Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Betalo Billhop - betala fakturan online med kortkrediten

Diskussion i 'Kreditkort' startad av hat, 10 maj 2013.

1. hat

hat Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    googlat. Erfarenhet av dessa? Hur lönar sig med hutlösa avgift 2,5% av fakturan? Låter desperat somvanligt:eek:

2. man måste va kund väll och ha ikanokort för att kunna använda den tjänsten

3. hat

hat Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    Alla kan direkt gå in på Betalo Billhop och betala första räkningen med kort.

Ikano Bank erbjuder utan extra kostnad sina kort-kunder Betalo 2,5%.

Marginalen Bank hade PM om att på samma sätt erbjuda Billhop 3,5%, men jag hittar inget om det på Marginalens sida, varav jag är skeptisk.

Betalo Billhop chans att överleva måste ligga i att fler banker inför deras tjänst till kunderna som ett mervärde.

Fina Kreditkort som ger fetbonus, främst sas/amex/diners kan ha invändningar till att ge bonus via denna tjänst.

4. detta måste ju innebära att man blir lätt skuldsatt om det vill sig illa.jag menar om man kopplar sitt kreditkort till detta.dels ta 2,5 % på varje räkning.innebär att räkningen blir högre än orginalfakturan.sen skall det delbetalas också.och har man då räkningar på 10000 så blir ju månadskostnaden därefter.månaden efter då,hur gör man då.betalar fler räkningar plus att månadskostnaden måste öka ytterligare.om man nu väljer fortsätta varje månad.eller tänker jag fel nu.men detta är inget för mig.men gäller nog man tänker sig för innan man väljer detta.

5. hat

hat Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    Coop MedMera VISA erbjuder ett tag att använda Betalo där Coop liksom Ikano (och Betalo) inte tar ut avgiften 2,5%.

Verkar som SEB MC Kort ej funkar i Betalo och därmed bonoskoten SAS/SJ.

Amex funkar inte alls. Dines funkar i Betalo men räknas som uttag så ingen bonus men uttagsavgift till Diners.

Detta att betala kreditkortsräkningar med andra kreditkort är Betalo vaksamma mot för annars skulle en skuldspiral dra igång som många i forumet skulle kunna drabbas av. I USA är sådan spiral tillåten med denna tjänst. USA är sämre på internetbanking men lever på kredit.

6. hat

hat Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    Billhop tar avgift 2,5 istället för 3,5% när du betalar med MarginalenKort. Detta är Billhops enda erbjudande.

Alltså är Betalo bättre tjänst (0-2,5%) och inte sämre på något. Billhops existensberättigande är en gåta.

7. nina

nina V.I.P

Mottagna gillanden:
    6
    Trofépoäng:
    52
    jag ser inga fördelar med denna funktion.men det är väll för att behovet inte finns att använda detta.kanske andra tycker det är bra.men går lika bra använda internet banken sin.

8. D28

D28 Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    2
    Kommentarer från Billhop-kund

@hat Marginalen Bank erbjuder sina kunder att använda Billhop 2,5% istället för 3,5% - man ser det när man är inloggad på sitt konto på Marginalen Bank. Betalo tar inte Diners, det gör däremot Billhop. Jag vet att billhop spärrat möjligheten att snurra kreditkortsräkningar, de har dessutom matat in Svensk Handels lista över bluffbolag vilket jag tycker är sjukt bra. Jag har fått bluffakturor och då har billhops system reagerat, smidigt! Betalo gör inget av detta vad jag vet.

@nina För min del är det bra at kunna betala mina räkningar med mitt kreditkort, ibland kommer det räkningar som min ekonomi inte mäktar med och då är detta ypperligt. Jag är småföretagare och har svårt att få lån, dvs att det är smidigt att betala leverantörsfakturor med billhop. Likviditeten går upp o ned för alla...

9. Bengt

Bengt Gäst

Jag har använt tjänsten

Jag förstår inte riktig ovan resonemang.

