Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Bank Norwegian - Finns inte via Lendo
3. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
4. Thorn - Upp till 100 000 kr över 6 år
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Betalningstjänsten Qliro tar UC vid varje fakturaköp!

Diskussion i 'Kreditupplysningar' startad av blueeeyee, 5 augusti 2014.

1. blueeeyee

blueeeyee Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    12
    Så otroligt onödigt! Gjorde två beställningar inom 10 minuter på summor under 500 kr och två uc-förfrågningar gjordes! Kommer aldrig mer använda mig av deras tjänst.

2. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    52
    Är du säker på att det inte är en sådan som inte syns för övriga. Mejlade och frågade vilken typ av upplysning de tar och fick följande svar.

"Vad bra att du hör av dig till oss.

Vi gör en kreditanalys i samband med varje köp som en trygghet och säkerhet för dig som kund. I de fall vi hämtar information från UC görs endast sådana typ av upplysningar som inte har någon påverkan på din framtida kreditvärdighet, en så kallad mikroupplysning. Den kreditupplysning du har delgivits om att vi har inhämtat används alltså endast internt av Qliro och enbart inom ramen för e-handel.

För ytterligare frågor om UC:s upplysningar ber vi dig att kontakta UC som kan hjälpa dig med ytterligare svar, du finner kontaktuppgifter nedan.

Telefon: 08-670 90 00
    Mail: kundservice@uc.se

Hoppas detta var svar på din fråga, hör gärna av dig igen om du undrar något mer.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Med vänliga hälsningar,

Josefine
    Qliro Kundservice"

3. p79

p79 V.I.P

Mottagna gillanden:
    40
    Trofépoäng:
    167
    Nån som vet vart man kan handla med detta? Vilka butiker...läste på deras sida lite men kollade tex både tretti.se och cdon.com om man kunde välja dessa men gick inte :(

4. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    52
    Jag vet bara att det är ett initiativ från CDON för att slippa använda sig av Klarna och öka sina egna marginaler. De har testat det i någon av sina e-butiker under våren och ska efter utvärdering rulla ut det till övriga delar av CDON-group. Vet inte vilken butik de testade på och när utrullning kommer att ske tyvärr.

5. acorn

acorn V.I.P

Mottagna gillanden:
    13
    Trofépoäng:
    52
    p79 gillar detta.
  6. p79

p79 V.I.P

Mottagna gillanden:
    40
    Trofépoäng:
    167
    Tack! Borde jag ju kunnat komma på själv att googla :p Men då kommer det så småningom på deras andra också...

7. blueeeyee

blueeeyee Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    12
    Hej!

Jag mailade och fick också samma svar.
    Men det stämmer ju inte....Det är ju ändå 2 förfrågningar som gjorts! Har inlogg till UC och kan därmed se om det gjorts förfrågningar och det har det, och dessa förfrågningar påverkar ens betyg och ens möjligheter till lån.

8. qliro

Tar dessa fortfarande UC? Jag fick tre UC efter tre köp, känns onödigt för småsummor..

9. Handlade från CDON i december med Qliro de tog ingen UC.

10. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    647
    Trofépoäng:
    677
    Jag missade att de bytt från Klarna till Qliro när jag handlade på faktura från CDON, men de tog ingen UC.

Dela sidan