• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

bil-lån via Santander

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Hej,

Är lite nyfiken bara på vad man måste ha eller vara under för % i kreditbetyget för att kunna få ett bil-lån hos en firma?
Beror klart på summan men om vi säger en bil på 80.000:-.
Har läst mig fram att det är lättare att få ett bil-lån beviljat eftersom den står som säkerhet.
Någon som vet?

Får bil-firman fram alla uppgifter om sina skulder osv direkt på skärmen eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Hej,

Är lite nyfiken bara på vad man måste ha eller vara under för % i kreditbetyget för att kunna få ett bil-lån hos en firma?
Beror klart på summan men om vi säger en bil på 80.000:-.
Har läst mig fram att det är lättare att få ett bil-lån beviljat eftersom den står som säkerhet.
Någon som vet?

Får bil-firman fram alla uppgifter om sina skulder osv direkt på skärmen eller?

Jag har haft santander för några år sedan, såg processen på skärmen, säljaren fick bara upp ett ok/grön bock eller liknande.
Gissar jag hade 3-4% eller så vid den tiden.
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Jag har haft santander för några år sedan, såg processen på skärmen, säljaren fick bara upp ett ok/grön bock eller liknande.
Gissar jag hade 3-4% eller så vid den tiden.

Okej! Svårt att veta sånt innan, ganska pinsamt dock om man sitter med säljaren och det inte går igenom.
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
580
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hej,

Är lite nyfiken bara på vad man måste ha eller vara under för % i kreditbetyget för att kunna få ett bil-lån hos en firma?
Beror klart på summan men om vi säger en bil på 80.000:-.
Har läst mig fram att det är lättare att få ett bil-lån beviljat eftersom den står som säkerhet.
Någon som vet?

Får bil-firman fram alla uppgifter om sina skulder osv direkt på skärmen eller?
Vad är din Uc på nu?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Okej! Svårt att veta sånt innan, ganska pinsamt dock om man sitter med säljaren och det inte går igenom.

Det kan jag hålla med om. Vissa bilhandlare har så man kan göra klart direkt på nätet med Santander
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Det kan jag hålla med om. Vissa bilhandlare har så man kan göra klart direkt på nätet med Santander
Det har jag varit med om. Var jättepinsamt! Var innan jag hade problem med ekonomin, så jag vet inte orsaken direkt. Men hade nyss flyttat och köpt en hel del på avbetalning så det kanske var för många ff.
 
X

Xaviar

Gäst
Poäng: 0
Tog ett billån hos Santander för några veckor sedan.
Satt och småpratade med säljaren och undrade vad som hände om jag inte blev godkänd för krediten.
Du är godkänd sa han då så han hade redan kollat upp på skärmen, troligen när han ville se mitt körkort.
Många faktorer spelar ju in i deras bedömning där ingen är den andre lik.
Och antingen får man ett ja eller ett nej. Men skämmas vid ett ev. nej? Absolut inte, jag hade i alla fall aldrig gjort det. Och utan att ansöka så står man ju på ruta noll igen och ingen ny bil.

Hade aldrig hört talas om Santander tidigare med dom verkar vara bra att ha att göra med samt hyfsad ränta.
 

johansson86

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
7 Januari 2020
Meddelanden
271
Mottagna reaktioner
66
Poäng
207
Tog ett billån hos Santander för några veckor sedan.
Satt och småpratade med säljaren och undrade vad som hände om jag inte blev godkänd för krediten.
Du är godkänd sa han då så han hade redan kollat upp på skärmen, troligen när han ville se mitt körkort.
Många faktorer spelar ju in i deras bedömning där ingen är den andre lik.
Och antingen får man ett ja eller ett nej. Men skämmas vid ett ev. nej? Absolut inte, jag hade i alla fall aldrig gjort det. Och utan att ansöka så står man ju på ruta noll igen och ingen ny bil.

Hade aldrig hört talas om Santander tidigare med dom verkar vara bra att ha att göra med samt hyfsad ränta.


Låter ju bra! Vad hade du för uc-betyg då?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Tog ett billån hos Santander för några veckor sedan.
Satt och småpratade med säljaren och undrade vad som hände om jag inte blev godkänd för krediten.
Du är godkänd sa han då så han hade redan kollat upp på skärmen, troligen när han ville se mitt körkort.
Många faktorer spelar ju in i deras bedömning där ingen är den andre lik.
Och antingen får man ett ja eller ett nej. Men skämmas vid ett ev. nej? Absolut inte, jag hade i alla fall aldrig gjort det. Och utan att ansöka så står man ju på ruta noll igen och ingen ny bil.

Hade aldrig hört talas om Santander tidigare med dom verkar vara bra att ha att göra med samt hyfsad ränta.

Gissar 4.95?

Dom är nog bra i rätta bedömningar, vet inte om vi haft något återtag från dom
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp