag skulle skicka rek med mottagningsbevis om det är någon jag tror kommer trassla och låtsas som att inget bestridande kommit.

Vad är det för fel på fakturan som är grunden för bestridandet?

3. Markus

Markus Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    41
    Okej då gör jag nog så med.

Det är från appfinans. Hade lån där på 5000kr. Fick det utbetalt. Sa till dem samma dag att jag inte vill ha lånet och önskar återbetala det direkt. Gick ej att nå de via tel eller mejl på fler veckor. Får faktura på 6115kr. Mejlar dom igen och skriver att jag vill förtidslösa direkt och behöver inte lånet på 30 dagar. Sen fick jag svar via mejl att jag kan betala in 5000kr till samma OCR och bankgiro som fakturan. Jag betalar in 5000kr. Skrev till och med att jag kan betala upplupen ränta men det ville de tydligen inte. Får en påminnelse faktura med hot om inkasso förra veckan på 1240kr. Antagligen mellanskillnaden. Men jag har bekräftelse via mejl att de skrev att jag bara ska betala 5000kr. Jag frågade tom om exakta summan med upplupen ränta.

4. Markus

Markus Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    10
    Trofépoäng:
    41
    Glömde säga att jag ringde dom för någon dag sen och då sa personen i tel att de såg att de bekräftat att jag ska betala 5000kr och att jag kan slänga påminnelsefakturan. Men jag är ändå nojig liksom. Vill inte det ska dyka upp om en månad igen med krav och ränta och sen igen om 4-5 år. Det är ändå bara 1240kr. Ska jag betala den för att undvika att bli lurad i framtiden?

5. lanaren360

lanaren360 V.I.P

Mottagna gillanden:
    48
    Trofépoäng:
    147
    Man har ångerrätt på lån, så jag tycker inte du ska betala den eftersom du redan betalat tillbaka lånet.

Dem ska inte ha mer pengar än vad som är rätt :)

Dela sidan