• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betalkoll, Vad är det för nåt?

IHope

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 587
Blev medlem
18 Oktober 2017
Meddelanden
1 783
Mottagna reaktioner
415
Poäng
587
Man ska väl ha rätt att betala till vilket bankgiro o plusgiro som helst inom kreditgränsen??
Nej tex SEB kort går ej att betala. Bankgironumret hittas inte
Iaf då jag provade några gånger 2018.
Tror inte det går att betala inkasso och KF skulder heller, vad andra har skrivit
Men ibland har jag upplevt det buggigt. Bara startat om appen och logga in igen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
R

Ralf

Gäst
Poäng: 0
Får man tillgång direkt till krediten om man blir beviljad? Om man betalar in räkningar för 50 tusen vad blir lägsta mån avgiften?
 
S

Smskosing

Gäst
Poäng: 0
Får man tillgång direkt till krediten om man blir beviljad? Om man betalar in räkningar för 50 tusen vad blir lägsta mån avgiften?
Uttnytjad kredit / på 36 månader runt 15 ränta 30 nånting avi avgift får pappers avi i brevlådan som det står stort med collector betalkoll på ,
 
S

Smskosing

Gäst
Poäng: 0
Nej tex SEB kort går ej att betala. Bankgironumret hittas inte
Iaf då jag provade några gånger 2018.
Tror inte det går att betala inkasso och KF skulder heller, vad andra har skrivit
Men ibland har jag upplevt det buggigt. Bara startat om appen och logga in igen.
jag hittar inte i deras kredit vilkor samt användar att de kan neka vissa lagliga bank giro och plus giro nummer , finns det inga skäl kan man ju ifråggasätta det med dom
 
R

Ralf

Gäst
Poäng: 0
Tänkte betala av ferratum lån men de vill man ska göra utlandsbetalning till Malta för att lösa det, men betalkoll har betydlig lägre mån avgift om jag skulle få bort ferratum.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Tänkte betala av ferratum lån men de vill man ska göra utlandsbetalning till Malta för att lösa det, men betalkoll har betydlig lägre mån avgift om jag skulle få bort ferratum.
Betala av Ferratum nästa fullt med bankgiro och sedan avslutar du lånet om du vill med resterande från ditt egna bankkontot.
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 301
Poäng
997
Jag har försökt skriva på med BankID två gånger för att starta upp betalkoll men det står ”något blev fel, kontakta kundtjänst” så jag verkar inte få 10 000. Har inga anmärkningar men en del förfrågningar och lån.
Precis som att jag inte får Klarna kortet, grrr. Det är såna gånger man ångrar sig.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag har försökt skriva på med BankID två gånger för att starta upp betalkoll men det står ”något blev fel, kontakta kundtjänst” så jag verkar inte få 10 000. Har inga anmärkningar men en del förfrågningar och lån.
Precis som att jag inte får Klarna kortet, grrr. Det är såna gånger man ångrar sig.
Appen kan vara lite buggig ibland gällande Bankid. Hade tex jätteproblem förut med IPad men gick fint med Android tablet.
 
Senast ändrad:
H

Hjalmar

Gäst
Poäng: 0
Måste man scanna in alla fakturor i appen? Eller går det ange betalningsinfo i form av ocr och summa? Om jag förstått detta rätt så påverkar inte ansökningen uc scoren? Och krediten registreras ej på UC?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Måste man scanna in alla fakturor i appen? Eller går det ange betalningsinfo i form av ocr och summa? Om jag förstått detta rätt så påverkar inte ansökningen uc scoren? Och krediten registreras ej på UC?
Går att ange manuellt. Scanna tyckte jag var buggigt/svårt. Du har förstått det rätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp