• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betalat in för mycket? BN

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Nollade mitt kreditkort hos BN förra månaden och min UC-risk från 69.8% till typ 8.96%.

Hur som helst så loggade jag in nu och ser att jag antagligen betalat in för mycket då tillgänglig kredit är 23765 medan min beviljade summa ligger på 20k.

så jag antar att det är det som hänt? Vad annars kan det vara?

om så är fallet... Ska jag låta det vara eller nyttja beloppet? Har det någon positiv lnverkan på UC?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lanaren360

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
27 April 2016
Meddelanden
584
Mottagna reaktioner
235
Poäng
417
Nollade mitt kreditkort hos BN förra månaden och min UC-risk från 69.8% till typ 8.96%.

Hur som helst så loggade jag in nu och ser att jag antagligen betalat in för mycket då tillgänglig kredit är 23765 medan min beviljade summa ligger på 20k.

så jag antar att det är det som hänt? Vad annars kan det vara?

om så är fallet... Ska jag låta det vara eller nyttja beloppet? Har det någon positiv lnverkan på UC?

Kan du inte plocka ut det du betalade in för mycket ? Krediten borde fortfarande vara 0 på UC eftersom krediten egentligen är på 20k ?
 

Maipenrai

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 Oktober 2016
Meddelanden
148
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Man kan nog inte köpa uc poäng hehe. Överskottet är det bara att föra över eller ta ut på bankomat som vanligt.
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Jag har för mig det syntes på min uc när jag betalt in för mkt till ecster. Har dock extremt svårt tro det påverkar betyget.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Så brukade jag alltid göra om jag fick en slant över när jag hade Kronofogden efter mig - betala in extra på kortkrediten i stället för att ha en onödigt stor summa på lönekontot. Inte för att jag vet om det egentligen skyddade mot Kronofogden, men det var inga problem att ha exempelvis tiotusen mer på kortet än vad jag hade i kredit. Detta var då Swedbank.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Så brukade jag alltid göra om jag fick en slant över när jag hade Kronofogden efter mig - betala in extra på kortkrediten i stället för att ha en onödigt stor summa på lönekontot. Inte för att jag vet om det egentligen skyddade mot Kronofogden, men det var inga problem att ha exempelvis tiotusen mer på kortet än vad jag hade i kredit. Detta var då Swedbank.

Alla former av tillgodohavanden sådär är utmätningsbara.. Det krävs dock lite extra frågor för att hitta dessa. Är som regel inget man gör. Jag är osäker, möjligen har jag utmätt överskott på ett bensinkort en gång
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Med risk för att jag har missförstått nu men ni menar att kreditkortet kan fungera lite som ”sparkonton”, dvs att man har ett överskott där genom att betala in för mycket? Vad skulle vara positivt med det för misstänker att man inte får någon ränta tillbaka:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp