• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

beviljad ett lån hos bluestep via axo finans

T

Tore

Gäst
Poäng: 0
Jag blev beviljad ett lån hos bluestep via axo finans i går har skrivit under skuldebrev med bankid o skickat in tre senaste lönespecar.. Hur är bluestep,brukar dom neka ändå? Haninge hört nått på hela dagen från dom
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Min erfarenhet av bs är sådär. Hade som du, de skulle återkomma under dagen. Runt stängningsdags hade jag fortfarande inte hört något. Visade sig att de hade mailat besked till fel adress... nåväl...

Är det ett bolån? Isåfall ska de ha järnkoll på allt. Man får inte slå in en spik i väggen innan deras värderingsman har varit förbi (som du får pröjsa). Sen betalade man ihjäl sig . Vad du ska betala anpassas efter lön etc. tror man behåller mer efter utmätning faktiskt... fick själv pröjsa 8000 i ränta varav 600 var amortering. Har idag SEB, 5000 i amortering och 2500 i ränta, dvs, mer till mig själv och mindre i månaden :)
 
T

Tore

Gäst
Poäng: 0
Okej nej det är ett privatlån, dom hade ringt mig förut men jag hann ej svara o har ringt upp men inget svar, förmodligen med avslag men känns jävligt surt när man skrivit under skuldebrev o skickat in allt dom begärt, varför då bli godkänd från början, avskyr när dom gör så.nu vet jag ju inte dock kan ju ha tur o få det beviljat.
Hade ett kreditbetyg på 6,5 o 12 förfrågningar som alla är ca 8 månader gammal, inga synliga lån på uc och 240.000kr i inkomst, inga bet anmärkningar el skukdaaldo... Hoppas hoppas
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Låter konstigt om du inte skulle få det eftersom du har signerat och kompletterat. Måste bara fråga varför du valde just Bluestep? Du verkar ju ha en hygglig kreditupplysning om än lite många ff? Du borde inte ha omöjligt svårt att vända dig till en bank som inte mjölkar sönder dig på räntor?
 
T

Tore

Gäst
Poäng: 0
Sökte via axo finans o där få jag ju inte välja tyvärr utan dom erbjuder det som dom tycker är bäst, så det är lite dumt har ingen insikt i vilka banker som gett erbjudande, idag betalar jag med all smålån o krediter jag har nästan 6000kr o detta lån skulle kosta mig 2800 kr i månaden istället så kan lösa allt annat skit sen är räntan hög det vet jag.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
I min värld (har förr haft med de flesta att göra) skulle jag spontant rekommendera storbankerna (marginalen, SEB, Nordea etc). Allra först skulle jag nog kolla hos din hemmabank. Om du har varit en trogen kund i flera år vill de nog hjälpa till om du träffar dom och förklara läget. Råder dig att inte söka mera på nätet med tanke på dina ff, du får troligen bara avslag och det försämrar ditt betyg. Men ge dig inte så lätt, bankerna utnyttjar desperata människor som nappar direkt för att de sitter i skiten. Om storbankerna säger nej kan du ju ta Bluestep som ”överbyggning” tills din historik ser bättre ut
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Tore.
Kan du berätta lite mer?

Vilket belopp fick du?
Har du anmärkning?
Antal Förfrågningar?
 
T

Tore

Gäst
Poäng: 0
Blev beviljad 100,000 så ska lösa allt småskit som jag har , inga anmärkningar, 12 frågor på uc som går ut fyra om månader,inga anmärkningar,kreditbetyg på 6,5,,, har inte fått svar ännu efter kompletteringarna, stod att pengarna skulle betalas ut efter 2-3 dagar det var bara lönespecar dom ville ha.. Trodde det var dom son ringde.mig igår men var inte det var visst Freedom som ville erbjuda nått skit.vote ju trevligt att dom kunde höra av sig så man vet till hundra om det är avslag el klart
 

KitKat

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
7 April 2018
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej.. Vet någon ifall Bluestep skickar ut papperfaktura eller kan man få digitalt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp