• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån hos volkswagenfinans

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 461
Poäng
1 527
Hej!
Jag har tidigare leasat en bil från volkswagen och då togs det en Bisnode vid kreditupplysning.
Nu går vi i tankarna att ev köpa en ny bil och undrar om Volkswagenfinans tar en Bisnode eller UC på billånet ? Tänkt att finansiera via möller bil.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Hej!
Jag har tidigare leasat en bil från volkswagen och då togs det en Bisnode vid kreditupplysning.
Nu går vi i tankarna att ev köpa en ny bil och undrar om Volkswagenfinans tar en Bisnode eller UC på billånet ? Tänkt att finansiera via möller bil.

Det varierar har jag förstått det som
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
577
Mottagna reaktioner
227
Poäng
417
Det lättaste måste väl vara o fråga någon på ekonomi hos Möller?:)
 
G

Gustaf

Gäst
Poäng: 0
Vad spelar det för roll? UC kommer alla fall få kännedom om att du tagit ett billån eller leasar en bil då 99% av bolagen rapporterar till UC oavsett om dom tar Bisnode eller inte...
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 461
Poäng
1 527
Vad spelar det för roll? UC kommer alla fall få kännedom om att du tagit ett billån eller leasar en bil då 99% av bolagen rapporterar till UC oavsett om dom tar Bisnode eller inte...

Inte i detta fall, leasar bil idag sedan oktober 2019. Syns inte på uc :)
Men har fått bra svar från Möller, tack iallafall.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Vad spelar det för roll? UC kommer alla fall få kännedom om att du tagit ett billån eller leasar en bil då 99% av bolagen rapporterar till UC oavsett om dom tar Bisnode eller inte...

Leasing syns inte eftersom det inte är ett lån
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 461
Poäng
1 527
när du fick leasingen, är dom hårda på om du har många lån osv?
Jag fick leasing oktober 2019. Ansåg inte alls de hårda, de var jätte hjälpsamma. Hade många förfrågningar på bisnode men de strunta dom i. De frågade ingenting om övriga lån osv.
De enda var att jag hade låg inkomst (taxerade 42.000kr 2018 pga felutbetald föräldrarpenning av fk, ärendet ligger hos kammarrätten för överklagan)
Och då ville de ha en borgenär. Men sa att jag vart föräldrarledig och fixade en borgenär och sen fick jag allt digitalt på mail. Skrev under och hämtade bilen 4 dagar senare :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp