• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Betalkoll, Vad är det för nåt?

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Appen kan vara lite buggig ibland gällande Bankid. Hade tex jätteproblem förut med IPad men gick fint med Android tablet.

Vet inte om jag vågar prova igen, det ploppar upp en creditsafe i kivra varje gång.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
H

Hjalmar

Gäst
Poäng: 0
Tack för svaret Korpen. Jag tycker detta låter intressant. Vill få ned blancolån och en del småkrediter utan att UC belastas. Det kan gå göra via betalkoll, hoppas bara de inte plötsligt får för sig att registrera på uc, fått den erfarenheten sen tidigare med annat lånbolag (Thorn, vilket jag för övrigt inte rekommenderar någon att låna hos). Sista funderingen: ANsöker man direkt hos collector eller är det bara ladda ned appen och ansöka? Vet att det förmodligen går söka själv på deras hemsida, men jag är lat efter alla julbord :)
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Tack för svaret Korpen. Jag tycker detta låter intressant. Vill få ned blancolån och en del småkrediter utan att UC belastas. Det kan gå göra via betalkoll, hoppas bara de inte plötsligt får för sig att registrera på uc, fått den erfarenheten sen tidigare med annat lånbolag (Thorn, vilket jag för övrigt inte rekommenderar någon att låna hos). Sista funderingen: ANsöker man direkt hos collector eller är det bara ladda ned appen och ansöka? Vet att det förmodligen går söka själv på deras hemsida, men jag är lat efter alla julbord :)
Går bara via appen. Ingen idé att beta av blanco om det inte är så att du blir av med ett helt sådant. Annars bra sätt att få bort dyra snabblån eller betala av kontokredit/kreditkort (påverkar uc- mycket).
 

Jazzyfizzle

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 November 2018
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
48
Poäng
147
Hej alla! Jag blev nyfiken. Synd betalkoll krediten på UC. Registreras den? Och hur mkt är månadskostnaden om man utnyttjar hela krediten på 50.000? Ha en skön fredag
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917

Gummianka

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
25 Oktober 2018
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Jag har försökt skriva på med BankID två gånger för att starta upp betalkoll men det står ”något blev fel, kontakta kundtjänst” så jag verkar inte få 10 000. Har inga anmärkningar men en del förfrågningar och lån.
Precis som att jag inte får Klarna kortet, grrr. Det är såna gånger man ångrar sig.
Vad sa kundtjänst? Löste det sig!:)
 

Per1975

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
2 139
Mottagna reaktioner
1 302
Poäng
997
Vad sa kundtjänst? Löste det sig!:)

Hej Gummianka! Jag gav upp, trodde det var helt kört. Imorse sa min man att jag kanske borde prova igen och då fungerade bank-id och jag fick 10 000 som jag fick höja till 45 000.
Betalade av 8 sms lån idag. :D Dog av glädje.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp