Lånforum.se rekommenderar
1. ICA Banken - Testa lösa lån hos Ica först
2. Risicum - Upp till 12 000 kr. Kontokredit. Ej UC
3. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
4. Aasa - Upp till 30 000 kr över 2 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Betalföreläggande, kan en hyresvärd neka då?

Diskussion i 'Hjälp!' startad av AW89, 12 september 2017.

1. AW89

AW89 V.I.P

Mottagna gillanden:
    53
    Trofépoäng:
    177
    Om man skulle ha detta kan en hyresvärd neka då? Ringer de kronofogden eller kollar de bara så man inte har fastställt skuldsaldo och anmärkning?

2. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    541
    Trofépoäng:
    667
    Klart dom kan neka.
    Finns väl ett antal tusen hyresvärdar och dom gör nog olika

3. AW89

AW89 V.I.P

Mottagna gillanden:
    53
    Trofépoäng:
    177
    Ja jo, men är de vanligt de kollar upp sånt ??

4. krakelspektakel

krakelspektakel V.I.P

Mottagna gillanden:
    68
    Trofépoäng:
    187
    Större hyresvärdar lär enbart gå på vad en kreditupplysning berättar, tar för mycket tid att göra manuella kontroller.
    Men mindre däremot kan tänkas göra det för att slippa betala för en kreditupplysning. Men sedan hurvida de lägger någon vikt vid ev förelägganden som inte rör hyror lär nog variera stort.

Lasseman gillar detta.
  5. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    541
    Trofépoäng:
    667
    Även hur marknaden ser ut. En lägenhet som man slitit länge för att få uthyrd pga att kåken är placerad i någon håla som ligger mitt i klorofylleb så är man nog nöjd att någon alls vill hyra.

Att hyra ut i tex studentstad som uppsala eller liknande där man har obegränsade möjligheter att hyra ut så gissar jag att man i större grad tar hänsyn till bf oavsett skuldtyp. Om jag får välja mellan en som har eller har haft ett gäng förelägganden och en som aldrig haft ett skulle jag välja den som aldrig haft ett. Mindre risk helt enkelt.

Bramserud gillar detta.
  6. Bramserud

Bramserud Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    22
    Trofépoäng:
    91
    Ja detta måste variera stort. Känner man hyresvärden så kanske det inte görs någon kontroll alls, och gör man inte det och det finns andra som vill hyra väljer väl inte hyresvärden den som har trasslig ekonomi. Det är väl lite samma som att det säkert är lättare för ett skötsamt pensionärspar att få hyra en attraktiv lägenhet än vad det är för en 20-årig ensamstående kille, även om killen i fråga har fast jobb och är ren som snö. Kan man välja så väljer man väl den som det verkar smidigast att ha boende i sitt hus.

Jag har hyrt en rätt fin bostad med massor av betalningsanmärkningar och skuldsaldo hos Kfm, men då kände jag ägaren till fastighetsbolaget. Hade det varit hos ett stort bolag så hade jag garanterat blivit nekad.

7. AW89

AW89 V.I.P

Mottagna gillanden:
    53
    Trofépoäng:
    177
    Jag fick bostaden!!!! Tack för all hjälp :D :D :D

Lize, Skogsmulle och Lasseman gillar detta.

Dela sidan