1) Ja det kostar en avgift på 2,5%-3,5% för att betala din räkning. Men detta är en engångsavgift och sedan har du ju en räntefri kredittid från din kortutgivare (Amex, Diners, etc.) på mellan 45-60 dagar. Betalar du räkning inom den tiden så tillkommer ju ingen extra kostnad. Alltså är tjänsten väldigt bra om man som jag beställer saker med exempelvis Klarna och får en faktura att betala inom 14 dagar. Då har jag faktiskt använt Billhop och betalat räkningen via dem. Sedan när jag fick min lön några veckor därpå så betalade jag min kreditkortsräkning och totalkostnaden blev således 3,5% (i sammanhanget 24 kr) för det här.
    Hade jag istället avbetalat på Klarna tills jag fått in min lön så hade jag åkt på betydligt högre priser.

2) Jag är varken kund hos Ikano eller Marginalen. Har använt min vanliga MasterCard kreditkort när jag har betalat så det här med att man måste vara kund hos någon av dessa banker stämmer inte heller.

3) Det finns ett behov av det här för oss som inte riktigt har en jämn likvididetscykel varje månad.

10. hat

hat Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    ALLT i ett

Räkningen till PG/BG-nr betalas av sök Betalo/Billhop (ingen egen registrering krävs eller extra avgift) tidigast 2 arbetsdagar efter att betalningen har registrerats där.
    Betalningar på kredit till inkasso/KFM tillåter De ej (Betalo några till), och är uppmärksamma på när räntor (komedi) betalas med kredit (går det att betala Kort med Kort?).

Billhops fördel mot Betalo är att den tar Diners - som dock tydligen registrerar denna sorts hjälp med fakturabetalning via kredit som ett kontantuttag med avgift och ej bonus (Amex funkar ej, och SEBs alla MC bonus Kort (SJ/SAS) eller så blir det inte bonus och kanske avgift som Diners), och att den tydligt skyddar mot att betala Bluffaktoror via SH -den bästa Listan på såna bolag. . Betalo skriver: "Betalo övervakar alla transaktioner för att upptäcka ovanlig aktivitet och skydda mot eventuella bedrägerier." - Vet ej om det gäller Bluffakturor.

Betalos fördel är att den tar 2,5% avgift på betalbeloppet istället för Billhops 3,5% -(2,5% på Marginalen MCvisa).
    Betalo har lägre avgift 0-2% på vissa Kort: GRATIS: Ikano Visa (Kredit Må.Aviavg 25)/ Coop Visa (Årsavg 95, Kredit Må.Aviavg 20)/
    GE Mitt Kort+ MC (Årsavg 195), & 1% GE Mitt Kort (gratis).
    2% LF/LIC/ Villaägarna MC.

Betalo/Billhop är väl främst lämpligt för företagare med låg likvid, och som vill investera i ett lämpligt inköp som ska generera en rejäl vinst. Då är 2,5-3,5% avgift OK, dock nämnda billiga Kort har 0% på Betalo.
    Och så är det "lämpligt" för desperata att krita som inte annars kan betala sina räkningar (för att klara betala inkasso/kfm).
    Vi vanliga snålpack får då åtminstone poäng vid fakturabetalning på bonuskort som ICA, OKQ8/Statoil/Shell/Volvo, Supreme, re:member.

Jag antar Betalo/Billhop funkar lika bra. Därmed så finner jag: Billhops lägre/gratis avgifter - överlägset kontra Billhops fördelar i Diners och Marginalens Kort 2,5% och mot Bluffakturor. Och jag kan inte förstå hur Billhop överlever i lilla Sverige.

Detta inlägg avser att inkludera all info som framkommit, till nytta för alla som söker info om tjänsten som betalar räkningar på kredit; detta säkert kommer växa i omfång. Trots jag inte använt sån här tjänst och vill undvika, så tycker jag den förtjänar en tråd.
    jag är trådstartaren och älskar Kreditkort som är bättre än lån (vilket jag kritiserats för dumt nog bl.a. och inlägg tas då gärna bort eller tråden för att slippa Andras tjafs. Det lönar sig att vara pöbel här med :cool:

Last edited: 1 juni 2013

Dela sidan