• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betala American Express-räkning med Amexet?

A

Alex

Gäst
Poäng: 0
Hallå!

Titeln låter ju lagom självmanipulerande...

Men situationen är att att jag har ett American Express Guld (betalkort) som jag betalat av på varje månad, ca. 5000 kr (samlade många små lån på det).

Eftersom det är ett betalkort, och skulden är uppe i 29000 SEK, måste däremot hela summan betalas varje månad. Detta har jag löst genom att tidigare använda Betalo för att föra över pengar därifrån från mitt Amex till bankkonto (banköverföring), sedan därifrån betala Amex-räkningen med det.

Nu har Betalo dock stängt av den funktionen. Kortet är förövrigt klippt och skulden uppkom från att ha samlat smålån som var billigare. Så undrar om någon har någon annan lösning fram tills man betalat av det?

1 Ringa Amex och be dem skicka ut ett nytt kort, och betala räkningen på Forex?
2 Göra en insättning med Amex till någon internetbank (vilken?), sedan ta ut till bankkonto?

Inte jättesugen att be Amex om en avbetalningsplan, kan tänka mig att man får en missbrukad kredit på det oavsett.

Har 70K i kredit på Amexet ytterligare (100K totalt).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp