Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Betting - Spel på samma bolag.

Diskussion i 'Fritt' startad av Daniel Larsson, 29 november 2018.

Tags:
  1. Malcom

    Malcom Viktig medlem - Trofépoäng: 12

    Inlägg:
    79
    Mottagna gillanden:
    2
    Trofépoäng:
    12
    Blev medlem:
    4 januari 2015
    Trots spelpaus.se och tydlig beskrivning på pelaa.se lyckades jag sätta in 17000 kr med mobilt bank id via trustly igår trots att jag är spärrad sen 2019 1 januari och har Mail och print på de . Vad gör jag ? Får jag pengar tillbaka ? De står ju tydligt att dem går under spelinspektionen . Fan torsk som är händer de ändå .
     
  2. XlonyX

    XlonyX Viktig medlem - Trofépoäng: 91

    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    91
    Blev medlem:
    10 januari 2019
    Du är inte den första som har problem med spel under genesis.

    Självklart kommer du att få tillbaka dina pengar.

    Frågan är om de får behålla sin licens nu!?
     
  3. Riri

    Riri Viktig medlem - Trofépoäng: 126

    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    34
    Trofépoäng:
    126
    Blev medlem:
    9 september 2018
    Jag kontaktade mga och det här var deras svar.

    Thank you for contacting the Malta Gaming Authority.


    Whilst acknowledging your email we would like to inform you that we are unable to assist you concerning the below case. This is due to the fact that as a Swedish resident you are courteously requested to submit your query directly to the appropriate regulator.


    https://www.spelinspektionen.se/en/


    Thus, considering all of the above we recommend that you forward your below complaint to the relevant Authorities so they will be able to assist you accordingly.


    From our end, case will be treated as closed.


    Regards,


    Kris
     
  4. Ankv

    Ankv Ny medlem - Trofépoäng: 6

    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    6
    Blev medlem:
    13 januari 2019
    Hej, ny på denna tråd men har följt pga av jag själv startade ett ärende på hela comeon koncernen. De lät mig spela på bla m. Comeon,snabbare,folkeautomaten och mobilautomaten efter jag hade spärrat mig hösten 2016 på mobilbet.

    Så 24:e november skickade jag in mitt ärenende där jag yrkade på att få tillbaka mina insättningar och fick idag efter lång väntetid svar från comeon där dom beklagar och återbetalar alla mina förluster hos samtliga i koncernen.

    Så får tillbaka runt 50000:-

    Så kämpa på och ge er inte!
    För har ni spärrat er så skall dom göra återbetalning om ni lyckats göra insättning efter spärren.
     
    lili74 gillar detta.
  5. Nu_racker_det

    Nu_racker_det Viktig medlem - Trofépoäng: 167

    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    66
    Trofépoäng:
    167
    Blev medlem:
    29 september 2016
    Samma för mig. Det rasar in mail från dom. Ska skicka vidare till lotteriinspektionen.
     
  6. evilina

    evilina Kunnig medlem - Trofépoäng: 277

    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    115
    Trofépoäng:
    277
    Blev medlem:
    5 april 2018
    Jag har väntat sen den 10 dec på svar från dreamz, fick idag svar att jag inte får några pengar tillbaka. Jag har skickat ett mail till dom tidigare att jag måste bli spärrad pga att jag är spelberoende men det har dom ju ”missat” och låtit mig spela ändå. Och hur dum i huvudet är man som spela vidare ändå är ju en annan fråga..

    Men nu så kommer jag gå vidare till MGA med detta.. eftersom det här var innan nya spellagen kom till så är det dit man ska vända sig tydligen..
     
  7. Sajsan121212

    Sajsan121212 Kunnig medlem - Trofépoäng: 176

    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    64
    Trofépoäng:
    176
    Blev medlem:
    27 juli 2018
    Har du fått något svar, om så än bara ett automatiskt mejl, från dem att de mottagit din önskan?

    Isf har du ALL rätt på din sida!
     
  8. evilina

    evilina Kunnig medlem - Trofépoäng: 277

    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    115
    Trofépoäng:
    277
    Blev medlem:
    5 april 2018
    Japp. Har svar på att dom inte kan spärra personnr sådär bara.. man va tvungen att ha ett konto. Det är bullshit, nuförtiden behöver man inget konto.. suck vet inte hur jag ska formulera mig till MGA
     
  9. Sajsan121212

    Sajsan121212 Kunnig medlem - Trofépoäng: 176

    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    64
    Trofépoäng:
    176
    Blev medlem:
    27 juli 2018
    Vilket jävla skitsnack från dom... Det är klart dom kan göra det. Spärrade mitt personnummer från kontolösa casinon för flera år sedan.
     
  10. Hege44

    Hege44 Aktiv medlem - Trofépoäng: 7

    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    7
    Blev medlem:
    4 april 2017
    Jag skickade in ett ärende till MGA efter att jag hade dialog med ett casino som inte ville återbetala. Fick svar från MGA att det är spelinspektionen man ska vända sig till. Själva händelsen har ju hänt under tiden casinot hade MGA-licens och spelinspektionen driver ju inte ärenden utan man är i så fall hänvisad till ARN. Om man nu inte vill driva det via ARN så har man alltså ingen chans om casinot säger att återbetalning ej kommer ske som jag uppfattar det. En väg är ju via askgamblers etc, men där kan ju bolaget också göra lite som de vill..
     

Dela sidan