• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Betalningsanmärkning mm

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Jag har en nära vän som har betalningsanmärkningar samt skuld hos kronofogden. Några av skulderna har hon bestridit som hamnat hos tingsrätten. Tror hon gjorde det för att vinna tid . Hon skrev till tingsrätten att hon medger skulden och det gjorde hon under utsatt tid men en av dom glömde hon bort tiden så det blev tredskodom.
Hon frågade mig om några saker men jag har ingen aning så jag tänkte om någon av er vet och kan svara på följande frågor.

1. När man får en betalningsanmärkning, den syns i 3 år men om man inte hunnit betala skulden under dessa 3 år, blir det då en ny anmärkning och ytterligare 3 år?

2. När skuldsaldo är 0, hur länge syns det att man haft skuldsaldo efter att det blivit 0 kr?

3. Tredskodom hur länge syns detta?
Samt hur länge syns det tex på Mr koll att man har dom?

Jag tipsade henne om denna sida att bli medlem. Själv har jag haft stor hjälp av er under många år :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
1 nej. Utslag och liknande syns en gång
2.upp till 24 månader
3 år
Mrkoll och vad nu den andra sidan som samlar domar verkar inte gallra i onödan, jag tippar att det syns betydligt mer än 3 år.
 

ester35

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 Oktober 2012
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
141
Poäng
317
Tack snälla för svar.
Hon hade ytterligare en fråga. Hon är på väg att bli arbetslös och har funderingar på att börja läsa till undersköterska. Får man ta studielån om man har betalningsanmärkningar?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Tack snälla för svar.
Hon hade ytterligare en fråga. Hon är på väg att bli arbetslös och har funderingar på att börja läsa till undersköterska. Får man ta studielån om man har betalningsanmärkningar?
Ja, csn gör ingen kreditprövning
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp