Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Big bank beviljad när man signerar avtalet?

Diskussion i 'Större lån' startad av Markus, 14 maj 2018.

1. Markus

Markus V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    136
    Hej!
    En kompis till mej blev beviljad lån på 100.000 från big bank via lendo. Signerade ansökan online sedan ringde de o ställde lite kontrollfrågor och säger i slutet av samtalet att de ska skicka ansökan till deras kommitté och återkommer om man blir beviljad. Blev man inte beviljad när man signerar avtalet och det står beviljad via lendo direkt? Fattar inte vad de menar med kommitté etc? Någon som har erfarenhet att bli nekad efter beviljad ansökan?

2. Terry_

Terry_ V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 712
    Trofépoäng:
    967
    I mitt fall har jag blivit nekad 8 fall av 10 även om jag blivit "godkänd" i ett första skede. Denna erfarenhet har jag av såväl av Avida som exempelvis Bluestep och många andra. Dock skall det sägas att situationerna med mig brukar vara unika :D Så det gäller nog även här :D

3. Markus

Markus V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    136
    Oh fan. Haha. Men fick du skicka lönespec eller arbetsgivarintyg? Varför blev du nekad efter beviljning av lån? Oh man kan inte vara 100% säker alls alltså. Varför beviljar dom ens i första skede liksom?

4. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 712
    Trofépoäng:
    967
    Jag rök när dom tittade på mitt kontoutdrag.

5. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    386
    Låter jättekonstigt. Dels att dra tillbaka ett preliminärgodkännande (om inga förutsättningar har ändrats under tiden), och sen att de vill ha kontoutdrag....

6. Korpen

Korpen V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    336
    Trofépoäng:
    496
    Inte var det väl avtalet ni signerade? För ett signerat avtal gäller ju.

7. Markus

Markus V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    136
    Jo. Signerade avtalet digitalt och allt. Sen så ringde dom och ställde kontrollfrågor och sedan sa kvinnan att ”nu ska jag skicka vidare uppgifterna utifrån ansökan till vår lånkomitte som tittar på dom så återkommer vi med besked”. Aldrig hört talas om något sånt tidigare. Angav samma uppgifter som i ansökan via lendo. På lendo stod det inget om några kompletteringar liksom. Märkligt allting..

8. Terry_

Mottagna gillanden:
    1 712
    Trofépoäng:
    967
    Nej,
    Jag signerade "skulderbrevet" som jag fick av Bluestep direkt, via SMS.
    Efter att jag signerade avtalet digitalt så ringde dom upp mig och sa skicka 2 lönespecar och kontoutdrag ifrån dom senaste 60 dagarna.
    Efter det ringde dom upp igen och sa att det blev avslag.

9. Markus

Markus V.I.P

Mottagna gillanden:
    33
    Trofépoäng:
    136
    Min kompis signerade avtalet. Stod signera ditt låneavtal och godkänn uppgifterna i mejlet typ. Efter det ringde dom.

10. lusa

lusa Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Trofépoäng:
    46
    En gång jag hade också ansökt via lendo och fått offer från collector. Jag signerade avtal och 2 dagar sen de sa att ansökan blivit nekad. De gjörde en till kontrol innan utbetalning. Det hade kännts konstigt att få väldigt bra offer med dåliga UC score. Förstår inte varför gör de det.

Dela sidan