• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Billån med dåligt Uc

Samira

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 September 2021
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Hej. Jag har misskött min ekonomi i flera år p.g.a spelmissbruk. Sen Aug-21 har jag skött mig på alla plan och inte fått några mer betalningsanmärkningar. Så jag har väldigt dåligt Uc p.g.a betalningsanmärkningar. Jag har inga synliga lån på Uc och inget underskott. Däremot har jag privata lån.
Hur högt Uc får man ha för att överhuvudtaget få lån? Och kan man gissa sig till hur mycket Uc sjunker för varje anm. som försvinner?
Min årsinkomst är ca 560 000 och är delägare i ett hus som är värderat till ca 380 000 (inte omvärderat sen vi flyttade hit. Runt 800 000 är ungefärligt försäljningsvärde nu)
Min önskan skulle vara att ta ett billån på ca 80000-100000. Men vill inte offra en uc om det är helt orimligt att få. Någon som fått lån (inte samlingslån) med högt uc?
Många frågor
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Hur många anmärkningar?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Du kan säkert få ett vanligt blancolån med dom förutsättningarna med det hänger på din UC score och framförallt, hur många anmärkningar du har idag.
 

Samira

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 September 2021
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Just nu 14 anmärkningar. Försvinner 1 nu i mars och 2 april. Nästa 2 i aug. Uc 31.3
Så jättedåligt uc. Ville mest bara kolla hur mycket det sjunker för varje anmärkning som försvinner och om det ens är möjligt att få lån?
Tjänar hyfsat så kan spara en del med. Är bilhandlare mer givmilda med lån om man lägger typ 50000 direkt på en bil som kostar 100000?
Ser ju att en del låneförmedlare har en gräns på 10 anmärkningar och en del att man inte får ha haft skuldsaldo på 6 månader.
Förstår att om jag får lån så småningom så blir det skyhög ränta. Men det får gå för har ändå tänkt betala av på lånet snabbt.
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Du behöver komma under 10 för ha en chans att bli beviljad.
 

Samira

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
18 September 2021
Meddelanden
17
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Tack för svar. Jag har inte tänkt ta lån just nu. Utan undrar mer vid vilken Uc kan man få lån och hur mycket sjunker uc när en anmärkning försvinner på ett ungefär? Och är det lättare att låna av bilhandlare om man lägger ca halva summan direkt. Eller har det ingen betydelse?
 

Nz88

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
4 Januari 2021
Meddelanden
721
Mottagna reaktioner
104
Poäng
317
när min anmärkning försvann gick den från 7% till 31%
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 853
Mottagna reaktioner
12 599
Poäng
9 787
Just nu 14 anmärkningar. Försvinner 1 nu i mars och 2 april. Nästa 2 i aug. Uc 31.3
Så jättedåligt uc. Ville mest bara kolla hur mycket det sjunker för varje anmärkning som försvinner och om det ens är möjligt att få lån?
Tjänar hyfsat så kan spara en del med. Är bilhandlare mer givmilda med lån om man lägger typ 50000 direkt på en bil som kostar 100000?
Ser ju att en del låneförmedlare har en gräns på 10 anmärkningar och en del att man inte får ha haft skuldsaldo på 6 månader.
Förstår att om jag får lån så småningom så blir det skyhög ränta. Men det får gå för har ändå tänkt betala av på lånet snabbt.

Det ska inte beviljas något billån med de förutsättningarna. Så pass många anmärkningar indikerar ju mer än bara en enstaka miss.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp